Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Vinterstuen har rundt en million. Han pleide på sitt høyeste å ha over 4,2 mill (mer enn CEO).

Gulrotbonden fra Larvik. Jeg synes det er rart han selger seg ned / ut nå. Men det kan jo hende veldig mange synes det er rart at noen velger å sitte. Med alle hendelser hittil i år og i tiden før det, så er det vel lite som tyder på at Elliptic labs ikke skal vokse i tiden som kommer. Spørsmålet er jo hvor mye og hvor raskt, men prisen er jo attraktiv nå. Når de nå kommer med en consumerkontrakt, så tikker det vel inn også noe mer business igjen snart.

Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Oppo

1 Like

Hvis antall expansion contracts for mobil nå betyr noe, dvs at det er mer - og kanskje ganske raskt bokført - prepayments - så var det 4 slike i Q1 og 2 i Q2. Ovennevnte kan også inngå i Q2 eller i Q3, hender de har meldt noe tidlig i Q3 og bokført i Q2 (som et eksempel). Dette for å evt forklare de høye mobilinntektene i Q1.

3 Likes

Umiddelbart går jeg ud fra at når de melder den i dag så er det fordi den indgår i Q3. Ellers går jeg ud fra de havde skrevet i meddelelsen, at kontrakten faktisk blev indgået i Q2 men først offentliggjort i Q3. Men man ved aldrig helt…

2 Likes

Blueberry Capital har tatt 200k av resirkuleringen, så da blir det nok en runde med resirkulering - postene sitter løst hos den forvalteren.

Elliptic Labs Shipping on HONOR Play 60 Plus Smartphone

3 Likes

Hvis det er noe upfront payments havner denne potensielt i Q2 da tilgjengeligheten var fra slutten av juni?

Som i går er det nok ingen tilfeldighet at meldingen ble publisert starten av q3. Kundene har ofte en interesse av å skyve kostnader til neste kvartal. Men nå må vi vel begynne å klatre tilbake til normale kursnivåer! :chart_with_upwards_trend::rocket:

1 Like

Ulempen er at det nå er mange aksjer som har byttet hender på lave kursnivåer, og intradagvolumet har droppa. Tar nok litt tid å shake av seg de som tar til takke med rask profitt - med mindre vi får mer juicy nyheter enn mobil…

Nå er de altså i følgende serier så vidt jeg har fått med meg:

Magic
Numbered series
V
X
PLAY

2 Likes

Kan i vente et par måneder skal lige ha
Købt op på dette niveau , som
Polight ved kurs 2,3 - overreaktion

Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Commercial Segment of PC Customer

6 Likes

F*ck Yeah!

Er det Lenovo der går bredt ud i deres laptop portefølje nu?

Ja det må det være

Kategori: Non-regulatory press release, ikke meldepliktig. Virker som en liten utvidelse på den forrige kontrakten og at de nå har fått med 2026-modeller.

2 Likes

Det var uansett en etterlenktet melding. Vi aner ikke antall, så vi kan ikke konkludere med at den er liten.

1 Like

Så godt som alle meldinger legges i denne kategorien har jeg lagt merke til. Men er vi sikre på det er Lenovo denne gang?

Sikre kan man aldri være, men det ville vært rart om noen av de andre kundene (som ikke har lansert noe enda) skulle gå videre med commercial i 2024? Eller?