Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Ja, det kan stemme. Så da kan det jo i teorien komme noe med Qualcomm. Seamless ble jo lansert i 23, så det begynner å bli noen mnd siden.

This article explains the technology behind Snapdragon Seamless. For Smart Connect 7900 they are implementing UWB, which of course operates on GHz levels , using physical sensor, instead of Ultrasound at 20kHz.

So no mention of ultrasound so far.

By adding in proximity technologies, devices become more aware of other devices around them, making experiences across devices more seamless without the user having to manually intervene.

Proximity tech. This must be Elabs ?

Elabs har kun signert en signerte pc kontrakt for sitt seamless produkt. Dette var 9. oktober. Vi får håpe det blir lansering i år med dette nye produktet. Jeg tror det,men ting tar ofte tid :laughing:

Utover denne ene kunden er det vel ikke grunn til å forvente noe mer på seamless fronten.

2 Likes

Vanskelig å vite hvor fort seamless kan komme og hvor stort det kan bli. Men tror det er viktig å ha realistiske forventninger ja. Håper de kan fortelle litt mer status på Q1 (samtidig som de får et godt resultat :p)

Elabs blir bare mer og mer integrert i både mob og PC. Snart så er deres tech en selvfølge for alle leverandører. Når man ser listen over samarbeidspartnere er det veldig imponerende.

3 Likes

Tredje avsnitt:

2 Likes

The new ASUS laptops come with many proprietary AI-powered, intelligent features.

One such feature is the ASUS AiSense camera. Using advanced algorithms, ASUS laptops improve videoconferencing while also enhancing privacy with their easy login and walk-away lock functions. The AiSensense camera makes users look great when on camera by clearing the image of noise and distortion, adjusting colors and brightness with Windows Studio Effects, and the feature even offers an eye-contact effect. The ASUS AiSense camera also enhances user experiences with features like adaptive dimming (lowering screen brightness when users are not looking at the screen to save battery), adaptive lock (automatically locking the screen when the users walk away from the computer), multi-person detection (to protect confidential data from unwanted eyes), and even making login fast and secure with facial recognition Windows Hello IR Camera feature.

In addition, ASUS laptops feature ASUS AI Noise Cancelation software to remove unwanted background noises during online calls or videoconferencing, so your voice is clear — even if you’re in a noisy environment.

If you’d like to start taking advantage of the AI capabilities, click the button below and check out the full range of AI-powered laptops from ASUS!

Etter det jeg finner ut så kommer en del av laptop nå med camera shutter. Så da må dette ligger i software for å virke. Nettopp begynt å grave i hvilke Asus som har shutter

1 Like

Hur fungere dette hvis vameran er slått av føler at man har en dings fremfør linsen?
Finns ikke på kartet at jag skulle ha kaneran på på PCn annet enn vid videokonferens med kunder eller leverantører.
Men på mange håll har kanskje ikke folk behørighet at slå den av og hjemme gir de faen?
Ille nok at ha mikrofon på konstant.

Ikke bra før elabs dokk hvis folk begynner å bruke kamera før “presens detection”.

3 Likes

Det er altså bare kort tid til flere pc modeller lanseres. Snart bare en uke til Q1.

Blir spennende å se den 20 mai. Kommer garantert noen laptoper med Elabs Tech, spørsmålet er når det blir annonsert av Elabs. Det er godt mulig det ikke annonseres av Elabs før laptopen kommer for salg. Tipper det holdes hemmelig til Laptopen/laptopene kommer på markedet.

2 Likes

OEMs har som sagt av Laila ofte rett til å annonsere produktet først, før elliptic labs kan gjøre det. Spørsmålet blir da hvor mange dager de må vente før de kan selv annonsere

Tror vi skal være forsiktig med “garantier” her :sweat_smile:

Ps. På den annen side kan jeg garantere bedre YoY i Q1. Hvis så ikke skjer, selger jeg rubbel og bit av Elabs-aksjer.

1 Like

image

5 Likes

Har fortsatt å kjøpe aksjer i Elabs i dag. Har en følelse på at Elabs snart får litt oppmerksomhet igjen. Begynner de å levere bedre tall samtidig som det kommer enda flere PC/mob modeller på markedet så kan dette fort bli en fortjent hype

2 Likes

Let us have some hopium :laughing:

Elabs har kontrakter med nesten alle de største laptop-OEMs. Elabs har lagt større og større vekt på at de leverer AI-sensing, ikke bare nærhetssensorer. Dette tror jeg er et viktig punkt i deres kommunikasjonsstrategi.

Da må jeg si jeg synes det er interessant med Qualcomms SnapDragon Elite, for dette er nettopp en chip som er beregnet for store datamengder og AI-funksjonalitet. Det å se Microsoft offentliggjøre info om hva de skal gjøre 20.-24.mai synes jeg er virkelig gøy, og forventningene til å kanskje kunne finne spor av hvilken laptop-kunde som er neste på listen er noe som har gjort at jeg har begynt å intensivere gravingen i Elabs, patenter og relevante selskaper rundt dem.

Det er veldig mye som rører seg, men det er jo dette eventet med Microsoft som er først i rekken;

Det å få lanseringer eller nyheter fra alle disse gir nok veldig mye å grave I neste uke - selv om det ikke nødvendigvis er bankers med Elabs-meldinger allerede nå.

9 Likes

Heisann! Jeg har sendt et par ìnnlegg til Elabs-tråden her, men det står at de venter på godkjenning. Er 12 timer siden jeg sendte. Er det vanlig praksis på alt av innlegg, eller bare første gangen man poster…?

1 Like

Du er inne i varmen nå ser det ut til :slight_smile:

2 Likes