Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Men holder det med kun Lenovo blant disse?

1 Like

Nei, må ha mer enn Lenovo. Men jeg mener det ikke er sikkert at elabs ikke er med i noen av PCene som ble lansert 18 selv om det ikke er børsmeldt enda. Er de ikke i noen av dem er det meget negativt selvfølgelig, men det virker alt reflektert i kursen.

Elabs er priset lavere enn når de gikk på børs med kun en kontrakt med xiaomi på mobil…

Hva sier aksjonær listene siste dagene?

Er nok nå altså

ATL… Hadde faktisk ikke sett for meg det. Men Elabs har alltid blitt hardt straffet og det kansje med god grunn… Hvor langt ned skal vi denne gangen. Finnes det noe teknisk motstand nedover?

1 Like

Feil av meg. Ikke ATL. Den er på 9,49 og ble satt februar 21…

Hvorfor skal det være motstand på 9.49? Ser ingen grunn til at den ikke kan brytes. Synker som et lodd.

2 Likes

Den snur hvis jeg lemper ut aksjene mine :stuck_out_tongue:

Fra spøk til alvor, den stopper vel når aktøren som lemper ut akjser er ferdig med det. Da betyr vel teknisk motstand ingenting.

Er det ingen som har tilgang til disse listene @Olemannen så fint postet på Shareville tidligere?

1 Like

Kan jo virke som tvangsalg igjen fra Passesta siden de solgte på dagens/siste oppdaterte lister igjen.

Forskjellen nå er jo at aksjekursen allerede er 10, så et skuffende q2 er jo til dels priset inn.

Hvorfor bør dette komme nå? Var ikke vurderingen om at Q1 for det meste inneholdt mobilinntekter basert på at milestone PC kommer ved kontraktinngåelse? Og det er ikke signert utvidelse av PC modeller i q2

Det kommer sikkert snart ett nytt blokksalg fra Passesta, og da vil den snu kortsiktig.

Ja, kursen kan selvsagt synke lavere. Men på noe tidspunkt tror jeg ikke selgerne vil gå lavere. Er et første motstand rundt 103 kr og vi har sett allerede i dag at kursen får en reaksjon opp fra dette nivået.

Vi får ellers en spennende inngang til q2 -presentasjonen da forventningene til fremtiden er fullstendig i null…

Ja. Her er det “sistemann skrur av lyset”-stemning

2 Likes

Se mitt innlegg av 3 juni, forklart der. Kan se ut til at milestone kommer ved overlevering av teknologien, jf regnskapsprinsippene, som antagelig er knyttet mot produksjonsstart av de relevante enhetene som inngår i den enkelte kontrakt. 2 milestone-kvartaler med betalinger av betydelig størrelse i 2023. 1 ny kontrakt (for kun 6 enheter) midt i året 2023. Kontrakt nr 5 inngått i 2022 er den jeg venter på, den lille nr 4 kan ha vært mottatt i samme kvartal som kontrakt nr 3 (2023), men aner rett og slett ikke. Derfor mulig at det kan bli 2 kvartaler på rad med milestone, dersom først 4 og deretter den store nr 5. ELABS har vel alltid varslet når det har vært en milestone-betaling for PC inkludert i et kvartal, med unntak av den aller første frittstående enheten. Alt dette er selvsagt antakelser fra min side, ut fra mine tolkninger av historikk, og kan således være totalt feil. Hver enkelt får gjøre sin vurdering.

Hvor mye solgte Passeta denne gangen da?

Har vel ikke sagt det er motstand på 9,49… Men at det var ATL.

Apropos gode nyheter…

Nådeløst med tvangssalg. Banken overtar aksjene og bryr seg null om pris. Skal ha inn pengene uansett hva

Se der ja. Så da er jo spørsmålet. Her de fått det de trenger her? Er vi i fuckings mål?!
Ah, dette er jo fra den 18. Gikk jo rakt ned over i dag og… så jeg antar vi ikke er done.

Hvem er det som må tvangsselges? Og hvem må jeg ringe for å få aksjer til 8 kroner?

1 Like

Takk for handelen… noen har kjøpt over 4% av selskapet… Burde det ikke komme en børsmelding om dette?