Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Det at noen litt nervøse selger når slike nyheter dukker opp er naturlig. Men det gjør også at det trolig er enda mindre “frie aksjer” når de på Q3 kanskje har fått flere DW, legger frem bedre tall (kanskje grønne tall??) og folk virkelig får øynene opp for hva som er i ferd med å skje. Vi så jo hvor fort aksjen steg fra 200 til 250 når det ble litt interesse for aksjen. Tenk om/når det blir stor interesse for aksjen og ingen vil selge? Eller om de feks i løpet av 2022 skulle flytte seg over på hovedbørsen? Her tror jeg at de som “står i stormen” og er med til 2023 “and beyond” vil være meget fornøyd med avkastningen.

Det kan bli meget trangt inn døra her. At ryktebørsen sender aksjen nedover er ikke sjokkerende ut ifra mengden tradere som hopper mellom polight og elliptic hvor jeg personlig mener elliptic er mye mer fundamentalt sterk…traderne er velkommen til å løpe etter ved et senere tidspunkt :man_shrugging:

3 Likes

Snakket med CFO i dag. I tillegg til det som har fremkommet ovenfor her uttalte han at de har lavere feilmargin enn IR sensorer for proximity i smarttelefoner. Han understrekte at kundene aldri ville akseptert at en ny proximity løsning inneholdt mer glitcher. Hver nye modell sendes til Oslo for “extensive testing” der softwaren tilpasses. Xiaomi må deretter godkjenne resultatet.

15 Likes

Jeg tror det var flere grunner til fall, annet enn ryktet.
Ryktet forsterket kanskje en allerede igangsatt effekt, nemlig gevinstsikring. Jeg selv tok gevinst flere ganger oppover. Kursen steg da fra 167 til 285 på 3-4 uker!
I påfølgende tid, selger de med FOMO og de som kun kjøper på moment ned, da de ser røde tall. Typiske småinvestorer.
Husk at det fortsatt er relativt lavt volum. Denne skyter nok fart med ordentlig rekyl når neste børsmelding kommer!

5 Likes

Elliptic Labs - Investor Presentation

Fra dagens investor presentasjon

• Increase in smartphone revenue due to new customers and from marketing new
    technology features to current customer

Antar current customer er Xiaomi, så istedenfor at de har brutt, så virker samarbeid å være utvidet?

• Larger fixed-volume contracts on units/devices — increases revenue certainty

Større fixed volume, antar det igjen må være at Xiaomi fornyer og i år med mer enn 3 M$…

• Laptops are the largest revenue driver in the near future
    Spent på hva near future vil si, men må vel minst regne 3-4 måneder fra lisens kontrakt ettersom modeller må til Oslo for extensive testing

Noen som har noen formening om hvilke type investorer som deltar på dagens DnB konferanse? Også internasjonale?

3 Likes

Det med omfattende testing var noe Holmøy hadde svart noen ift Xiaomi spørsmål.

Forøvrig noen som har sett på videoer som er lagt ut på https://www.ellipticlabs.com/technology/
?

Liker også godt at de opprettholder gudingen på “positive edbita 2021” som betyr trolig fint overskudd H2 mao siden H1 var negativ :slight_smile: Bare å kose seg utover høsten og de neste 2-10 årene i denne aksjen altså :smiley:

1 Like

Meget hyggelig presentasjon for nåværende og fremtidige aksjonærer. Den ufravikelige guidingen om positiv 2021, tilsier mye godt nytt frem til nyttår.

1 Like

Laila ble spurt hva som ville være driveren for inntektene i H2. Hun svarte smarttelefon og litt laptop og IOT. Så tar nok litt tid før vi ser utrulling hos topp 3 laptop OEM.

1 Like

Her tror jeg nesten ikke det er mulig å spekulere engang på hvor stort dette KAN bli. Selvsagt kan ting gå andre veien også, store risikoer involvert. Men steike for en potensiell oppside!

Risiko i alle aksjer, men synes det et betydelig mindre i denne etter hvert… Hvertfall i forhold til mange andre vekst aksjer! :blush:

Synes også R/R er god i Elab. De har klart å bli en del av økosystemet med alle de store . naturressursmangel og miljø er noe selskapene er nødt til å ta hensyn til. Til halvparten av prisen og med muligheter for nye features. No brainer.

3 Likes

Elliptic Labs Signs Another License Agreement with Current Smartphone Customer

5 Likes

God stemning :wink:

1 Like

Elliptic Labs – Contemplated private placement

Der kom det :ok_hand:

Jeg ser positivt på det og på de mål som er nevnt i meldingen.

Men er spent på hvilken pris de lander på. Regner med at de må inn med noe rabatt om de skal få solgt unna…

Kommer sikkert et liten “hjeelp” dupp i morgen som alltid. Men dette tror jeg i et litt lenger perspektiv (les lenger en september :p) slår svæært positivt ut for alle aksjonærer :slight_smile:

1 Like

Absolutt ikke gale med 223… Kjøpte jo helt nylig litt ekstra på 219 selv :blush:

Enig at dette kan tolkes positivt, å akselerere vekst har vi ingenting imot!
Kanskje det ligger så mange laptop deals i pipeline at de må få opp dampen :money_mouth_face: