Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Er ikke sikkert det har noe å si, men allikevel. Jeg har bitt meg merke i at de lanserte AI Virtual Tap Sensor på Aura med Lenovo og denne meldinga gjelder AI Virtual Seamless Sensor. To forskjellige produkter der, eller?:thinking:

De har väl kun Lenovo som PC-kund, men gjennom å si “an existing PC customer” så prøver de å gi inntrykk av at de har flere. Sikkert noen som går på det.

Kul med medlingen som kom idag i hvert fall og at det kommer Elabs-teknikk i kringutstyr. De får sikkert bare noen øren per dings, men det er store opplagor og positivt at de får spridning.

Er denne relevant for oss?

Tja, potensielt - dog kun Android.

Update: A few hours after this post went live, we can now confirm that the app is available for download and installation on ARM-powered PCs. However, it’s not a native ARM64 app, still requiringemulation.

Alt avhenger av hva som funker best / helst krossplattform / adopsjon. Mottakelsen til Smart Share er i alle fall positiv++.

Fordelen nå er at vi kommer inn i tilbehør også. One tech to rule them all :stuck_out_tongue:

1 Like

Tenker det er en mulighet Microsoft bruker Elabs for å gjøre tilkobling til Phone link enda bedre! :slight_smile: Testet det nå, kjente ikke til Phone link. Men brukte faktisk noen minutter på oppkoblingen og kunne vært gjort lettere med elabs, spesielt for de som ikke er flinke med teknologi.

1 Like

Det var ikke mange som beit på kroken i går heller, for å bruke det uttrykket.

Like greit, så kan kursen ligge lavt en stund, har ikke så mye å si for selskapet. Det kommer til et punkt der markedet ser hvor billig det er, jo mer de viser bedre Q i form av tall og kontrakter osv…fremover jo mer press vil det naturlig nok bli på kursen. til slutt vil noe store bite på og da vil den stige bratt pga den lille omsetningen i denne aksjen.

1 Like

Jeg tror det heter AI Virtual Seamless Sensor™ og at det under denne er forskjellige use caser som for eks tap sensor. Ved applikasjonsbytte er det for eks ikke noe tapping. Så det er ett produkt med forskjellige funksjoner/use cases tror jeg.

1 Like

Nordic TechSaaS Conference, i regi av Pareto. Helt feil å sende Lars på dette, det er Laila som selvsagt skulle gjort jobben sin og deltatt her. Og styret skulle gjort jobben sin og bedt Laila delta.

1 Like

Kanskje CEO har viktigere ting å gjøre enn en generisk 20 min. selskapspresentasjon på konferanse.

3 Likes

Åpenbart, og det ser man på kursutviklingen

Litt av en gjeng her inne - foreslår du sender e-post til styreleder og ber de tvinge CEO til å holde dette innlegget (med henvisning til kursen).

Poenget mitt er at i slike små selskap som Elabs så er det CEO man ønsker å høre på/fra. Ikke en “stotrende” CFO. Laila er altfor lite på banen overfor investors.

Dette var veldig pessimistisk av en optimist og oppgulp som ikke er verdig en kommentar.
Så derfer angrer jeg på at jeg svarte, men skrevet er skrevet :wink:

Dette er overhodet inne noe “oppgulp”. Jeg har en rekke ganger kommentert det samme her inne, nemlig at Laila prioriterer i altfor liten grad slike events. Det er en del av jobben hennes, og trenger ikke gå på bekostning av “viktigere ting”.

1 Like

Hun er bosatt i USA, slike små pudding events (i amerikanske øyne) er selvsagt noe som vil gå på bekostning av andre ting. Hun skal sitte i forhandlinger med Lenovo, HP, Dell osv… og drite en lang en i kursen, selskapet skal bli defacto standard og tjene penger :’)

8 Likes

Drite i kursen gjør hun åpenbart, og i det korte bildet skal hun også gjøre det. Men når aksjekursen er ned over 30% siden børsnoteringen for fire lange år siden, og det i en periode hvor børsen har gått 70%, så skjønner jeg ikke at noen ikke stiller spørsmål ved om hennes aktivitet mot investormarkedet er godt nok.

2 Likes

Dersom selskapet har den kapitalen de trenger for å gjennomføre business-planen sin, kan de jo gi langt f i å tiltrekke seg nye investorer og fokusere på de tingene som gir nåværende investorer langsiktig gevinst. Husk at Laila også personlig har «tapt» 30% på sine ~4% av selskapet.

2 Likes

Laila har en kostpris på sine aksjer langt, langt under dagens aksjekurser. Dessuten hadde hun et solid og famøst innsidesalg kun få uker før hun før hun for første gang nedjusterte gudingen. Og aksjekursen smalt i kjelleren. Hvis hun ikke skal bry seg om å tiltrekke seg investorer så burde ikke selskapet vært på børs.

1 Like