Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Forstår at du er oppgitt, frustrert og kanskje t.o.m. lettere forbannet over at kursen til Elabs ikke er der vi alle skulle ønske den skulle være.

Jeg tror verken jeg eller flere andre tenker at ting hadde vært annerledes om Laila skulle ta alt av korte investorpresentasjoner.
Man kan gjerne si mye om ledelse og Lars og at ikke alt er helproffesjonelt, men Lars er i stand til å presentere selskapet. En bedrift er ett team der man deler på oppgavene og plasserer ressursene der man tenker det er mest riktig. Elabs er en liten bedrift og det skal vi være glad for. Regner med cash burn fort kunne vært annerledes hvis ikke.
Jeg ønsker Laila skal holde seg mest mulig over dammen, nærme Dell, HP, Qualcomm, Lenovo, Intel m.fl. Det er der verdiskapningen skjer. Tiden kommer nok der ting med investorer snur og det skjer nok heller på tall, positiv cash flow, kontrakter og tett samarbeid enn disse småpresentasjonene.

Hvis du er så misfornøyd med tingenes tilstand og at ledelse og styre (som ikke tvinger Laila til presentasjoner), så finnes det nok bedre alternativer på Oslo Børs for deg enn Elabs.

8 Likes

:point_up:

Antar det meste preller av før dette kjem. Nå har det vært snakk om gull og grønne skoger i lang tid. Så ja; la heller Leila bruke tiden mer vettu!

1 Like

Da ELABS gjorde sin PoC og deretter kontrakt #1 på seamless-plattformen, understreket man at dette gjaldt bruk av en BEGRENSET del av plattformen, etter kundens spesifikke ønske.
I min verden tror jeg det er sannsynlig at “tap”-funksjonen er en ide fra Lenovo. Dvs at det IKKE er en generisk “Elabs-app” (dog eid av Elabs) men en kundespesifikk løsning basert på seamless-plattformen. I så fall tror jeg at Elabs ikke kan markedsføre og selge “tap”-funksjonen/appen på generell basis. Det kan også hende at denne “tilhører” Lenovo på en eller annen måte, gjennom (tidsbegrenset) eksklusivitet etc. Vi vet allerede at Lenovo nå vil ta i bruk seamless på accessories, og det er vel ikke usannsynlig at vi ser utvidet bruk av seamless innen deres maskin-verden. Vi kan nok også forvente at andre PC-kunder vil bruke seamless på en vesentlig forskjellig måte fra Lenovos "tap-"funksjon. Å løpe etter Lenovo er neppe det store trikset…

Elabs markedsfører sin “connection sensor” og det er selvsagt et utall måter å etablere connection på. Inkl via akselerometer for å igangsette connection (hvilket jeg forstår er “tap”-metoden).
Fra ELABS:
The AI Virtual Connection Sensor provides a convenient way to pair and authenticate smart devices that are in the same room using ultrasound. Quick, painless, and accurate, the AI Virtual Connection Sensor prevents private authentication information from being accidentally “overheard” by a speaker in another room or a car outside. It also makes it effortless for visitors to a building to join a WiFi network, while keeping outsiders out.

Se så dette sammen med hvordan ELABS presenterer seamless-sensoren:

The AI Virtual Human Seamless Sensor enables the interoperability of user devices and applications by allowing devices to detect, identify, initiate, and connect with each other.

Uten å være spesifikk på “teknologi” (ultralyd eller annet). Det vises en 4 sekunders video “tap and share”. Som et antatt eksempel på en av flere måter å igangsette prosessene på.

5 Likes

Troen på fremtiden er sterk.

2 Likes

Sett den nye foot’ern deres da? Veit ikke om forsøket på å forklare bedre hva de faktisk bringer til bordet går hjem hos folket på Oslo Børs.

„ About Elliptic Labs
Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor PlatformTM brings contextual
intelligence to devices, enhancing user experiences. Our technology uses
proprietary deep neural networks to create AI-powered Virtual Smart Sensors
that improve personalization, privacy, and productivity.

Currently deployed in over 500 million devices, our platform works across all
devices, operating systems, platforms, and applications. By utilizing
system-level telemetry data to cloud-based Large Language Models (LLMs), the
AI Virtual Smart Sensor Platform delivers the unrivaled capability to utilize
output data from every available data source. This approach allows devices to
better understand and respond to their environment, making technology more
intuitive and user-friendly. At Elliptic Labs, we’re not just adapting to the
future of technology – we’re actively shaping it. Our goal is to continue
pushing the boundaries of contextual intelligence, creating more intuitive and
powerful experiences for users worldwide.”

