Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

More Aura Edition PCs from Q1:

7 Likes

Tenker dere om smart connect? Noe elabs har noe med? Mitt intrykk var at det var ett rent lenovo/Motorola produkt. Var og spesielt navn mtp funksjonaliteten som ble vist frem

1 Like

Tenker det fort kan være Elabs tech i Smart Connect, men jeg er ingen spesialist.

1 Like

Mitt inntrykk er at Smart Connect ikke har Elabs-tech, siden vi nok hadde fått melding om dette tidligere i år – siden nyheten kom i februar.

Nettsiden fungerer bra på mobil nå. De har en ny video med Lenovo der og https://ellipticlabs.com/home/

It starts to look like “Elabs - a Lenovo group company” until we get launches from any other OEMs :sweat_smile:

3 Likes

keep your eyes open for more news and updates…

My eyes are drying out :eyes:

on the serious side. cool that Elabs are on the headliners. Hopefully more will show up pretty soon.

1 Like

https://www.youtube.com/live/alj4Ip4SyL8?feature=shared&t=2616

2 Likes

Yes, not good.

Will the other OEMs just sit on the fence watching Lenovos success – especially the Smart Share-boost – and lose further market share to them, or do they have a plan following the seamless-path?

In the AI-era I guess the users take for granted that their PC and phone seamlessly speak to each other – as “one” unit. It’s beginning to get urgent for HP, Dell ++

Smart share is still only launched on 1 model and it is not in the consumer segment. How they gonna lose market share then?

Was expecting them to expand on even more models for this “hero feature”.

Elabs is not running as quickly as their mouth.

1 Like

Well, many features were initially launched in flagship models of products, then later became standard across all models.

One example is Adaptive Cruise Control, Initially offered in luxury vehicles from brands like Mercedes-Benz and BMW, but is now often standard in many mid-range cars.

SmartShare = Elabs.
Da må det være 3 modeller. Yoga, X1 og 2-in-1.

Vi kommer ikke i alle Lenovo PC-er over natta, men må gå stigen.

her ligger utfordringen - alt går ekstremt tregt ift tidligere signaler fra ledelsen, og investorer generelt har derfor ikke tillit til selskapets ord, men avventer at dette gjenspeiles i salg og inntjening. Husk at Elabs, 3 1/2 år etter første lansering med ThinkPad og HPD, fortsatt KUN er i ThinkPad-serien og derigjennom ca 20% av Lenovos solgte enheter.
Tilsvarende med Aura - det er en kontrakt for 6 enheter - men hvorfor er man kun inne i 1 enhet til tross for at dette er så stort for Lenovo? Jeg har noen utfordringer med å forstå tankesettet hos Lenovo hva gjelder omfang og fremdrift, og det har også Elabs-ledelsen (hatt).

3 Likes

Det må vel handle om at Smart share per i dag er en Premium feature. Gjennom Aura edition ønsker Lenovo konkurrere mot Macbooken. Ville vært rart om man da ruller ut Smartshare som en standardfunksjon og dermed vanner ut denne «hero feature». På sikt blir dette en standardunksjon. Bra for alle - bortsett fra Apple.

1 Like

Har Lenovo lansert mange pcer siden aura edition kom uten hdp og seamless som kjører på Intel chips? For slik jeg ser det er seamless begresent til Intel pcer hos Lenovo inntil de eventuelt går vekk fra å benytte seg av Intel sin app.

NOD har signert LOI om kjøp av Novelda

Positive nyheter er åpenbart ikke nok for å flytte på elabs. Så hva tenker dere om q3? Jeg ser for meg Q3 må bli ett breakthrough kvartal, da Elabs har signert utvidelses kontrakt for PC’er i forretnigns segmentet og en i konsumer markedet. Så må de 6 aura edition pcene blitt signert i q3(?). Samtidig har vi 6 mobil kontrakter og to mobil utvidelses kontrakter signert. Så kommer mobil PAYG og PC PAYG revenue. Lenovo har 27 modeller i markedet med elabs tech, så noen må nok har solgt nok til av vi får løpende revenue fra dem i q3. Ser dere hull i logikken her?

I think the developments this fall are clearly positive if you think it on fundamental level.

• successful launch of Tap/Seamless
  • great reception in media / reviews
  • HPD agreement to consumer segment
  • Lenovo is excited
  • Same Tap-sensor coming in top models of the line (X1 Carbon, 2-in-1. Yoga Slim, etc.). This is always a risk for the OEM, they really need to trust the technology to do this.

One could expect the technology to become broader later. Of course it would be great to have “everything today” and Elabs case is taking time. But once the cash flow positivity is achieved the case will be de-risked to some extent and there is plenty of time to see what’s coming.

THen the next big de-risking is launch with new OEM’s. I agree this has taken longer than expected. THe big guestion is if this technology will solely remain within Lenovo or not. Either way, the company can clearly be a multibagger from these levels.

edit.
Generally I don’t think Q3’24 will be “a big one” as I’m not expecting any milestones (I could be wrong). However, it can be observed that the next three quarterly results have rather easy comparison quarters so we should see some growth anyways.

8 Likes

Intel og AMD parallelt på Business PC med HPD.

1 Like

Ingen PCer (med eller uten Elabs inside) lansert av Lenovo ETTER Aura-lanseringen primo sept.