Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Er Xiaomi avtalen provisjon basert på antall solgte enheter eller en flat fee?

Såvidt jeg tolket CFO da jeg snakket med ham i vinter, så er den USD 3mill-avtalen fra i høst en årlig “lisensavtale” med Xiaomi, som igjen er basert på et estimat av solgte enheter.

OBS, dette ble ikke sagt direkte, men er min tolkning av samtalen.

1 Like

Etter å ha sett kvartalsrapporten til selskapet for Q4 virker det som kun et tidsspørsmål før selskapet annonserer sine første avtaler i PC. Jeg tolket det veldig som at disse avtalene vil bli annonsert seinest i løpet av Q2. Og det er disse avtalene som gjør at selskapet virkelig vil begynne å tjene gode penger. En rask verdsettelse av selskapet med selskapets egne estimater gir et kursmål på 250kr. Har fulgt med selskapet over en lenger periode, men for min del er det først nå etter kvartalsrapporten med oppdatert guiding at dette virkelig begynner å se interessant ut.

4 Likes

Elliptic Labs Appoints New CFO

2 Likes

Dagens læring er at det ikke er sammenheng mellom forum-interesse for en aksje og dens kursutvikling.

2 Likes

Nei, det er når @konamixx viser interesse for aksjen.

Fra 3. oktober 2019 når kursen til Nekkar var på ca 3kr, nå er kursen 8kr. “Dumpen” du ser litt etterpå er en black swan i det MacGregor plutselig ville ha tilbake 240mnok, de endte på å bli enige om 94m. Ikke så lett å forutse slikt. :slight_smile:

1 Like

Ser det har vært mye aktivitet på shareville i det siste :wink:

1 Like

Se det! Et forum kan ikke dekke alt, var fylt av en viss entusiasme over siste dagers oppgang, og så var flokken bare et annet sted :wink:

1 Like

FOMO snakk på finansavisen forum også, etter børsen stengte… Har troen på at vi skal videre i morgen også :grin:

1 Like

Haha, det er å ta hardt i! Jeg hadde flaks her, og heldigvis bumpet du akkurat tråden slik at jeg tittet innom og begynte å se litt på tallene!

Når @christian skriver dette er det bare å lese seg opp er mitt nye motto :sweat_smile:

“Pre money” det gjaldt jo Next, som hadde fått en avtale uten noen som helst detaljer som sendte kursen opp 50% ish! :smiley:

Elliptic Labs er jo ikke “Pre money”, de har jo faktisk inntekter og fine avtaler :stuck_out_tongue:

Alt vi mangler no er en DW på pc-er så tar denne helt av

Bra start hvertfall, før det snudde litt…

Aksjen herjes av kursmanipulasjon for øyeblikket. Det raser inn salg på en- eller tosifret antall som driver den opp, og så raser det på samme vis i motsatt retning. Store poster legges ut og trekkes igjen, tilsynelatende uten salg.

Kursen burde kanskje reflektere volum i større grad. Litt enkelt å manipulere med salg av en og en aksje slik det er nå.

Hei, noen som kan forklare denne?

17.03.2021:
Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent
ELABS PORTIA AS Gått ut av listen

22.03.2021:
Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent
ELABS PORTIA AS -25.000 75.000 0,8

First Elliptic Labs Design Launch with Leading Gaming Smartphone by Black Shark

3 Likes

Edit: Ser denne nyheten har blitt lagt ut på afinance.cn også… Får se om noen der borte øker volum igjen.
搭载Elliptic Labs AI虚拟接近感应传感器INNER BEAUTY的小米11Lite版和小米11Lite 5G版智能手机正式发布_第一金融网

3 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/529438

Burde ikke Tekbot plukket opp dette?

3 Likes