Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Enig at dette er veldig spennende tider vedr. Arm bærbare og hvordan dette blir tatt imot i markedet. Ved søk på Snapdragon Elite X, Arm eller Windows 12, er det forventninger om et stort gjennombrudd.
Siste eksempel er fra ITavisen: https://itavisen.no/2024/05/13/98-prosent-bedre-batterilevetid

Vi vet Elabs skal levere seamless til 1 oem, (Lenovo blir mitt kalkulerte gjett), så er det bare å håpe at teknologien til Qualcomm leverer og at andre oems blir fristet til å aktivere dette på sine bærbare ved neste korsvei.
Blir det ikke ett gjennombrudd for arm arkitekturen, er jeg redd at det for det meste blir “Inner Beauty” meldinger i fremtiden.

5MP RGB + IR with ThinkPad Webcam
Privacy Shutter and Human Presence
Detection.

4 Likes

Med Elabs :slight_smile:

2 Likes

Lenovo P14s gen 5 med Intel var med i meldingen d. 24 april 2024. Lad os håbe ELABS også er i AMD udgaven :slight_smile:

1 Like

Bør være selvsagt at de er i AMD utgaven av samme modell som inneholder HPD.

1 Like

Vil tro det, gen 4 med amd var hvertfall med elabs:)

1 Like

Global technology brand HONOR has achieved the top position in the China Smartphone Market for Q1 2024, according to the latest IDC report. The success is attributed to the widespread popularity of its Magic 6 series, resulting in a remarkable 123.3% year-over-year increase in shipments. Additionally, HONOR secured the second spot in China’s foldable market share, showcasing its exponential growth driven by advanced AI features and innovation.

3 Likes

Elliptic Labs Ships AI Virtual Proximity Sensor on HONOR 200 Lite Smartphone

7 Likes
2 Likes

Herlig, nen det tok nesten et døgn før jeg ble godkjent😅

Jeg skal lese meg litt opp på det som ligger her på Elabs I Tekinvestor, så skal jeg se om noe av det jeg har gravd i kanskje allerede er delt av andre. Om jeg har noe som ikke er delt her allerede så skal jeg prøve å få til litt delinger nå fremover.

Våren er høytid for laptop-OEMs, og alt skal være på markedet og ferdig promotert innen rimelig tid nå. Mye skal være klart før universiteter og høgskoler tar til, og mye skal være klart til bestilling før sommerferie starter opp for kontorarbeidsplasser. Våren er derfor alltid hektisk på lanseringer, så det er mye å følge med på fremover.

8 Likes

Hva tror dere blir revenue i Q1?

• 4-8m
  • 8-12m
  • 12-16m
  • 16-20m
  • 20-25m
  • 25-30m
  • 30-35m
  • 35+m

0 stemmegivere

De må nok komme minimum over 20 M om målet på 500 M i 2025 skal føles troverdig…

1 Like

Det blir nok forskjøvet til høsten. Det er ingen med sans og samling som tror på 500 mill i 2025.

1 Like

Hard to believe in 500m until they announce those “major OEM contract negotiations” to be finished.

From there, likely 12-24mths to reach the target. So very unlikely before 2026.

1 Like

I think this depends on how broad Lenovo and the second OEM goes with Lenovo. Not totally impossible with two, and smartphone in addition. But hard :sweat_smile:

Problemet historisk sett er at de tviholder på målet altfor lenge, til tross for at det er helt urealistisk.

Blir selv veldig overrasket om de i det hele tatt nærmer seg en slik sum i 2025. Men for alle del, 250-300 MNOK i 2025 er dugelig vekst i inntekter det også.

2 Likes

Markedet priser vel inn at de ikke når 500 i 2025. Hadde markedet ment det hadde kursen vært en annen. Det skjer mye innen PC med AI, så dersom Elabs kommer inn i mye er det realistisk. Men vi må også huske på; Fra avtale til pengene renner inn tar tid…

For mitt vedkommende knytter det seg mest spenning til Qualcomm (All time high i dag) og deres Snapdragon. Jeg håper Elabs er inne, ellers blir jeg begymret. Med tanke på det tette samarbeidet vil det være sand i maskineriet dersom Qualcomm velger HW fremfor SW fra Elabs.

1 Like

Today Intel published yet another new Seamless connectivity technology without Elabs

https://www.intel.com/content/www/us/en/newsroom/news/intel-unlocks-ultra-fast-pc-to-pc-with-thunderbolt-share.html

1 Like

Dette er ikke konkurrerende teknologi. Pc’ene må kobles sammen med en kabel for å knytte de sammen og få «seamless» samhandling.

3 Likes

Not the same at all from What I can understand

1 Like