Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Driften leverer jo ikke positive resultat da.
-5,7MNOK Q1
-3,7MNOK Q2

Evt ser jeg at de spesifiserer at de presenterer continued business i eget oppsett.

Som sier noe annet enn regnskapet? Edit: Glem det. Sammenlignet jo Q2 mot H1. epler og bananer. De er like.
image

Ser også at EPS for NEKKAR segmentet for fjoråret var 0,14, da lander man jo på P/E 20 slik kursen ligger nå.

Du ser på tallene for TTS Group. Syncrolift businessen er en egen business nå.

Vi må vente på Q3 tallene for å konkludere tror jeg.

Her er det vi må fokusere på:

image

Orderbackloggen var på 620 mnok. EPS 0.02.

2 Likes

Disse som selger, Barrus Capital.
Noen som har sittet en god stund, gamle Hydramarine eiere

Hvis de betaler ut 225mnok i utbytte og kursen går ned 75% da?

1 Like

Investorpresentasjon fra Paretokonferansen:

Lest litt regnskap og presentasjoner nå, og må si jeg fikk en skikkelig scanship feel over hele greia.

  • Gjeldfritt med kapital så det holder.
  • kontraktene har begynt å rulle inn tettere og tettere
  • jobber med ny teknologi innen aquaculture.
  • Solid backlog, selv om den falt i Q2 19. Tok seg jo kraftig opp igjen med en svær kontrakt i Q3.
  • Kjedelig navn som gir meg fuck all inntrykk av hva de faktisk jobber med.
4 Likes

Ja, hva er det med navnet? Jeg tenker på Richard Branson og øya hans… :money_mouth_face:

Nå må du fikse prisen øverst i denne tråden @pdx :zipper_mouth_face:

Må du slutte å mase på @pdx, han er ikke mora di. Vi kan fikse sånn selv.
Værsågod.

1 Like

Ser ut som det er noen med større beholdning som vil ut?

1 Like

Disse som selger, Barrus Capital.
Noen som har sittet en god stund, gamle Hydramarine eiere

1 Like

Haha - nice 1 :money_mouth_face:

1 Like

Noen ting gjør dette vanskelig for meg å få oversikt over caset:

1: De taper penger (EPS) på continued business i 1H 2019, men går isolert sett i pluss i Q2 til tross for utsatte prosjekter. Skulle da likt å vite om det er normalt eller unormalt at denne forretningsdelen gjør det best utover året, eller om Q1 resultatet gir grunn til uro.

2: “Verdsatt til kontantbeholdning” blir vel litt rart:

520 millioner i netto kontanter, de har utbetalt ca 422 millioner i utbytte. Så netto har de 100 millioner i kontanter. Det er ved å se bort i fra konvertibelt lån, hvor 98% allerede er konvertert - så det virker rimelig, og noen få opsjoner. Dvs at utvanning man må forvente er kanskje 1% - relativt lite relevant.

Men selskapet verdsettes da i teorien til ca 222 millioner + netto kontanter på ca 100 millioner ? Eller har jeg misforstått?

I så fall med ca 110 millioner aksjer og ett forventet overskudd på…tja hva da? De har tapt penger på continued business i 1H 2019, men tjente penger i 2018, så det blir jo en forventning om at de skal tjene penger framover i så fall. Guides det noe her?

3: Forskuddsbetaling kontrakter? Leser dette på Finansavisen men jeg finner ikke informasjonen selv. @Konamixx hvor finner du dette:

1 Like

As of 31 July 2019 net cash (excl convertible
bond) in Nekkar ASA was NOK 520, and MNOK 740 on consolidated basis (incl. cash in BU SYS and Intellilift, of
which a large part include prepayments from customers related to ongoing projects).

740-520 = 220M Hvor mesteparten av den summen er forskuddsbetalinger.

image

Inne i den summen ligger forskuddsbetalingene. Men umulig å vite hvor mye, bare at det er <220MNOK

Rensker du hele greiene og ser på arbeidskapitalen under et så
image

image

Arbeidskapital på -178MNOK.
Cash var 300MNOK.
Så netto fri cash 122MNOK

2 Likes

Ordreboka er på 764mnok etter en kontrakt i september, opp fra 629(?) i 2018, så en oppgang på 21% hittil i år.

Ser de var snill med seg selv i den siste presentasjonen.:
image

2 Likes

Dette blir jo mye mer oversiktlig på neste kvartalsrapport og i hvert fall Q4 antar jeg. Men da vil vel også flere kunne enklere vurdere det :slight_smile:

Nei, og dette er jo den normale måten å presentere det på. Er bare ikke så vanlig i dag at selskaper får mye betalt upfront.

Q3 blir interessant ja :slight_smile:

Det tunge prosjekter, mye manpower som må mobilseres og utstyr som må fraktes.
Klart at hvis dette skyves på blir det litt leit i det kvartalet, tror enn nesten må se Y to Y på ett slikt selskap.

Da vil nok flere også måtte innfinne seg med å betale mer for å komme inn :money_mouth_face:

Vet du om Barrus skal helt ut?