1 Like

Når ELABS sælger sin Virtual smart sensor platform, hvad kan ELABS så fakturere?

Er det en samlet fakturering, der dækker alle funktioner og, som udmeldt, er lidt højere end HPD?

Eller kan hver funktion faktureres for sig, så kunden skal betale pr. funktion, f.eks.

• Tab sensor
  • Accessories tilkobling
  • App support (f.eks. teams)
  • etc.

Derudover bliver HPD faktureret for sig.

Er det kun mig der har vanskeligt ved at gennemskue dette?

Det var et tema på capital market day. Det kom ikke noe direkte svar, men «higher price point» ble nevnt og i samme svar ble det sammenlignet med hvor store investeringskostnader for eksempel Apple har med å utvikle og vedlikeholde AirDrop. På bakgrunn av det som ble sagt tror jeg prisen på seamless er betydelig høyere enn HPD. HPD erstatter en fysisk HW-sensor og har forsåvidt liten verdi for kunden annet enn pris vil jeg tro. Seamless bringer noe helt nytt og innovativt til bordet. Det er en plattform som kan benyttes langt ut over tap sensor og det er faktisk det som er selve investeringscaset her.

1 Like

Er det noen som har studert nøyere hva som ble presentert på Lenovo Tech World?

Bet meg spesielt merke til Lenovo AI Mouse, Lenovo “Home AI Brain” og Smart Connect and Lenovo Tablet.

Les gjerne siste post til @Gronnis rett før eller etter for å få litt kontekst til det.

Her føler jeg meg rimelig sikker på at Elabs er med i en eller flere av disse produktene og at Elabs kommer til å gjøre sitt inntog i Smart Connect med denne utvidelsen.

1 Like

Dette er iallefall ikke god “investor-kommunikasjon”. Vet ikke hvem de har tenkt på når de skriver disse sakene - IT-nerds kanskje - jeg har ikke kompetanse til å forstå dette språket, trenger en tolk. Finnes det noen gode tolker her som kan fortelle om dette bare er svada eller om det er noe viktig for nærtidig inntjening pakket inn i stammespråket til Elabs? Om dette skal presenteres på de neste konferansene de deltar på, blir jeg bekymret. Oversettelse og praktiske eksempler relatert til konkrete markedsmuligheter er hva som amatører som undertegnede behøver.
Hvis dette er dedikert til nåværende og fremtidige kunder som deler stammespråket, vel og bra, men la oss få en oversettelse for investorer…

Støtter dette fullstendig, det er også årsaken til at jeg ikke tør “sell the news” - fordi selskapet nå, for første gang, i mine øyne er en oppkjøpskandidat dersom plattformen har solide og varige fortrinn vs (mulige) konkurrenter.

2 Likes

Enig. Det var en tanke å vekte seg litt ned før Q3, men fikk meg ikke til å gjøre det. Det skjer såpass mye spennende rundt Elabs for tiden. Man undres selvfølgelig når vi kursmessig er tilbake der vi var før siste melding, men velger å stå i det og håper på en kjapp dupp etter Q3 resultatet.

Føler ting virkelig begynner å løsne og selskapet er absolutt en oppkjøpskandidat.

Håper investorene her inne tar seg tid til å se igjennom linken jeg postet. Virkelig mye spennende på gang som fint kan samstemme med Elabs, spesielt etter oppdatert informasjon rundt videreutvikling av tech, software og personalisering.

2 Likes
6 Likes

Først stykket betyr i princip ikke noe som helst. Femst avsett før bankfolk og andre som vill høre fine ting men som ikke har en peiling.

Stykke nummer 2 har mer substans og er mer beskrivende og er egentlig helt OK.

Du skal virkelig lete langt etter en dårligere aksje enn Elabs. Absolutt alt preller av som vann på gåsa. Det må komme svært bra tall om noen uker for at dette skal snu.

1 Like

Idex? Atlantic Sapphire? Trenger ikke lete seg ihjel.

Ser ut til at Lenovo(allerede vunnet) og Huawei har vært sterkt ønskede kunder. Da de skriver i sine stillings annonser at design wins inn mot disse kundene er spesielt ettertraktet: Field Application Engineer | Elliptic Labs

1 Like

Neida, det er mange gode kandidater.

Du får tenke litt som Warren Buffet - ”when a stock goes down, we’ll love it. Because we buy more. And if it goes up, it kills us to buy more….”

3 Likes
4 Likes

Jaja, de prøver, i hvert fall.