Refererer til device-to-device (seamless) vil jeg tro…og kanskje at sensoren kan programmeres/være klargjort for dette — “better together” kan kanskje ses på 2 nivåer, først på nivået den enkelte mobil-oem har ift andre egenproduserte enheter man kan kommunisere med (utover mobil selvsagt), og deretter på åpen basis? Enig i at det må ligge noe “godis” her, virker merkelig og useriøst å sende ut slikt dersom det ikke ligger noe (fortrinnsvis) kommersielt bak.
Jeg læser teksten som “markedsføring” for seamless produktet. Det fremstår som en fordel at være kunde ved ELABS, så får du relationer/netværk og du kan have fordele af seamless produktet selvom de ikke har købt dette produkt… Men du er en del af “kredsen” i ELABS seamless og smart sensor platform.
Jeg ligger ikke andet end markedsføring og “varm” luft i dette -)
Men jeg kan ikke forstå hvorfor seamless produktet ikke kan være et produkt for smartphone OEMs…
Jeg mener at det mest åpenbare steget videre vil være connection for smartphone, hvis de skal tilby oem’ene noe utover proximity. Det burde jo finnes noe betalingsvillighet for den type konfigurasjon når muligheten allerede ligger der latent i chip’en. En dobling(mest sannsynlig høyere prispoeng på en slik funksjon) av bidraget fra dette segmentet burde være verdt å bruke noe energi på.
Jeg heller mot at det ikke ligger noe påskeegg i dette. Q3 ble sagt at ikke noe nytt produkt var på trappene til smartphones, samt kontrakten ikke tilsier noe annet enn inner beauty.
Mulig ett tilfelle av jevnt tilsig av juleakevitt den seneste uken.
Jeg kan ta feil, men skal ikke holde pusten.
Uansett hva dette kan bety er det meget positivt at Elabs får nye OEM på smartphones. Det genererer cash og vises i markedet
Godt mulig det bare er Laila som har vært på skrytekalkulatoren, men tap-to-connect mtp. tilbehør bør kunne gi mening for smartphone OEM’ene også.
Transsion har også IoT-produkter …
Hyggelig at Elabs er på listen;
Hyggelig at Elabs er litt synlig utenfor landets grenser!
Men selskapet kunne i mine øyne gjerne jobbet litt mer rundt PR og kommunikasjon i medielandskapet for økt investorkjennskap – spesielt internasjonalt.
De har nå har typ 6 (7?) av Top 10 Smartphone OEMs som kunder. Og ikke minst; tungt samarbeid med Lenovo – verdens største PC-produsent. Det begynner å ligne suksess.
I lys av dette er det jo bra at de fysisk er med på investorevents, og at de poster lanseringer og kontrakter på FB og LI, men det behøver ikke koste så mye å skape litt blest i media ved å jobbe hardere/smartere opp mot finans/techredaksjoner. Kanskje ved hjelp av eksterne kommunikasjonsrådgivere? Med suksesshistorier …
Ganske enig at de gjerne kunne hatt mer PR! Har ikke Laila vært med på dette før? Hun burde vite hva man skal gjøre.
Et annet aspekt kan være at PR/reklame koster penger. Uansett om de skal lage redaksjonelle saker (som er bra) koster dette penger. Kan det være at de ønsker å spare penger? Vi som investorer er jo også sykt opptatt av bunnlinjen og regnskap. Sier ikke at PR dreper bunnlinjen, men jeg vet at det koster. Og det kan koste mye.
På meg virker det som de lager alt selv. Kan virke uprofft, men hadde pengene flommet inn tror jeg de også hadde brult penger på PR og reklame.
Sikter spesifikt til redaksjonell omtale, ikke betalt markedsføring/reklame. Førstnevnte krever litt innsats, men med smarte grep kan man nok få redaksjonell spalteplass.
Simply wall er jo bare et selskap som legger ut automatiserte artikler. Elliptic labs er på listen fordi du har søkt på elliptic Labs en del ganger trolig…
Det er ikke sånn at elabs ikke er kjent blant store investorer. De investerer ikke i den fordi den fortsatt er high risk og lite likvid aksje som er notert på Oslo Børs (med de begrensninger som følger).
Men er den fortsatt så high risk, i lys av det siste årets utvikling?
Der er vel stadig en del risiko
Smartphone vertikal - kun et produkt men flere kunder.
Laptop vertikal - flere produkter men kun en kunde.
Derudover skal vi se at ELABS kan kapitalisere på sine produkter og faktisk lave overskud/profit og senere et stort overskud/profit samt generere et større positivt cash flow.
Jeg syntes risikoen på ELABS er væsentlig lavere end for et år siden men stadig ikke lav risiko.
Risikoen er tatt ned fra knallrød til nå å være gul vil jeg si. Men poenget var bare egentlig at det med at elabs ikke er kjent ikke er grunnen til at vi ikke har sett store nye kjøp av en del flere fond/profesjonelle investorer. De kjenner til elabs…dette er en aksje som stikker seg ut i lille Norge. Når små retailere fra Finland, Tyskland, Danmark etc vet om aksjen så kan du være sikker på at folk som har dette som sin dagjobb veit om aksjen.
Kjøper den ref. kjennskap hos retailere. Jeg er redd de sitter kaldt på gjerdet og ikke følger Elabs tett nok.
Min hypotese er i retning av: Hvis det kommer god omtale/artikler om (bortimot) de facto nå i smartphone OG tydeliggjøring av Lenovo-utvidelser + at det kommer til å komme lansering med flere OEMer … så vil resultatet være en positiv psykologisk effekt blant de på gjerdet og de som ikke kjenner selskapet, som vil øke interessen og deretter aksjekursen.
Dere får si ifra dersom det blir for mange publiseringer om smartphone. Godt det ikke blir børsmeldt mere. Da hadde blitt sett på som spam
Audun er jo Elabsfan. Nevner han Elabs her?
Kun utenlandske aksjer + Napatech.