Jeg har dykket litt ned i patentregisteret for å sjekke litt mer om hvem som jobber tettest med Elabs og om det er noen oppdateringer der.
Det er utrolig mange patenter å finne som åpner opp for Elabs sin løsning i laptops og smartphones. Det ligger inne drøssevis med patenter som tar inn presence sensing, gesture control, etc, og som åpner opp for at softwaren fra Elabs kan løse dette som en av de mulige teknologiene.
Jeg finner både HP, Dell, Asus, Apple, Lenovo, og stort sett alle smartphoneselskapene. Det er altså ikke mulig å finne ut hvem som jobber tettest på de kommende kontraktene det skal lanseres ut fra, for omtrent alle har lagt inn patenter som tillater dem å bruke Elabs-software😅
Men, det er et selskap jeg mener vi ikke har sett med Inner Beauty i smartphone, og det er Huawei. Kan det stemme at de ikke har lansert noe med Elabs?
Dette patentet fra dem er 1 år gammelt, og det er 100% sikkert med Elabs;
En utrolig fin beskrivelse av gesture control:
A non-contact gesture control method, characterized in that it is applied to an electronic device, the electronic device includes: at least one speaker and at least one microphone, and the method includes:
Displaying a target application, where the target application is an application program supporting non-contact gesture recognition;
activating the at least one horn to transmit an autocorrelated ultrasonic signal;
Start the at least one microphone to collect the reflection signal reflected after the ultrasonic signal encounters the non-contact gesture;
Controlling the target application to respond to the non-contact gesture according to the target application and the reflected signal.
Og mange bruksområder:
Among them, the electronic device can be a mobile phone (such as a folding screen mobile phone, a large-screen mobile phone, etc.), a tablet computer, a notebook computer, a wearable device, a vehicle-mounted device, an augmented reality (augmented reality, AR)/virtual reality (virtual reality, VR) device , personal computer (personal computer, PC), ultra-mobile personal computer (ultra-mobile personal computer, UMPC), netbook, personal digital assistant (personal digital assistant, PDA), smart TV, smart screen, high-definition TV, 4K TV, smart Speakers, smart projectors and other equipment, this application does not impose any restrictions on the specific types of electronic equipment.
Patenter er ikke annet enn en tillatelse til å bruke teknologien, det vil gjenstå å skje i praksis, men dette med kontaktløs bruk av gestures tror jeg er undervurdert.
Jeg skal ikke oversvømme med patenter her, men fikk lyst til å dele dette fordi det er så rent og pent og direkte på Elabs😊
God pinse!