Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Elliptic Labs og Black Shark lanserer tre gaming-smarttelefoner – Black Shark 5, 5 RS og 5 Pro

4 Likes

Kontrakten for denne lanseringen ble annonsert tidligere.

13.10. 21.

Altså ikke 7 mobiler. Spennende å se hvem dette kan være.

Black Shark er jo kjent, den “7 mobiler” kontrakten er vel med en ikke eksisterende kunde eller?

Du sto vel " License contract with new
customer for seven models" (i q4 presentasjonen) går ut i fra dette at det er en helt ny kunde :slight_smile:

Nei, ikke 13.10.21. Det var for to BS-telefoner som ble lansert på det tidspunktet, 4S og 4S Pro.

Denne må falle inn under Xiaomikontrakten i år. De har ikke lansert noen andre kontrakter for BS som jeg kan huske. Det gjorde de tidligere.

Jeg så på BS i går, men valgte å ikke si i fra fordi BS ikke nevner ultralyd i spec på samme måte som Xiaomi. I tillegg hadde jo ikke Elabs nevnt kontrakten på forhånd slik de tidligere har gjort. Antok jo at Elabs sitter i da, men…

Så da er årets Xiaomikontrakt tydeligvis litt annerledes og inkludert BS. Kanskje selskapene har signert separat tidligere, men at alt nå samles under Xiaomikontrakten.

6 Likes

Har du peiling på om de nye Lenovo yoga kommer med Elana? Eller legion.

Yoga kom vel ut idag eller i går?

Prøver fortsatt å forstå hvorfor det er så mye motstand oppover her… jeg hadde jo trodd at en name reveal på Lenovo endelig skulle få oss opp på 30 tallet, de selger jo tross alt >60% mer enn Dell på tredjeplass…

men det var en på shareville som sa noe sånt som “de har jo kommet med mange slike meldinger for Xiaomi uten å tjene penger”. Så for de som ikke følger selskapet med lupe slik som oss, så føyde dette seg kanskje bare inn i rekken av det de tror krever enorme volum for å gi penger… for de meldte jo også “bare” en modell, selv om de jobber med å komme inn bredt.

Så vi må vel bare godta at inntjening i laptop vertikal må bevises før MCAP løftes nevneverdig. For per dagens inntjening er jo MCAP tross alt høy…

men altså, når de får nok datagrunnlag til å skippe PoC biten innen laptop også? blir spennende å se hvor vi er om 2-3 år

3 Likes

Husk på at mange investorer står på sidelinjen. Varsellampene har blinket lenge for en større korreksjon.

Høy oljepris, høy strømpris, inflasjon, krig. Det er mye som påvirker markedet.

Heldigvis er software-vekstselskaper ofte gode på å håndtere inflasjon. Og de har lave kostnader.

Jeg tror at det nok handler mer om at markedet og makroen roer seg litt, før dette tar av. Samtidig som man får konkrete tallverdier på inntektsbetydningen av laptopmarkedet.

3 Likes

Enig, mener selv denne er underpriset. Trenger nok flere lanseringer fra Lenovo og/eller ny PC avtale for å få denne stabilt opp på nye nivåer. Makroen har heller ikke vært god de siste månedene

3 Likes

Helt sant angående makro og markedet per i dag… er mange aksjer som ligger brakk enda, til tross for noe positiv utvikling…
Var jo mange som også falt mye mer enn ELABS!
Likevel er det rart å være priset der vi var før Intel, Lenovo og AMD meldinger :wink:

4 Likes

Ser Elliptic Labs dukker opp i en del rapporter nå alá PrecisionReports: “Global Gesture Recognition in Retail Market Insights, Forecast to 2028”

Så det i en pressemelding på MarketWatch.

Key players:
Cognitec
Apple
Crunchfish
Elliptic Labs
GestureTek
Google
Infineon Technologies
Intel
Microsoft
Omron
Sony

Noen som har sett noe av innholdet i rapportene?

4 Likes

Hvis jeg ikke tar feil så har du googlet etter Elabs, og denne dukket opp.
I så tilfelle er dette en autogenerert sak for å vekke din interesse. Og mulig scamme deg på en eller annen måte.

Det har i hvertfall vært endel slike i mange andre selskaper, der små selskaper blir nevnt sammen med kjemper.

1 Like

Ahh, ok. Da skjønner jeg. :+1:

Jeg har Google nyhetsvarsel på Elliptic, og får den slags daglig :stuck_out_tongue:

1 Like

Generelt lite action om dagen og sigende kurs…påfyll ved neste lønning…:sweat_smile:

1 Like

Nein, dette er ikke noe for meg lengre. Underpestasjon :heart_eyes:

1 Like

Vil det si at du nå skyr det som pesten, eller fyller på mer?

2 Likes

Lenovo lanserer en rekke yoga modeller og en rekke modeller ment for det kinesiske markedet. Finnes det ingen lekkasjer om eller bekreftelser på IB i disse?

2 Likes

Det er vel ca 100% sikkert at ELABS sender melding dersom ny modell lanseres m riktig interiør.

1 Like

Hvorfor er det 100% sikkert? De har jo ikke meldt alle Xiaomi modeller og CFO har skrevet at kunde f eks iblant vil eie markedsføring selv i starten …

1 Like