Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Men det er fortsatt viktig at de er med i utviklingsfronten og er en del av Intels roadmap. Det muliggjør jo pay and play for OEMs.

3 Likes

HP har lanseringsbonansa i April. Har vi troa på noe børsmeldinger ifbm med de? Hadde jo vært en greit bekreftelse om neste laptop vendor var nr. 2 i verden :slight_smile:

1 Like

Flere av disse kjører Intel Core Ultra prosessor, så det er ikke umulig med Elabs inside! Krysser fingrene.

1 Like

Ja det var det jeg så. Veldig fokus på bærekraft også. Kunne jo vært en fin gulrot i April :slight_smile:

1 Like

Hadde vært nydelig med HP med på laget. Vi vet jo det kommer, men ikke når og hvem.

Ser kursen har fått seg en trøkk i dag. Ganske overraskende med tanke på meldingene som kom før påske. Det var bull i mine øyne, men ikke markedet.

@Hagbart78----uenig med deg denne gangen ---- selskapet har nesten uten unntak vært “sell the news” og det er det også denne gangen ---- opp 5-10% på litt news, de som dro opp kursen håper jeg er langsiktige pga at pga mangel på generell interesse detter den “alltid” tilbake til uken-før-nivå ganske raskt. For egen del burde jeg vel tradet litt på gode nyheter, men har besluttet å ikke gjøre det pga at en viss lov tilsier at i det øyeblikket jeg selger en god del, kommer det en hot melding og stor interesse som løfter aksjen 10-20%+ varig. Derimot velger jeg å plukke stadig litt mer på lave kursnivåer / svake dager når det har roet seg, gitt at det er kommet info som i min verden reelt derisker caset litt til. Den neste større nyheten bør iht Laila komme “innen 18 mndr” fra slutten av 2022, så det nærmer seg “varslingsdato” for neste PC-merke. men, som vi har erfart, det er vanskelig for selskapet å ha kontroll på interne aktiviteter og lanseringsdatoer hos potensielle kunder. De er tross alt en bitteliten leverandør av komponenter som ikke er systemkritiske og som koster en bittebitteliten brøkdel av en PC. Det er SÅÅÅ mange andre komponentleverandører som av praktiske årsaker er mye tettere på sine PC-OEM-kunder. Dette tror jeg endel ELABS-aksjonærer tidvis glemmer. Og dette er vel også en av hovedårsakene til at ELABS ikke klarer å være så tett på sine kunder som ledelsen, styret og eierne skulle ønske, hva gjelder mulighet for forutsigbarhet.

3 Likes

Ingen tvil om at man burde solgt på nyheter i Elabs, for den synker gang på gang. Vi er nok mange som har FOMO ref. nærtliggende (forhåpentligvis) PC-OEM nr 2.

Ikke uenig i at Elabs er en liten aktør, samt at de ikke leverer systemkritiske produkter. Men i tråd med OEMenes høye innovasjonstakt OG fokuset på å bli grønnere – så er de ikke uviktige.

1 Like

Ser man på teknisk har den forsåvidt holdt seg ok den siste tiden. Så langt jeg minnes var den mye mere voliatil sommeren/høsten 23.

Da var aksjen mye mere hauset i diverse fora, så jeg håper vi slipper dette nå. Ref PLT. Det gikk jo skikkelig galt….

1 Like

Elabs ser i mine øyne snarere mer baisset ut – enn hausset – hvis man ser kursen opp mot momentumet med lanseringer og PC-kontrakter som ligger i loopen for HPD. Samt mulig potensiale i Seamless, men da vipper det over til haussing igjen :wink:

Vi skal bare snakke om - ikke hva om. ”Ekstremt“ stor forskjell. Linja mellom haussing og baissing er en slakkline over Grand Canyon.
Men jeg synes ikke man skal sammenligne Elabs og Plt for mye. Likheten stopper ved small cap tek-bedrift fra Norge.

Forsøkte ikke å sammenligne, men veldig mange har hatt, eller har aksjer i begge.

Håper snart vi kommer bort fra «sell on news».

3 Likes

Vi får håpe risikoappetitten kommer litt tilbake samtidig som Elabs jobber med å redusere risiko- og øke fortjenestedelen av selskapet. Har fortsatt på følelsen av at Elabs går litt under radaren. Ja - det har vært litt haussing i perioder - men egentlig ikke så voldsomt.
Vi får la dem fortsette å gjøre jobben sin, noe de så langt har gjort meget bra, så vil aksjekursen følge når markedet får opp øya for tekmyggen i Oslo.

1 Like

Enig. Folk catcher nok ikke at:

1. Elabs er de facto Proximity-sensor i Smartphone. Kan være lett å se seg blind på at Samsung og Apple er de to største. Men legger man sammen salgsvolumet til Elabs-kundene, som nesten er resten av topp 10 – så vel blir dette høyere enn de to til sammen …?

2. Og at de viser seg å være godt inni varmen hos verdens største PC-OEM i sin nye satsning med AI-PCer?

3. Det kan komme ytterligere 3 PC-OEMer med lanseringer når som helst ref. inngåtte kontrakter.

4. Hva egentlig Seamless kan løse.

Dette er et seigt løp. Men begynner å bli mer og mer overbevist om at det er verdt å vente på.

4 Likes

Kan denne funksjonen på ny HP modell drevet av Intel Core Ultra være gesture control fra ELABS tro?

Ser samme video figurerer på YouTube allerede i 2022, så da er det i så fall meeeget strenge NDAer. Tviler derfor på at det er Elabs.

De hadde en PoC på gestures i 2020. Såvidt meg bekjent har de vel bare meldt at PC OEM’ene skal benytte HPD foreløpig (kontraktene meldt på slutten av 2022)?

Den har ikke jeg sett, men hvis det stemmer så er jeg enig i at det tyder på at det ikke er elabs. For meg virker det som denne funksjonen er drevet av AI og er mulig pga IntelCoreUltra chippen. Pressemeldingen 9.oktober 2023 er for nye funksjoner utover HPD.

Men var det Intel Core Ultra i filmen fra 22 også? Og har denne funksjonen vært på HP tidligere, eller bare vært reklame for hva fremtiden kan bringe?

Var Intel Evo da

Det stemmer. Pressemeldingen fra 09.10.23 refererer til PoC’en 11.09.23, og må jo være seamless.
Gestures har vel egentlig vært dødt siden PoC.