Som i går er det nok ingen tilfeldighet at meldingen ble publisert starten av q3. Kundene har ofte en interesse av å skyve kostnader til neste kvartal. Men nå må vi vel begynne å klatre tilbake til normale kursnivåer!
Ulempen er at det nå er mange aksjer som har byttet hender på lave kursnivåer, og intradagvolumet har droppa. Tar nok litt tid å shake av seg de som tar til takke med rask profitt - med mindre vi får mer juicy nyheter enn mobil…
Nå er de altså i følgende serier så vidt jeg har fått med meg:
Magic
Numbered series
V
X
PLAY
Kan i vente et par måneder skal lige ha
Købt op på dette niveau , som
Polight ved kurs 2,3 - overreaktion
F*ck Yeah!
Er det Lenovo der går bredt ud i deres laptop portefølje nu?
Ja det må det være
Kategori: Non-regulatory press release, ikke meldepliktig. Virker som en liten utvidelse på den forrige kontrakten og at de nå har fått med 2026-modeller.
Det var uansett en etterlenktet melding. Vi aner ikke antall, så vi kan ikke konkludere med at den er liten.
Så godt som alle meldinger legges i denne kategorien har jeg lagt merke til. Men er vi sikre på det er Lenovo denne gang?
Sikre kan man aldri være, men det ville vært rart om noen av de andre kundene (som ikke har lansert noe enda) skulle gå videre med commercial i 2024? Eller?
De aller fleste er i denne kategorien ja. Jeg vet ikke hvordan de avgjør hva som er hva. Men kontrakten 26.06 var meldepliktig.
Jeg mente ikke å prate denne ned, bare at det virker som et tillegg til 26.06-kontrakten ut fra ordlyden.
Må nesten være Lenovo ja.
Merkelig melding. Sier oss i praksis ingenting og er identisk den fra forrige uke.
Den forrige kontrakten omhandlet konsumer laptops og denne business laptops.
Dagens kontrakt er nok en utvidelseskontrakt på Lenovo’s business modeller som omhandler flere modeller og strekker seg til 2026. (på samme måte som utvidelseskontrakten fra 3, juli 2023)
Det at de nå signerer for 2 år istedet for 1 år er jo beroligende.
Du har rett. Jeg har feil
Hun sier her at PC’ene launches i “the near term, and the next couple of years” så får meg høres det ut som en viktig kontrakt i og med at de skal ha denne teknologien i flere års produksjon av PC’er.
Kan det være snapdragon modellene?
Det er 100% sikkert at det er Lenovo da man ikke har commercial contracts med andre, dette er expansion, ikke første gangs kontrakt.
Siden dette dreier seg om launch (ikke shipping) allerede i 2024 (kan da senest være i forkant av CES i jan2025 hvor Lenovo normalt pøser ut launch-meldinger i des og jan), så vil jeg tro at dette dreier seg om en eller flere andre produktserier enn ThinkPad-serien (som dog “by far” er den største på business-siden). Slik sett kan man tro at dette er et begrenset antall enheter ift ThinkPad, på den annen side er det et svært positivt signal som viser at Lenovo nå faktisk går veldig bredt med Elabs. En bekreftelse som kanskje er det viktigste med denne meldingen. Foreløpig er det kun HPD om jeg forstår det rett.