Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Enda en aktør som fokuserer på connectivity der ja. Kjenner ikke så mange som bærer to telefoner lenger, men syntes denne uttalelsen er interessant “Boxiao also confirmed that the Vivo X Fold 5 is the first Android device confirmed to support connectivity with the Apple Watch.”

Her er det nok ingen av partene som de facto er kunder av hverandre, ref. bruken av uttrykket «collaboration». Utfra hvordan meldingen ordlagt (samt at dette bare ble meldt på egne nettsider, ikke gjennom børsens meldingstjeneste), fremstår dette som en quid pro quo / you scratch my back, I’ll scratch yours-variant.

Hva gjør det til vinn / vinn?

Som Elabs’s uttrykker det for sin del i oppdateringen: «This collaboration is a major step forward in expanding the reach of our AI Virtual Smart Sensor Platform.» (min utheving)

Ceva, på sin side, får mulighet til å gi kundene sine «intelligent sensing and interaction capabilities» og «smarter, more responsive products».

Kundene oppsøker Ceva - ref. ordleggingen: “By integrating Elliptic Labs’ platform, we’re enabling our customers …» (min utheving)

4 Likes
1 Like

3 dager på rad nå med gode nyheter, rene hat-trick på nyheter. Kan ikke huske at det har skjedd tidligere. veldig lovende for Juni dette.

2 Likes

Viktig å huske på at denne kontrakten allerede er meldt (og derfor også bokført på inntjening?). Dog er det alltid positivt å se at telefoner blir shippet til markedet.
Det er jo ikke lenge siden denne kontrakten ble inngått, er det en trend at tid fra kontrakt til markedslansering korter ned?

Vil driste meg til å påstå at det er en liiiiten stund siden januar 2024 :sweat_smile:

Så mye for å lese børsmelding i morgentåka på toget🤦‍♂️

En kontrakt kan eksempelvis være for 20 modeller. Da kan det fort gå ett år mellom den første og den siste. Enkelte kunder (de som har vært om bord lenge) ser ut til å fornye kontrakter en gang årlig. Uavhengig om det er 2024 eller 2025:)

Vet vi om pay-as-you-go vs upfront er relatert til hele kontrakten, eller per modell?

min forståelse er at når det inngås kontrakter for flere modeller, er det basert på bottom-up dvs at det er et konkret antall telefoner for hver enkelt modell som basis for up-front - dvs at det er hver enkelt modell som på et visst tidspunkt går over fra null variabel til variable enhetsprising (gitt at de kommer dit selvsagt).

1 Like

More mystery likers for Laila’s posts. THis time not from Dell but from HP.

image
image
image

She has been working with contextually aware notebooks

https://www.st.com/content/st_com/en/about/customer-success-stories/how-hp-is-leading-the-way.html

What a coincidence that she was the one from HP that hit ‘like’.

4 Likes

Snart 4 år med likes, nå trenger vi bestillinger fra HP

Yeah, tbh I gotta ride w/Amina on this one.
At some point you gotta put your money where your likes are.

Of course, networking is never bad - and I do appreciate your sleuth work, but I would honestly not read too much into this. Likes are a dime a dozen these days - and the VP of design engineering at HP should definitely be present in Laila’s digital network. Moreover, that this VP acknowledges a collab between Elabs and a US based NPU design company is rather stock in this day and age.

Again, no disrespect towards your observation or your post, T.

2 Likes

Ja, var litt dårlig formulert av meg der på det kunde spørsmålet, men du ga meg svaret jeg lurte på!

Da er det en mulighet CEVA kan tilby sine kunder slik jeg forstår deg. Uansett et steg til i riktig retning.

7 Likes

Det nevnes i annet forum (nordnet) at det er satt short i Elabs. Derav kursnedgang. Noen som vet om dette? Er den tidligere shorten dekket inn?

Utlånet til MP Pensjon er ikke levert tilbake, så noe short er det. Om det er satt ny blir ren spekulasjon om ikke listene fremover viser nye / åpenbare utlån. Hadde ikke vært overraskende gitt handelsmønsteret. Men det kan like gjerne være gevinstsikring/trading.

At gekk taster om short er ikke uvanlig. Handelsmønsteret bar preg av den slags. Men en skikkelig god short burde vært satt på 14,3 i går, fremfor å vente til i dag - selv om alle brå oppganger er gode anledninger til å vedde på en nedtur. Akkurat i dag kan det likegodt være noen som vil frigjøre penger til å kjøpe oljerelaterte instrumenter. Ikke minst - alle som vil kjøpe seg inn på lavere nivåer elsker å prate om short eller dumps.

DE som shorter denne aksjen har for mye penger eller baller av rustfritt stål. Ja, den er er volatil, frekvensen på positive nyheter øker og etter midten av mai, så har volumet økt ganske mye mer enn hva det var tidligere. Hvis man ser ifra April, så er det ikke mye nedturer det har vært,og det er en veldig bratt stigende kurve. Fortsetter det slik, så lider shorterne enorme tap, med kun smale vindu med fall å utnytte.

1 Like

Tror alle som sitter i denne aksjen har baller av stål…:sweat_smile:

6 Likes