Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Tror det er konsensus om at det er Passesta AS, og jeg ser av hjemmesiden til Elabs at de pr. 14.6. hadde 10,088,747 aksjer igjen… så jeg frykter at de har mer de skal ut med… men det kan kanskje være en gunstig anledning å fylle på litt ekstra, selv om jeg har fått det jeg skal og egentlig mer til :wink:

Hvorfor tvinger banken selskapet hans til å selge?

5 % er grensen

Jepp, og med det salget er fortsatt Passesta marginalt over 5%, det er veldig sannsynlig at de skal helt ut, hvor blir neste blokk satt mon tro? 6 kr

Det er ikke veldig sannsynlig. Banken har nok tatt det de trenger ned til 8.25 nå

Aksjene er belånt. Søk det opp. Når kursen når et visst punkt har ikke banken nok sikkerhet lenger, og tvangsselger for å få dekket lånet

1 Like

Passesta AS - Oslo - Regnskap ta en titt på 2022 regnskapet, og spesielt legg merke til EK og hvor mye gjeld de har til finansinstitusjoner. De har vært hardt gearet/belånt i NOD, Xplora, Elabs blant annet, du kan jo samtidig sjekke utviklingen til disse aksjene siden da.

2 Likes

Aij, ikke bra. Men det var noen i forumet (Barca muligens)her som mente at det var et sannsynlig scenario at styreleder gikk ut og at vi da kunne forvente å se salg fra han.

Og hvis det er utenforliggende årsaker til nedsalget hos han, så mener jeg man kan gjøre noen gode kjøp fremover.

1 Like

Ja, det er ganske avgjørende hvem som plukker opp nedsalget, er det tradere ala Fredly, Spetalen etc så snur de seg hurtig rundt hvis mulig. Krysser fingrene for at Dnb eller andre institusjonelle har lommer til å plukke opp.

Hvis de 4+ idag er Passesta (trolig), så har de solgt litt over halvparten av de 12 de hadde. 5 to go.

Ja, det kan tyde på at styreleder måtte ut pga forestående nedsalg som ikke er relatert til ELABS / uenighet innad i styret / mellom TE og CEO. I så måte - og isolert sett - positivt. På den andre siden, hvis dette er eneste aksjen som “tvangsselges”, ikke noe i Xplora etc, så kan det tolkes negativt ift TEs relative vurdering av ELABS vs andre likviditetskilder (kreditorer vil bare ha penger, bryr seg ikke om hva som er kilden). TE er fortsatt styreleder i Xplora bl.a. og jeg har ikke sett innsidemeldinger derfra.

Men i alle. Ser jo blocksalg for 8.25 på dn investor for i dag. Kan de ha foretatt to blocksalg da? En på 4ish mill i går og ca det samme i dag?

I så fall skal det komme flaggemelding, under 5%. Ville vært bra…

Hvor mange aksjer ble det omsatt i Xplora i dag? Jo 7716. Antagelig værre med nedsalg der.

Spm er om det kan plasseres blokker der også, ikke nedsalg direkte over børs.

Ja, men noen må jo ville ha de :slight_smile:

På tross av grafikk ovenfor ser det for meg ikke ut til at det ble gjennomført noe blokksalg i går(18. juni) og at de drøye 4,4 millioner aksjene er fra i dag(som henvist til fra DN Investor). Jeg finner hvertfall ikke igjen noen transaksjoner på den størrelsen i går og det er nok kun grafikken som er noe misvisende(virker å være 18. juni, men er i realiteten 19. juni). Sånn sett er vel Passesta fortsatt marginal over 5 % og flaggegrense(med forbehold om regnefeil).

Blir spennende å se hvem som er kjøper!

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010722283-XOSL

1 Like

Du har rett. Testet det ut og det er GUIet som er litt misoppfattende når man ser det direkte fra et skjermbilde.

For min del gjør det ingenting om aksjen går nedom lave kurser en tur så jeg kan ha muligheten å fylle på litt, så lenge det ikke blir utført en utvannende emi :slight_smile:

ryktes om at PASSESTA AS er i trøbbel så skal vel ut med alt de. mye som skal ut…

For du ser fortsatt stort potensiale? Det er her jeg sliter – men holder.

Vet du har vært med lenge, så utdyp gjerne hvorfor :blush:

1 Like