Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Mener å huske du ikke er aksjonær per dags dato, så med slike utsikter, hvorfor ikke? Med mindre du er det selvfølgelig

Var det ikke du som med brask og bram på mandag la frem en bear «analyse» verdig en halvpoff shortaktør?

Og nå er du plutselig bull igjen? Slik kappevending / forsøksvis manipulerende skriverier betinget egen posisjon er like påfallende som det er nedrig.

Men bevares, du klarte helt sikkert å utløse en del FUD og salg. Shortangrep? I alle tilfelle til lykke med billige(re) aksjer. Imøteser bear innlegg igjen når de skal flippes.

Edit: fondsforvalter og greier, da vet man i alle fall hva man holder på med.

1 Like

Er min største posisjon, både privat og i fondet jeg forvalter.

BEAR-ANALYSE??? Har forsøkt å bruke forumet, med god hjelp av et par andre, til å estimere inntektene i Q3. Rent analytisk, og ved å bruke tilgjengelig info.

Elabs er ikke et case på H2-2024. Det er det delvis på 2025 og spesielt på 2026.’ Det forstår de fleste her. Jeg trader ikke i aksjen, selv om jeg burde ha solgt på good news gang etter gang. Bygger istedenfor litt til hver gang jeg får positiv de-risking og aksjekursen virker lav ift denne. Som nå.

Trist at du oppfatter mine skriverier på nettet som nedrige. Trodde vi kunne spare oss for slike personangrep.

Hvis du mener at det er manipulering å søke å få frem et bra estimat for Q3, måtte det være ved at jeg var svært negativ ift andre og klart underestimerer hva som kan forventes å bli levert. Du vet like godt som jeg at Elabs ikke verdsettes på Q3.

Dette du presenterer her er ikke akseptable kommentarer i min verden, og burde avstedkomme en unnskyldning.

Spesielt grovt at du indikerer at jeg forsøker å manipulere.

9 Likes

Flott å høre at jeg tydeligvis mistolket fullstendig. Jeg var ikke alene om å reagere, så vet du om ikke annet det. Du er åpenbart kompetent, så da kan tilsynelatende kappevendig utløse undring.

Om det du skriver er riktig, så skal du selvfølgelig med dette få en oppriktig unnskyldning!

Det er ingen “kappevending” å resonnere seg frem til en inntekt på 15-20mill i Q3 dersom det ikke inntektsføres milestones fra laptop, og samtidig resonnere seg frem til at 60 PCer i markedet i f.eks. H2-2025 gir en NTM run-rate på ca 200 mill alene. Om det kortsiktig går tregere enn hva de 2 meglerhusene har lagt til grunn, kan det gjerne gå bedre enn de har lagt til grunn på 2 års sikt. Det er vel omtrent der jeg står, gitt at det ikke kommer noen milestones eller andre store og litt overraskende inntekter i Q3. Q4 vet vi ikke ennå, det er fortsatt rom for nye kontrakter som trigger milestones. Så igjen, “kappevending” blir like dumt som “manipulerende”. Det er fullt logisk å tro på 15-20 mill for et kvartal som har gått, og derfra samtidig å tro på 500 i 2026. Jeg er ikke negativ til Elabs pga tro på 15-20 i Q3 uten milestones…Q3 er historie og lite interessant så lenge det ikke gir så stor negativ CF at det blir emisjonsprat igjen. Og det blir det ikke.

Så takker jeg og tar imot en oppriktig unnskyldning med glede. Dette er generelt ett av svært få bra forum, og det er nettopp i underanalyserte aksjer at et godt forum er spesielt viktig.

9 Likes

Setter stor pris på dine gode refleksjoner og analyser, @Barcelona1986. Keep up the good work :+1:

1 Like

After looking over presentations, reports and annual reports before deciding how much im willing to invest in the company i have come to the following conclusions;

1. There is no formula that works for when milestone revenue is recognized. It is impossible to tell, based on that in total there has only been milestone revenue in a total of 5 quarters.

