La folk få skrive det de ønsker. At du orker å bruke tiden din på å være nedlatende mot folk som ønsker å ytre seg positivt om en aksje er
Forum er til for spekulasjon og ytringsfrihet. Ingen som tvinger deg til å lese forumet.
Er Nordea Tech Seminar 2022 noe alle kan se? Har ikke funnet en link…
Det er videre positivt at ELABS gjentar sitt mål, flere ganger, på dagens tech-presentasjon hos Nordea. Man gjør ikke det uten å ha en god følelse for dette. Vær obs på at NOD brant seg flere ganger på en ledelse som var for optimistiske, og det tok et par ÅR å gjenopprette tillit. Det siste året med et nytt styre som kjørte en mye hardere linje ift guiding. CEO fra NOD er i ELABS-styret sammen med 2 hovedaksjonærer i NOD. Jeg vil tro at man legger til grunn en relativt konservativ linje mht mål og guiding også for ELABS, og at man er veldig obs på den langsiktige skaden alvorlig tillitsmangel innebærer.
Gode vurderinger, god innsikt. Takk.
La oss håpe at dette betyr at “Targets” som kommuniseres i denne presentasjonen (s.17 og s.18) er godt forankret og effektivt sett “guiding”…
DET er videre klart at markedet ikke tror på “2023 Targets” som selskapet (igjen!) kommuniserer.
Her har den monomane dansken (Indrid_Cold) et poeng.
Markedet tror helt sikkert ikke på det. Men det må jo betyde noget, at selskabet bliver ved med at gentage det. Det må selv jeg anerkende. Jeg er fortsat meget skeptisk, men jeg vil samtidig også være tilfreds med bare 250 MNOK i 2023.
Ikke et åpent arrangement, men presentasjonen er lagt ut på børsmelding fra ELABS.
Kan det være Nordea-session som ga litt dytt?
Volumet var ganske normalt, heller på den lave siden. Hadde ventet noe Nordea-interesse, men kan jo komme noe senere. De større bruker tid på å sette seg inn i caset. Så tror ikke DET var noen utpreget sterk faktor i dag. Slik sett positivt med videre oppgang selv om moderat volum. Ser helst oppgang å sterkt volum, det indikerer mer kvalitet og soliditet i oppgangen. Selv sitter jeg fortsatt på gjerdet da jeg frykter vi er i et bear-market rally (tror ikke bunnen internasjonalt i tech er nådd ennå). Får man en inflasjonsOPPGANG (høyere enn forrige mnd) neste måned i USA blir det kanskje psykopatiske markeder. Får man samtidig meldinger om kraftig fallende konsum, vil resesjonsfaren blåses ut i megabokstaver i alle finansielle media, og fryktindeksen på CNN går under 10. VIX i 40+. Mange (i USA) mener dette må til for å få den siste all-out massakren hvoretter det ikke finnes flere selgere. Og OSLO er en slave av USA mer enn av EUROPA. Slik har det vært i mange tiår, interessant og derfor relevant.
Kan være at vi er midt i et bear market rally. Time will show
Men uansett godt å få noen grønne dager og tilsynelatende god trend i Tech. Så får man evt. tåle at vi skal lenger ned før det bunner ut og snur. Ser ingen grunn til å sette seg på gjerdet nå, når man først er inne.
Nesten deprimerende hvor sakte og sikkert det har gått nedover i år:
Tror vi som fortsatt ikke er inne sitter trygt på gjerdet til ut på høsten når man kan se konturene av renteøkningene og en eventuell resesjon. Vil vel heller ikke bli noe særlig omsetningsøkning fra PC-markedet før den tid.
Vanskelig å spå effekten om de skulle signere med f eks HP eller Dell på PC… evt Samsung på TV… men tar litt lenger tid enn jeg ventet med inntekter ja… siden de ikke fikk til upfront betalinger
Helt fair det, men etter min mening er det i større grad et makro-bet enn spesifikt på selskapet. Jo, inntektsføring av Lenovo skjer i H2, men hva kan skje før det? De kan som @stone skriver lande ytterligere lisenskontrakt(er) slik at omsetningen vil rampe opp i større grad feks. Personlig anser jeg sannsynligheten for dette som stor basert på det man kan lese mellom linjene i diverse presentasjoner. Jeg tror også det er usannsynlig - med mindre makro/sentiment for sektoren fortsetter åt skogen ut sommeren - å få Elabs-aksjer godt under 20 inn mot H2.
Men som sagt, helt fair, og det kan hende at du får rett!
Med en avtale med HP eller Dell vi det nærmest være total de-risking mht. målsetningen. Ser ikke bort fra at Elabs rykker opp raske 30-50% da.
For min del skal jeg derfor tåle en evt. nedgang i forkant, selv om det kan se ut til at Tech har snudd.
Ja jeg selger ingenting, men ser det som et plausibelt scenarie at Elabs gpr sidelengs (kanskje litt ned) frem til høsten. Om så skjer blir flere av lønningene med på oppturen når den kommer Tørr uansett ikke stå utenfor om plutselig Samsung blir telefonkunde og HP signerer enterprise avtale + Lenovo utvider for ‘alle sine maskiner’ i perioden. Samma npr inntektene kommer for de avtalene er det nødt til å løfte kursen rimele mye tror jeg.
Umulig å ikke ha FOMO nå hvis man har fulgt Elabs en stund
ELABS er gået fra at have få aftaler til at have en imponerende vifte af aftaler. Det har gjort næsten intet ved kursen. Markedet vil se indtjening, og det kommer tidligst i H2, så ingen grund til at stresse, hvis man ikke er inde i aktien endnu. Man kan sagtens nå toget efter sommerferien, hvor ELABS fortsat ligger bombet under 20 NOK. Derfra tager det forhåbentligt af, men der er ingen garantier i 2022. FOMO kan man nok sagtens vente med til 2023.
Og kom så bare med alle jeres -smiley-reaktioner
Er i alle fall godt å se at du også tror det tar av. Så får vi bare se når.
Jeg tror, ELABS tager af… så længe, at ledelsen ikke er fuld af varm luft, and that remains to be seen. Jeg er forsigtig positiv. Makro ødelægger festen.
Jeg afventer igen jeres ynkelige -reaktioner🫶
Tror du har rett, men satser ikke på det. Fyller bare på alle lønninger så lenge den blir værende på dette nivået så kan det ta av når det ønsker. Synd for de som evt. Satser på kortsiktig gevinst, men det henger jeg meg ikke opp i