Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Er det godt eller skidt? Spørger for os danskere som ikke kender ham/det?

Det er bra når han laster opp (ref oppturen i dag), men han er vel ikke kjent for å sitte så lenge. Med andre ord kan det gå like fort ned igjen.

1 Like

Bare vær forberedt på et «rug pull» etter en god oppgang på høy omsetning når Spettet er ombord.

Om du har planer om senke eksponeringen framover, så gjør det gradvis, så du ikke timer det til rett etter et av stuntene hans.

Hvad er eksempler på hvor han har lavet disse stunts?

F.eks, han var veldig imot krypto valuta(Kom en artikkel om det i avisa). Noen uker senere kjøpte han seg inn i Harmonychain eller Arcane( husker ikke helt). Så er han veldig kjente for å hause opp aksjer, for å selge med litt profitt noen dager/uker senere. Mitt syn av vedkommende er at han sier hva som helst for å tjene noen kjappe kroner her og der. Ikke det at det er galt å tjene noen kjappe kroner, men han er til tider veldig motsigende.

Spetalen visitt på Crayonano

At Spetalen kjøper seg inn nå er utelukkende positivt! Jeg liker han ikke, men han kan det med å tjene penger, er det noe Elliptic Labs trenger nå så er det at flere folk får øyene opp for selskapet og det vil Spetalen sørge for.

2 Likes

Ja, absolutt positivt at flere investorer oppdager ELABS :blush:

2 Likes

Helt klart bra med oppmerksomhet. Har vi eksempler på selskaper han faktisk er langsiktig i? Var litt vanskelig å finne blant alle google-treff med Spetalen ut og inn …

Spennende å se om Tycoon øker fremover.

Enig. Elabs er i mine øyne billig nå. Kan være vi får en reprising oppi dette?

3 Likes

Er ikke så ille at han er inne i Elabs. Her kommer han ikke til få billige emisjonsaksjer som han kan kvitte seg med. Blir vel mer som når han var inne i Photocure. Kursen går litt opp når han kjøpte seg inn og går litt ned når han selger seg ut og mye opp når han er helt ute.

5 Likes

Så ikke ut til å få store effekten …

Nei … og på listene i morgen er han kanskje ute :rofl:

Hvilke meglerhus er det som dekker aksjen idag? Var det noen oppdateringer fra analytikerne ved Intel eller AMD nyheten? Får håpe det kommer noen flere meglerhus på banen her, litt stille fra den kanten føler jeg, det må jo være interessant for meglerhus å dekke aksjen etterhvert som caset blir mer de-risket med veldig stor potensiell oppside.

1 Like

Aksjen dekkes vel av Carnegie (Oliver Pisani) og SpareBank 1 Markets (Petter Kongslie), og med kursmål på hhv 30 og 35. Ingen av kursmålene er vel justert siden høsten 2021. Selv venter jeg på at DNB Markets (som ikke var rådgiver ved emisjonen) forhåpentligvis kommer med en analyse snart - står på hjemmesiden til Elabs at Bjørnsen dekker aksjen, men har ikke sette noe analyse eller kursmål derfra. Kongslie kom med en oppdatert analyse før Q4, men har ikke sett noen oppdatering etter Q4.

1 Like

Utfordringen er sannsynligvis at selskapet ikke har gitt noe guiding for 2022 som gjør casen vanskelig å regne på. Elabs er min eneste investering på Oslo Børs. Grunnen er solid og trodverdig kommunikasjon fra ledelsen (med unntak av positiv EBITDA ved Q (normalisert EBITDA var dog positiv)), kraftfullt verdiforslag til kundene (kost, funksjoner, bærekraft), stort internasjonalt marked i vekst der vi kommer inn hos stadig flere kunder og partnere (som alle er globalt ledende spillere). Om en da tror på guiding for 2023 (som jeg gjør) med 500 MNOK i omsetning og > 250 MNOK i EBITDA og en EBITDA multippel på 25-40, så er oppsiden er meget stor - og en relativt lav nedside.

7 Likes

Ja. Og som Laila har sagt; typ ALLE OEMs er på hugget med å bli mest mulig miljøvennlig. Upløyd mark gir gode vekstvilkår? Gjødsle med litt AI osv.

4 Likes

En ytterligere utfordring er at ELABS ikke inviteres til tech- og SMB-konferansene som andre meglerhus avholder. DNB har sin SMB-konf med div små tech-selskaper den 7.4, uten ELABS. Pareto har 120 tech-selskaper på presentasjon 30 mars. Uten ELABS. Smal interesse kan være en hovedårsak til at positive nyheter i realiteten fortsatt er “sell the news”, nå er vi jo tilbake der vi var mandag før AMD-news. De-risking har i liten grad funnet sted siste halvåret, og nettopp manglende guiding og ditto manglende forståelse for hva som bør forventes oppnådd neste 12 mndr gjør kanskje at mange holder seg unna inntil caset blir mer konkret for de som ikke driver “daglig graving”.

4 Likes

De var med på DnB konferanse i fjor.

DnB Nordic TMT Conference
https://newsweb.oslobors.no/message/541356

Tegn på at de ikke lenger er små?? :wink:

1 Like

Jeg merker at jeg ikke orker å grave for mye fremover… blir så utålmodig da… så for min del går aksjene i skuffen og så får kursen komme når inntektene begynner å vises i rapportene. Føler meg sikker på at det må bli bra på sikt :relaxed:

4 Likes