. This means it could possible that there is a milestone revenue in Q3 from a contract still not disclosed, but i believe both the consumer and the commercial contracts disclosed at end of Q2/start of Q3 is in Q2 sadly based on this:
    image

2. Milestone revenue is always mentioned as milestone revenue. In all quarterly reports or presentations where there is milestone revenue that we know of, the word milestone is mentioned. The only one that does not follow this rule is the standalone contract. If the word milestone is not mentioned we can assume its smartphone.

3. Income from the pay as you go revenue from laptop models launched could be significant over the coming quarters.

Based on the assumption that the income from the contracts that have reached pay as you go levels follow the same revenue as the one on slide 17 from last presentation and that the slide is accurate.

By measuring the relative size of the bar graphs.
image
image

Assuming all contracts are equally front loaded and turn out identical we can assume that a contract will pay out about 2 x its milestone revenue as a pay as you go revenue, based on the fact that the milestone revenue bar graph is 1/3 of the one on the right.

We know that laptop revenue in 2022 was 27,8 mNok. Assuming the contracts with milestone revenue in q3’22 and the standalone contract are equal in value per model and measuring the graphs of revenue from the standalone laptop in q3 and q4, which is almost 12/13 of the milestone revenue we can extrapolate the milestone revenue from contract nr. 2, 3 and 4. The number we get is 27,55 mNok.

Pay as you go revenue 2x milestone we get 55,1 mNok, some of which has already been booked in Q2, but i believe most of it is yet to come. This might be a significant contributor in the coming quarters.

I also believe it could be significantly higher revenue from the coming laptops as pay as you go, based on this statement in Q1 2024, even tough it is a bit ambiguous:

To me this seems like a statement that milestone revenue is lower per model, and pay-as-yo go part is higher. Which means even though revenue in Q2’24 was not that much of an increase compared to q2’23, the contracts could be much bigger based on this statement.

1. The Seamless tap sensor, and the Tap sensor with keyboard/mouse.
    I find it very unlikely that Lenovo is not going to launch the Seamless product on more laptops. Such a heavily featured and promoted function im sure they are already in the discussion for more contracts or they might have already been signed but not announced. I assume the revenue from a new milestone seamless should be between Q3-Q1 in the coming year. Also i think the potential in the seamless tap with mouse/keyboard is huge.

2. Value of the company is decent even if they fall short of 150 mNok revenue in 2024, as i believe they will generate a sizeable profit at the latest during 2025.

I have bought in more today and have an average total price of 11,6 now, and I’m prepared to buy more as it is possible the price will drop more towards Q3 and maybe afterwards.

9 Likes

I believe that the revenue from the smartphone market is what we are seeing in Q1 yes.

Lets not forget that while all we are focusing on in this thread is the laptop revenue, ELABS have signed/announced new expansion contracts with Xiaomi,transsion OPPO, VIVO, and HONOR. In Q1 they announced a contract with Xiaomi and transsion. Those two alone shipped 42,3 and 25,5 million smartphones in Q2’24, almost a quarter of all shipped smartphones in the world.

Combined these companies have a market share of around 50% of all smartphones shipped in the entire world. Xiaomi might become the biggest one by number of shipped units by the end of the year/ next year. I think its entirely possible that smartphones alone could bring in that kind of revenue.

I would just like them to remove the 0,1$ per unit smartphone in slides. Obviously its not true as they are shipped in over 500 million devices which they started saying in Q2’23. Nevertheless, smartphone is still a big market where they could make a lot of money. And where 50% of the market actually uses the product, unlike the laptop vertical where only 25 % is employing it, and we are 100% reliant on one customer.

6 Likes

It is possible that you have entered as a shareholder in the “sweet spot”…with the stock price near low and with guaranteed positive CF in 2025/2026 based on current contracts only.

I would like to draw attention to your comment above related to the below statement, and which I admittedly did not pay notice to.

• Customer relationships with multiple
contracts and models:
o Reducing relative contribution of milestone
payment to payments for units shipped
o Increased revenue stability from more models
launched

I believe this is of great importance for 2 reasons:

1 - it indicates that the desperation for signing up maximum up-front (very justified some time ago to avoid running into share issue territory) has vanished, of course based on the solid contracted laptop and phone bases which ENSURE solid positive cash flow in due time; and

2 - this explains the relatively low milestone payments and crushes my assumption that the June/early July contracts were disappointingly small. Add to this that one also get better paid per unit on average, since Elabs has had a policy of offering discounts on the “per-unit-fee” included in the upfront payments (both phones and laptops I assume).

