Transsion hadde jeg ikke hørt om før, men de er jo kjempe store. 50% andel i Afrika osv… Tror det går litt under radaren til den menige mann hvor stort marked Elabs egentlig har fått innpass i.
og vivo er nest størst i India.
I think this Asus event is one of the first AI PC events this summer. Also Microsoft is to reveal their Surface laptops in May I believe.
Elabs’ comments so far point to mid-2024, so we could be a little too early. But one of the OEMs will be revealed this year, likely during summer, in a Snapdagon X Elite product launch.
Edit.
And while PCs with the Snapdragon X Elite inside them have yet to ship, they’re expected to be announced in as little as two weeks, in a launch event on May 20. There, Microsoft is expected to show off the Microsoft Surface Pro 10 and Surface Laptop 6 with Snapdragon X Elite chips inside them. Asus, meanwhile, has essentially confirmed that its own “AI PC,” most likely with a Snapdragon X Elite chip inside, will be announced on the same day.
Will all pc with snapdragon have elabs tech ?
Guess they will have the posibility, but I guess not forced to enable.
Very likely not for now. Many OEMs are launching on X Elite platform this summer, but Laila has discussed only one new OEM will be revealed.
Since Elabs is software can it be installed later on computers ?
IT can, but i feel Laile said on one of the Q reports that for now it most likley wont. But this was before seamless was presented, so maby more likley now.
Jo mer jeg graver i Elabs jo mer bullish blir jeg. Ikke smågutter de er leker i sandkassen med
Kjøp noen millioner aksjer da please…endel av oss har ventet litt for lenge på “godisen” - hittil har ikke menigheten vært stor nok (eller rik nok) til å dra kursen dit den kanskje burde være akkurat nå - et sted på 20-tallet - før vi ser 30-tallet innen 12 måneder (ingen garanti:))
Hva forventer dere i revenue Q1 ?
Veldig usikker. Men de har lansert mye i år så det bør uten tvil være økning fra i fjor, samtidig som de sa litt inntekter ble forskjøvet fra Q4. Jeg håper på tall opp mot 20 mill og at dette øker i Q2.
Altså betydelig økning fra Q1 23. Var bare 4m da.
Har de helt gitt opp Iot og biler?
De har nok ikke gitt opp, men det handler nok her om å ha fokus på noen områder, så kommer evnt. Iot og Auto som en bonus i første omgang.
The global smartphone shipments increased by 7.8% to 289.4 million units during January-March. The top five vendors are the major contributors to these sales. However, other smartphone brands control a significant market share close to 30%. This diversity in the market is a testament to the growing competition and innovation in the industry.
Klarer de å være i bare 20% av disse telefonene og tjener 1 kr per telefon da har de 50-60 mill i kvartalet bare fra telefon. Bare tidsspørsmål før de klarer det.
Det er vel mye som tyder på at de kanskje er nede i 50 øre eller mindre pr telefon. De er ikke langt fra de 20% smartphones, vanskelig å være nøyaktig, men over 10% bør de være nå gitt at de er inne hos flertallet av top 10 globalt. Suksess på en måte, men uten at det gir så mye cash dessverre. Så caset er og blir PC de neste 2-3-4 årene.
https://twitter.com/Snapdragon/status/1788695510469009601
On device Ai og seamless.
Elabs sin seamless?
Må vel være det? Ikke fått med meg at Seamless var klart nå?
Virka som det kan skje noe 20.mai ref Myragubben på shareville:
20.mai: Microsoft avslører sine første toppmaskiner med Qualcomm SD X-Elite og Plus, chip fra Qualcomm spesialbygd for maskiner med AI-funksjonalitet. Prøver denne posten med en link til nettsiden, spent på om det funker:
Fra teksten;
“Microsoft har enda ikke avslørt sine Surface-maskiner med Qualcomms Snapdragon X Elite og Plus. Det skal skje 20. mai.”