Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Det mest fornuftige du har sagt på denne tråden noensinne. :clap:

At man kan være sikker på hva kursen er om 3-6mnd er selvsagt tøv, men du skal ha for å ha oppgradert resonnementene dine en smule. Synes faktisk ikke du fortjente klovnefjes på den kommentaren, i motsetning til mange av de tidligere gjentakelsene.

3 Likes

Jeg føler at HP har vært rett rundt hjørnet i lang tid. Men erindrer nå at det var noe snakk om full fokus med Lenovo på Q1-pres, som kunne indikere at de ikke hastet videre med neste.

Husker jeg helt feil her?

1 Like

Litt blanda signaler tenker jeg. De nevner jo at det er på vei til å bli “De facto” innenfor laptops. Så var det et av spørsmålene angående om når de kan gå rett i produksjon innenfor laptops, slik de har klart nå innenfor smartphones, så begynte Laila med “Now the good news” :sunglasses:

Men for all del, time will show :wink:

1 Like

En storselger på gang!

1xhandel

Hvordan skal vi tolke at Nunatak AS og BRYHNI.COM stadig er på salgslistene for tiden? De er vel gamle gründere av selskapet?

At de har vært med fra starten, har hatt en enorm avkastning og sitter sannsynligvis med en altfor stor del av sin personlige formue i Elabs-aksjer, og det er her de henter penger dersom de vil gjøre andre investeringer, som feks eiendom, bil, aksjer etc.

Å koble gründeres salg etter at aksjene har steget sikkert 100-gangen, til at dette skal bety at de har mistet troen, er en veldig lettvint øvelse som i de aller fleste tilfeller blir feil. Nå sier ikke jeg at du gjør det @Amina , men det er mange som automatisk tenker slikt.

Så er det forskjell på «normalt» salg over tid og massivt dumpingsalg, der sistnevnte kan være mer en indikator på konflikt, misnøye eller mistro til ledelsen etc. Men det er vel ikke tilfelle her, vil jeg tro.

5 Likes

Elliptic Labs Signs New License Agreement with HONOR for More Smartphones

3 Likes

Amina
Jeg tenker at disse aktørene ønsker å være investert der de er engasjert. Bryhni er ikke lenger med i Elabs teamet. Ikke nunatak heller. Dette er ikke noen rettesnor for min del.

Altså,dersom jeg skulle solgt mine Azt aksjer da tidligere ceo Svein lien solgte sine,så hadde avkastning blitt elendig i forhold til hva den er idag.

Nå ser vi dessuten Elabs signerer for flere nye honor telefoner. Nok en sterk Elabs melding.

2 Likes

En festbrems i dag også, 1 aksje for å ta ned… burde nesten ikke vært lov med mindre enn 100 aksjer eller no :stuck_out_tongue:

1xhandel_ny

1 Like

Honor er på vei opp i et vanskelig mobilmarked i 2022. Var faktisk mestselgende smarttelefon i Kina Q1, og selv om det ikke har samme standing globalt (5 %), hadde de en vekst på 148 % i kvartalet (16 mill. enheter).

5 Likes

Men kanskje viktigere med meldingen er at det ligger (nok) en bekreftelse av Elabs-teknologien at Honor utvider med flere modeller. Fra før var det tre modeller i avtaler fra 2021.

1 Like

Hvis de har utvidet til telefoner utenom Honors number series (50, 60, 70), skal det bli spennende å se hvilken serie det er snakk om. Det er også mulig de har ekspandert under den nummererte serien, altså til flere av de nye 70-telefonene som har kommet nå. Jeg ventet på melding 30. mai da de lanserte noen av disse, men meldingen kom i dag. Jeg ser nå at noen av de kom for salg (offisielt) i dag så kanskje det var derfor meldingen kom akkurat i dag. De har f.eks. lansert 70 (5G), 70 Pro og 70 Pro +. 70 SE har ikke blitt lansert ennå, mulig den kommer senere.

4 Likes

Honor er antageligvis et ukjent brand for de fleste nordmenn, men som Semule skriver er de markedsleder i Kina med en markedsandel på 20% (Q1-22) i følge Counterpoint.

Det kinesiske smartphonemarkedet er verdens største (22,5% av det globale i Q1-22). Det skulle gi Honor en global markedsandel på i underkant av 5% per i dag.
Hittil har Honor fokusert på det kinesiske markedet. Nå skal de ut i 20 markeder i Europa, Midt-Østen, Latin-Amerika og Sørøst-Asia.

De forventer at de de innen 5 år vil selge flere telefoner utenfor Kina enn de vil selge i Kina. Det må være lov å si at potensialet for å øke den globale markedsandelen er til stede. Husk at Huawei hadde 20% av det globale markedet før de ble banned.

Nå er jo Elabs per i dag bare å finne i et fåtall av Honors modeller, men jeg leser dagens børsmelding «this contract covers multiple HONOR smartphones” som at Honor nå definitivt har fått testet teknologien og går bredere ut. Honor samarbeider med Qualcomm, så der skulle alt ligge til rette.
Honor shippet 15 mill telefoner i Q1-22, og det var som vi vet et dårlig kvartal for markedet totalt sett, men det sier noe om potensialet.

I følge Nikkei Asia vil Honor også snart lansere en notebook med chip fra Intel. Man bør vel ikke bli overrasket dersom også denne kommer med Elabs.

En ting kan vi hvertfall slå fast, og det er at markedet ikke er særlig fremadskuende om dagen hva gjelder Elabs.

5 Likes

Elliptic Labs – New share capital registered

Ørkenvandring frem til Q3/Q4… stadig masser af tid til at laste på på lavere kurser endda. Ingen af ELABSs aftaler er stort set indbagt i nuværende pris.

3 Likes

Du kan nok ha rett.

:warning: Farevarsel: Se også opp for meldinger midt i rolig fellesferie, à la Lenovo-gjennombruddet som kom 13. juli 2021 :warning:

4 Likes

Over hundre millioner mobiler inneholder norsk teknologi fra Elliptic Labs - Digi.no (betalingsmur)

3 Likes

Virker ikke som noen på forumene har abonnement på Digi. Ingen har delt noe hittil

Økonomien skal desværre nedkøles. FED er i gang med at få efterspørgsel ned. Det vil også ramme efterspørgsel på mobiltelefoner og laptops. Det vil gå ud over indtjeningen i ELABS. Jeg tror, at Leila vil forholde sig til dette til næste Q-præsentation.

Hyperinflasjon og raskere renter har vært tema i hvertfall halvannet år. Den diskusjonen må du gjerne bidra i på Bjørnetråden :wink:

Og ja, det vil bli færre salg…men hele verden stopper ikke opp. Som Laila allerede har sagt ifm supply chain innvirkninger - alt salg innen laptop vil være bedre enn null. Det er ikke sikkert ELABS justerer mål før Lenovo melder en betydelig reduksjon av salg, samt at ingen andre (HP / Dell osv) signerer kontrakt innen en viss tid.

3 Likes