Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Ser at mine uttalelser satte igang flere kloke hoder :grinning: Er enig at q1 blir litt kortsiktig vanskelig å spå, og at man må se på H1 samt hele 2024 i retrospektiv for å få fasit. Poenget mitt som var mangelfullt beskrevet, var at når vi vet at 2022 og 2023 bar mye preg av at elektronikk produsentene satt med store overskuddslager av “gamle” produkter som måtte shippes først, så er det veldig betryggende å se alle disse meldingene i år. For meg understøtter dette også Laila sine uttalelser om at overskuddslagrene var mye av årsaken til at de ikke nådde guidingen for 2023.
Hvorvidt de når 500 målet i 2025 har jeg ingen anelse om, men at de vil få en kraftig forbedret omsetning i 2024 og 2025 er jeg ganske trygg på, uten at jeg er noen spåmann🙂

3 Likes

Kjør på med innlegg. Godt å få i gang forumet igjen etter en rolig periode!

Elliptic Labs Signs Contract with Xiaomi for Several Smartphones

2 Likes

Det utvides og utvides. Snart standard dette. :clap::clap::clap:

2 Likes

Er det noen som vet om Xiaomi har modeller uten Elab-tech?

Burde de ikke snart bikke 600 millioner enheter? Eller har de bare tenkt å fortsette med 500 til de når en milliard?

1 Like

Ja, det har de. Elabs vil vel ikke nødvendigvis inn i alle lavvolummodeller heller

1 Like

Elliptic Labs Launches AI Virtual Human Presence SensorTM on ThinkPadTM X13 Gen 5, X13 2-in-1 Gen5, and X1 2-in-1 Gen 9 14 Laptops

9 Likes

Nydelig :clap::clap::clap:

Bull den meldinga der. Grizzlybull fikk rett ang. flere modeller som ikke var meldt. H2 ser jo nå ut til ikke å bli så ille.

2 Likes

Likevel er det ikke lett å sette opp en enkel oversikt over mulige inntekter her. Så vi aner egentlig ikke hva dette gir av penger

Man kan jo tenke seg at det hvertfall blir ~30-40 mill., som i 2023. Hvis consumer electronics tar seg opp og Lenovo selger flere enheter vil det, mest sannsynlig, gi mer penger i kassa. Det som er meldt så langt i 2024 virker å kunne ha lignende inntekt som for 2023. Så herfra og ut så blir det spennende å se hvilke kaniner som dras opp av hatten…

1 Like

Passesta CEO kjøpte mer på gårsdagens lister

3 Likes

Hvor mye kjøpte han for?

11,500 aksjer. har nå 50,000

2 Likes

https://x.com/IversAudun/status/1772930316220408000?s=20

6 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-27/china-s-xi-jinping-meets-with-us-business-leaders-in-beijing

Bra han møter med Qualcomm

Fine meldinger i dag som forhåpentligvis får dytta oss over 15.50 motstanden til uka

Jeg bet meg merke i at laptop meldingen inneholdt ett eget lite avsnitt om Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform™, noe som det ikke gjorde i forrige laptop melding.
Hva betyr dette? Ligger platformen i bunnen på Intels AI chipset. Hvis så, kan vel dette innebære flere meldinger på samme maskiner i nær framtid :thinking:

Uansett, så må jeg si Elabs begynner virkelig å levere. Laptop og mobilmarkedet er i bedring og vi ser at Elabs virkelig er med. Det er spennende tider i møte og tenker det blir hurra-meg-hei når laptopkunde nr. 2 kommer på banen.

God påske :hatching_chick:

5 Likes

Hva vil det si at de er del i Intel sin ai platform? Kan det bety at alle pc leverandører som bruker Intel med stor sannsynlighet vil bruke elabs tech? Isåfall er jo dette mye mer signifikant og burde flyttet kursen betydelig

Det ville flyttet kursen for 2,5 år siden, noe den gjorde da elliptic annonserte Elliptic Labs Brings AI Virtual Smart Sensor Platform™ to the PC Market | Elliptic Labs

Den ledet oss til 27-29 kr. Helt til markedet forstod at det ikke var ensbetydende med inntekter. Også var det bull-marked pga superlave renter.

Bottom line er at Elliptic lab tek kan ligge på alle mulige alskens plattformer, men produktene må selges for at selskapet skal tjene penger.

Q1 er ikke før ultimo mai (skulle ønske den var i april), men jeg håper elliptic inntil da fortsetter å servere oss saftigere nyheter for hver dag som går.

3 Likes