Apart from this, I share your impression that the phone business is growing a lot stronger than many seem to acknowledge. It was at mNOK 40+ in 2022 but that included a large up-front for 2023 from Xiaomi. And mNOK 32 last year. I expect 40+ this year and more going forward. On the USD0.1: That is the referenced lower price on hardware units. It is actually very possible that this price has come down, a.o. to meet the competition from Elabs. I believe Elabs was receiving around USD0.05 3-4 years ago, could be closer to USD0.03 now based on estimated volumes sold.

2 Likes

Yeah, I believe I’ve gotten a little lucky when it comes to timing.

All of this is ofc just my opinion based on what I could extrapolate based on the different presentations.

Only thing I’m a little unsure of is the estimation of milestone payment in 2022. It hinges on the premise that all of the contracts are of equal value, and could be wrong. I would say there is a possibility that the milestone payment in 2022 is anywhere between 27,5 to 23,5 mNok.

I’m also a little bit unsure on the statement in mentioned above in Q1 presentation. They state that the relative value of milestone payment should be smaller, but then at the same time they also state in the report that they are still looking for commitments to volume or something. Hard to really quantify what’s going on.

If it is true though, I believe the reason they removed it is because the contract is still undisclosed. I would assume the number of models is announced in one of the upcoming 2 reports.

1 Like

Norske tech-aksjer. Der har du gode investeringer.

Ja, helt på linje med norske biotek-aksjer :yum:

Denne har ju gått veldig bra. Den var oppe på 28NOK, typ. Da skulle man ha solgt. Den kommer neppe tilbake dit. Dum som jeg er solgte jeg ikke da uten trodde på ledelsens snakk.
Men etter det har den ikek gått fullt så bra. Så hvis man bare handler i riktig tid så kan norske tech-askjer gå riktig bra. Jeg gjorde meg jo en hakka på NOD.

Det er lenge siden forrige børsmelding. Kan de ha endret kommunikasjonsstrategi?
At de ikke lenger publiserer shipped/launched på tidligere annonserte inngåtte kontrakter?

Eller hva tror dere? At de er i en fase hvor det er lite aktivitet/uavklarte avtaler? Historisk så skal jo H2 være mest lanseringer osv.

De har sluttet å børsmelde annet enn kontrakter, det er riktig observert. På selskapets egen news-link finner man alle andre nyheter (lanseringer, shipping etc). Det går såpass bra på mobilsiden at det ble litt “overflow” av børsmeldinger.

Det ble brått stille etter at Lenovo-ledelsen var på Norgesbesøk tidlig i september. De flytter neste Q pga. «reisevirksomhet». For alt man vet er selskapet i spill. Ville vært en klassisk avslutning for et nordisk tech som har livets rett og hvis aksjonærer blir avsett en heller stusselig budpremie.

Ja, fire år og du sitter igjen med knapper og glansbilder.

1 Like

Inntil lanseringen av AirDrop-killeren avfeide jeg alle spekulasjoner om oppkjøp som feilaktig, da plattformen tidligere var altfor begrenset, nisjepreget, for lite potensial.

En hovedårsak til at jeg ikke lettet meg noe på “sell the news” ifm oppgangen rundt lanseringen av Smart Share var nettopp at ELABS nå har utviklet en plattform som kan gi et konkurransefortrinn for Lenovo. Derfor plukker jeg heller litt til når aksjen er svak, slik som nå - når man kan regne seg frem til store inntekter bare i inngåtte kontrakter på gammel plattform - og i tillegg interessante opsjonaliteter ift Lenovo-kjøp, flere apps relatert til seamless connecting, og evt snart neste PC-produsent-kontrakt - for mange triggere til at jeg ikke vil være betydelig eksponert fremover.

5 Likes

Her kommer nyhetene;

Det var ikke mindre enn 6 meldinger i august, 7 meldinger i september og 2 så langt i oktober. Så helt stille er det ikke… Dette på nyhetssiden og ikke nødvendigvis børsmeldinger.