Kanskje du burde pakke inn innholdet ditt litt mer objektivt - med mindre personlig sutring, så vil folk ta det mer seriøst. Ingen gidder å bruke tid på sutring på et anonymt nettforum. Du kan heller ikke kreve at folk er enige med deg.
Laila svarer jo fint på dette selv, så slipper vi å spekulere så mye.
«PoLight» ??? Sikker på at du snakker om riktig aksje her ???
Freudian slip - samme utfordringer ( men ikke lile ille i elabs ) Lite konkrete men mye spekulasjoner og “kobliger” til de store innen tech.
Som er synd, for Elabs er spennende - bare det er Ikke som faktisk skjer til å diskutere hver dag,
Elabs står nok ikke på noen måte bak WIFI sensing. Dette er en teknologi som jeg regner med de fleste aktørene tar i bruk i mer eller mindre grad og som blir mer og mer akuelt med tiden.
Slik jeg forstår det, er WIFI sensing ikke optimalt nøyaktig. Det er her jeg tenker Elabs kan ha en rolle. Å benytte andre eksisterende sensorer sammen med WIFI sensing, for sømløs tilkobling blant annet.
Elabs er gode på AI og algoritmer , som er ett nøkkelord i denne sammenheng.
Videoen @timontti henviser til er høyst relevant og nevner flere av de funskjonene Elabs allerede har i porteføljen sin (positioning, gestures, seamless (Teams). I tillegg henviser fyren i filmen til platformuavhengihet og viktigheten av at man ikke trenger Unison på de mobile enhetene.
Betyr dette at alt er Elabs? på ingen måte, men vil påstå at det veldig interessant og kvalifiserer til å spekulere og gjøre mange tanker om.
Nå er det slik at Elabs er med kontrakter faktisk koblet til de store techselskapene i verden. Tro det eller ei. De har sammen med Lenovo og Intel lansert Smart Share… 2 giganter. De samarbeider veldig tett med Qualcomm og sikkert flere av de store.
At det spekuleres i at Elabs kan være i noe av nye teknologier som lanseres innenfor ett potensielt Elabsfelt må du tåle. Det er såvidt jeg vet ingen som påstår noe, men legger for det meste opp til noen diskusjoner rundt det. Herlig!!
Det som bidrar mindre, synes jeg, er lite konstruktive poster som du kommer med her i dag.
Ha en fortreffelig dag
Vanskelig for å se at hun svarer slik hvis de ikke er involvert. Kunne lett formulert seg mer nøytralt og droppet “Thank you for sharing”?
Eller er jeg for forutinntatt?
Nå er de jo allerede involvert i Smart Share via Unison, videoen viser overføring av samtaler i Teams, som også Elabs har vist oss. At det ligger mer i det samarbeidet enn “tap’n share” tror jeg ligger i kortene.
Vil ikke si det. Det er dårlig dømmekraft å kommentere slik uten at det er et faktisk grunnlag for det.
Jeg synes CEO kanskje indikerer at løsningene Intel presenterer her ikke er Elabs i og med at hun også samtidig påpeker at de er SoC-uavhengige og at Elabs’ løsninger er mer fleksible/avanserte.
Sånn hvis man skulle tolke i motsatt retning enn her
Let me provide you with a few self-reflecting questions.
Intel guy discusses about detection+position sensing of external displays based on WiFi antennas. One should ask from self, are there typically WiFi antennas included in external displays etc?
In June/August videos, the same guy was discussing about finger gesture sensing. One should ask from self, what does the ~10x resolution difference between WiFi7&US mean in a monostatic sensing situation? Would the ~5cm wave lenght of WiFi7 be sufficient for that?
The same guy discusses about Unison file sharing without installing the application to mobile devices (so PC installation only). One should ask self, how would you get this to work with iPhones?
The same guy discusses about transfer of MS Teams calls. One should ask self, what new technology does WiFi7 and LL bring in that make this possible? Why wasn’t this discussed during WiFi6? As WiFi7 practically introduces one additional wavelengt and multichanneling. Or would this have something to do with recent capabilities shown by Elabs?
Å i det hele tatt sammeligne Elabs og Polight i forhold til rykteflom er langt på vei tull.
PLT er utsatt for enormt med rykter og spekulasjoner. En helt annen verden. PLT ble ved juletider hypet på rykter. Så gikk det ned 80% når hypen viste seg å ikke stemme. Slik har vi det heldigvis ikke i Elabs.
Stor takk til @timontti som kommer med mye god informasjon og alle andre
Ref. spekulasjoner og koblinger til de store innen tech. Er vel greit å minne om at Elabs er rimelig close med Intel: Elliptic Labs Presenting the AI Virtual Smart Sensor Platform™ at Intel’s 2024 Client Ecosystem Symposium | Elliptic Labs
"This is Elliptic Labs’ second year being invited to the Intel Symposium and reaffirms the deepening technological, strategic, and commercial relationship we’re cultivating with Intel,” stated Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. "
Også Laila: «We are way more capable than what Intel is showing here…»
Men som @Amina poengterer; her kommer det nok litt an på hvilke briller man har på
Jeg er ikke 100% sikker på at Elabs er involvert. Samtidig veldig urovekkende hvis de ikke er det.
Det er sikkert riktig. Men de må jo få noe solgt også. Det holder ikke å vare bra/best. Man må få inn penger. Hvis Intel ikke vill betale før Elabs løsning så gjør de ikke det utan bruker WiFi-sensing i steden.
Tajm will show! Dersom Elabs tech er overlegen til en riktig pris vil den bli valgt foran dårligere løsninger! Vi får bare sitte på pinebenken med de midlene vi tør å satse i mellomtiden.