Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Listene som ble lagt ut i går kveld skal være fra 2d tidligere dvs 25 juni, og PC-meldingen kom den 26. I kveld / etter børs engang kommer VPS-listene fra den 26.

Det er vel ikke bare Vinterstua og Fredly som selger, flere andre kaster ofte kortene når det blir for hett, dels pga marginkrav, dels pga frykt for Q2. Dels pga stop-loss-strategier.

2 Likes

Takk for avklaring.
Vi får håpe at det begynner å nærme seg slutten og at Apollo kommer seg ut for godt. Eneste godt det har dratt med seg er litt spalteplass i nettavisene.
Må vurdere å skrape sammen noen slanter hvis denne kommer midt på 9 tallet. Dette har ingenting med fundamentale ting å gjøre.

1 Like

Godt å se at de som skal ut snart har tømt seg.

Fundamentalt så går det fremover for selskapet ,men kursen går opp og ned basert på kjøp og salg. Det trenger ikke nødvendigvis å gjenspeile hvordan det går med selskapet.

Tenker at det kan være en god mulighet for inngang når de går tomt. Ser vi bunnen i neste uke?

Umulig å si om vi ser bunnen i neste uke. Meldingene denne uken har ikke akkurat hjulpet kursen, men dersom ikke PC meldingen hadde kommet hadde vi fort vært nede på kr 7-8 er mitt best guess. Det var enormt med aksjer som skulle ut og med en såpass lite likvid aksje kunne det var kursras, selv om den har krakket etter Q1.

Jeg snittet ned på 9,50 og håper for all del vi kan se noe bedring snart. Men det er mange nye aksjonærer (mange små) som har kjøpt de siste dagene. Er det bjellesaussyndromet eller at noen har troa. Unulig å si.

Den vil vel aldri gå så mye under 8,25 som var prisen Apollo fikk aksjene sine for.
Fredly godter seg med gevinst på 1,50kr på dette nivået. Gjøken ler hele veien til banken
:dollar:

Vi har delvis vært i denne situasjonen tidligere. Etter børsintroduksjonen i 2020 solgte seg Vinterstua kraftig ned og kursen raset fra 15 kr til 9,3 kr. Den gangen kom en kraftig reaksjon opp på q4-rapporteringen. Jeg tror vi kan forvente/håpe på samme reaksjon denne gangen (om q2 er positiv uten negative overaskelser). Alle som ønsker kvitte seg med aksjer gjør det helt klart før q2 rapporteringen som kommer den 12.juli. Da burde vi ha en undervikt av selgere i markedet. En god q2 burde ta aksjen opp på normale nivåer igjen.

1 Like

Jeg fastholder på at dette er kun midlertidig, men kjedelig er det. Jeg har gitt aksjen foreløpig ett år, så får vi se. Jeg synes i hvert fall at alt tyder på vi har kommet rundt svingen, det verste er bak oss og med nye modeller som står for tur i bøtter og spann så håper jeg virkelig vi får lønn for tålmodigheten til syvende og sist.

Jeg lå å drømte litt om seamless og fikk en user case i hodet som jeg gjerne ville løst. Når jeg reiser ut til å hente varer jeg har kjøpt på Finn har jeg sjelden en god rutine for dette med å finne frem til adressen, det blir alltid gjort litt i “hui og hast”. Jeg kan i dag ikke forhåndsbestemme adressen før jeg setter meg inn bilen, Her kunne seamless kommet godt inn i bildet, med seamless tilkobling mellom bil og telefon kunne man potensielt enkelt oversendt adressen til selgeren rett til bilen.

1 Like

Ja denne funksjonen har allerede Tesla, bare å trykke “del” fra google maps og velge “Tesla” så er navigeringen klar i bilen allerede.

Problemet med å få dette til å virke er at bilen må kunne lytte, så det er nok ikke på plass i 2025 ved bruk av seamless i alle fall :stuck_out_tongue:

Ut fra mine tekniske betraktninger så har den antakeligvis bunnet ut i dag.

Ikke at børsteknisk er min sterke sider, men er det ikke meningsløst med teknisk ved store nedsalg?
Det er jo ikke slik at diverse støttenivåer nedover bremset noe som helst siden Q1

Faren nå er vel kanskje en tech nedgang som drar med seg Elabs ?

Tenker 10 kr er bra kjøp på sikt. Mye tyder på at de som skal ut er mer eller mindre ute. Fylt på selv idag, så få vi se hvor lurt det var.🫣

Du har et poeng. I store nedsalg velger jo selgerne hvor langt ned de ønsker å gå. Samtidig er det nok ikke en tilfeldighet at nedsalgene ikke har gått lavere enn bunn-nivå fra 2020.

Det har vært tech-oppgang i hele år (Nasdaq) uten at det har hjulpet - ELABS lever sitt eget liv utenfor tech forøvrig. Aksjer for spesielt interesserte følger sjelden større trender.

3 Likes

Samtykkes. Så fremt ikke utsiktene for volum hos produsentene nedjusteres, vil ikke dette bety noe.
Oppgangen i tech er for det meste en hype rundt AI med Nvidia i spissen, dette har man ikke fått vært endel av i Elabs.

Noen som sitter med oppdaterte aksjonærslister…? :pray:

Fredly så godt som ute, 165k igjen

4 Likes

Hvor mange aksjer har tidligere styreleder nå?

Passeta har per 29.6 ca 5,3 millioner aksjer igjen.
Tror dere han selger dette og?

En tris kursutvikling i denne aksjen