Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Om det stemmer kanskje SB1 øker kursmål til 12.

Det meste av kursbevegelser i denne type tekaksjer baserer seg på rykter, indirekte informasjon, tro og håp. Så at aksjen kan bevege seg på noe sånt er heller ikke usannsynlig.

I also asked about the tap-to-share sensor. I asked about if the tap sensor could be used with only one of the smartphones having it. From my understanding the Tap-to-share is aimed at interconnectivity between smartphones, not to computers. I also asked some questions regarding contract structure etc.

One thing that I do realize with this is however that the smartshare with lenovo requires you to download the Unison intel app on your phone, if you already have this sensor intergrated as a part of the smartphone OS maybe that step could be eliminated?

1 Like

Ikke i det hele tatt, bare litt bekreftelse på noe slikt kunne sendt kursen til himmels :money_mouth_face:

1 Like

Ja, men da burde det vell være rykter om noe som er relatert til det Elabs har som sin styrke? Føler det isåfall må gi mer utslag

"According to sources, this redesign, code-named “Luck” for iOS 19 and iPadOS 19, and “Cheer” for macOS 16, will be Apple’s most substantial interface update in years. It seeks to create a more consistent visual language across all platforms, addressing the current discrepancies that can make transitioning between devices jarring.

While the design will incorporate elements from visionOS, such as simplified windows and translucent panels, Apple emphasizes it will not merge its operating systems. Instead, the focus is on achieving visual harmony and simplifying navigation while maintaining the distinct advantages of each platform." Dette virker ikke som Elabs relatert.

"The changes are driven by a desire to provide a more intuitive and seamless user experience, addressing the evolving needs of a new generation of users. " Dette kan jo være relevant, men blir veldig tynt selv for rykte basert trading. Ordet seamless brukes mye av mange aktører, uten at det betyr Elabs av den grunn.

Et produkt jeg skulle ønske at de kunne lage personlig er en slags tap-to-log in sensor for PC/mobil. Er evig lei av å måtte taste inn passord som må byttes hver 30’ede dag på jobb og som jeg føler til stadighet blir lengre. Kunne vært behagelig å bare tappe mobilen inntil når jeg logger inn.

1 Like

Mobile passkey og passwordless login har allerede komt :slight_smile: ikke akkurat ‘tao to login’ men relativt mye bedre enn passord og byttes bare ‘npr du bytter mobil’ :slight_smile:

Aha, da har ikke jobben min dette integrert på noe vis som jeg vet om. Jeg må bytte passord ca. 1 gang i måneden pga rutiner og da er det inne i OS’et på Pc’en. Jeg var forsåvidt klar over at det fantes løsninger for dette, men tenkte dette kunne være en kul løsning Elabs kunne lage når de allerede har tap-sensoren uten at det burde blir veldig kostbart å utvikle. Kunne også blir sømløst oppdatert når en oppdaterer passord.

Yes that could be a good question - what is required on each Smartphone?

Spennende tanke! Jeg synes også flere POC/licence agreements tilbake i tid er interessante. Jeg personlig holder en knapp på at Elabs er innblandet i Google og HP sitt «Project Starline» blant annet. Noen andre som har tenkt den tanken?

Lars is presenting tomorrow at 13.20 swedish time (only 10 mins pitch speech), which is followed by a 15minute panel discussion with Elabs + etc. SmartEye. Well, the “panel” will be for questions mainly I believe.

7 Likes

Vi kan vell forvente børmelding fra Elabs på alle lenovo pcene som ble lansert under MWC snart?

Ikke regn med noen som helst melding. Jf Q4-presentasjonen, “8 launched to date” hvorav kun 2 var meldt og de øvrige kunne man ikke engang oppgi modell. Mindre info nå enn før. Også jf 2 siste kontraktene - uten info om antall modeller - tidligere er dette blitt oppgitt for alle kontrakter.

2 Likes

Hvorfor går Lenovo denne vej (med at være mere hemmelige) - har du et bud?

De øvrige OEMs ved vel godt hvad der er i de enkelte modeller fra konkurrenter. Men forbrugerne har ingen mulighed for at gennemskue produktet/laptop der har købt…

Kan snu på det, hvorfor skal Lenovo ikke ønske det hemmelig?

Forbrukeren ser hvilke features en pc har og gir katten i om det er en hardware eller software løsning. Det er for spesielt interesserte.

2 Likes

Se mot Nordic Semicoductor. Der må det «tear down» til for å se om det er Chip fra NOD i produktene.

Av en merkelig grunn :joy: ser jeg det som positivt at det ikke børmeldes hele tiden. Det viser kansje at Elabs er over i en ny fase???

Aksjen har holdt seg overraskende bra i en urolig tid.

1 Like

Hvordan går det her?

Du har mulighet til å følge kursen live hvis du skaffer deg f.eks. en Nordnet-konto. Der kan du også se utviklingen den siste tiden.

Her er utviklingen siden nyttår:

1 Like

image
image
33% ned siste året vs markedet som er opp 16%. Så her er det mye som skal hentes inn igjen, og det er jeg overbevist om kommer til å skje.

3 Likes

Presentasjonen til Lars var tydeligvis ingen höjdare.