Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Mangler altså 94 MNOK i H2. Skal holde hardt.

Tipper 44 i Q3. 18 i Q4. Totalt 118 MNOK i 2024.

Plutselig kommer det kontrakt og Milestones fra HP/Dell så var det kanskje ikke så vanskelig likevel. Jeg håper Laila drar opp et par ting fra hatten før året er omme.

1 Like

Jeg håper for guds skylds at Laila og co ikke driter på leggen igjen….merker at det blir ordentlig flaut nå om det ikke dukker opp en ny Pc OEM i år. Pluss at det bryter tilliten enda mer. Håper det kommer noe spennende framover ja.

2 Likes

UrAvgConsumer with 3.26 million followers has put an interesting title to their new review video

22 Likes

Even Laila likes this video;)

Selskapet burde nesten premieres for hvordan de på en så spektakulær måte ikke klarte å utnytte “momentumet” i den “fantastiske” nyheten de kom med for over en måned siden nå.

Hadde det varit før typ 3 år sedan hadde det blitt rakett-fart på kursen. Nå har folk trettnet.

Folk vil se pengene nå.

1 Like

Har ikke fulgt aksjen så lenge, så er kanskje litt mer lunken i forhold til nyheter uten spesifikke inntjeninger. Sikkert hjerneskada av biotek, men uansett så er det litt "show me the money"følelse her, for dere som har kjempepeiling og fulgt dette over tid så er det sikkert fantastiske greier teknologisk. Men for oss litt mer ferskere så vil vi gjerne se en forpliktelse og gjenspeiling av det i regnskapet før vi hopper helt på hypetrain :slight_smile:

Potensialet er kjempespennende :+1:

1 Like

Det er vel noe, men ikke så uhorvelig mye penger med lanseringen av Seamless på 2 laptoper. Men her så vi vel at kontrakten var på 6 laptops i en oversikt fra Elabs.
Dog er det viktige brikker for oppbygningen av laptop vertikalen. Når nok av disse brikkene er på plass, kommer også “monitas” i kassen.

Vi har to events som kan bli spennende i oktober: Lenovo Tech World 24, 15. oktober og Qualcomm Snapdragon Summit 24, 21.-23. oktober. Så får vi håpe det kommer noe godt utav disse.

4 Likes

Check it out from 3 mins onwards. I believe he is discussing Elabs sensor capabilities that will later come into use.

8 Likes

But isn’t it only talk about wifi-sensing?

From Carnegies last analysis:

«Ultrasound capabilities are less central to the tap sensor compared to previous products, and the company is transitioning from being an “ultrasound company” to becoming an edge AI platform company focused on creating contextual intelligence for end-devices.»

I don’t think we should exclude Elabs, considering the close partnership with Intel.

2 Likes

No doubt that some of the features is highly relevant for Elabs to deliver.
Exciting stuff. Thanks for sharing :ok_hand:

1 Like

Fått med meg tre-trinnsmodellen deres. Men mer spesifikt; kan elabs stå bak wifi-sensing? Det har jo vært diskutert før, og konklusjonen da var at det er usikkert iom. at det er wifi-basert og ikke ultralyd.
Igjen er det jo merkelig med 1-til-1-løsninger av løsninger elabs kan tilby og utsagnet om at «de ser ingen konkurrenter». Hvis ikke det er elabs som står bak?

1 Like

Ikke ødelegge stemningen! alt som kan “tolkes” skal vris til positiv for elabs - om det er wifi eller løsninger

( for å påpeke, dette betyr ikke at jeg bear på selskapets. Bare smått oppgitt over spekulasjons nivået innen norsk tech)

Timontti sier selv

Men bidrar med hype og udokumenterte koblinger så godt han

Dette er ikke et eksempel på et innlegg som bidrar til diskusjon, men som bidrar til å drukne interessante innlegg.
Grunnen til at jeg spør er at Timontti kanskje vil legge fram noen argumenter for hvorfor han mener videoen er relevant for elabs tiltross for at det er snakk om wifi-sensing.

2 Likes

Men gitt hvor lite informasjon sekskapet selv deler angående selskapet, så er det gitt at det blir litt spekulasjoner uansett. Personlig setter jeg pris på alt som blir delt her, som KAN være Elabs relatert. Hvor relevant informasjonen og de delte innleggene er får hver enkelt individ selv vurdere.

2 Likes

Ta deg en bolle, mannen. Denne brukeren er omtrent den eneste grunnen til at flere av oss følger både tråd og selskap. Det er tydelig hva som er spekulasjon og ikke. Om noe synes jeg han er litt vel konservativ i sin (delte) analyse.

2 Likes

Beklager, brukte en del innlegg på å prøve å få tak i tilsvarende svar\resonnement- uten å komme noe særlig vei ( men unntak om e lite “innrømmelse” om at Qualcomm sin seamless ikke har noe tilknytning til polight)

Så når den hintingen om polight +intel =sant🧨 uten at det underbygges, blir enn litt lei. For syntes ikke slike heller bidrar til mye annet enn å skape et ekkokamer av vage rykter