Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Har ikke kartlagt nøyaktig hvilken melding som passer til hvem, men på en kvartals rapport sa de jo at “we are working with all the biggest players, we can’t mention their names but I think it s pretty obvious”
Oversikten bak hadde ikke med Apple, men mener det var
Lenovo, HP, Dell, Acer, ASUS og Huawei

Jeg telte bare PoCer for 5 stk den gang, så var usikker om det i så fall var Acer eller ASUS som ikke var blant de med PoC, evt om det kunne være Huawei som stod utenfor …

2 Likes

Mine gjetninger… OBS, mangler Dell (selv om de jeg har satt HP på like gjerne kan være Dell) og er 50/50 på Acer/ASUS…

YY-QX Date Customer Proof-of-Concept Vertical Details Customer
22-Q2 11.07.2022 Top 3 PC-OEM PC Positioning Lenovo?
21-Q4 01.11.2021 Leading PC OEM PC Presence - All-in-one PC HP?
21-Q4 18.10.2021 Leading SmartTV-OEM Smart TV Presence / Gestures TCL?
21-Q2 11.06.2021 Leading SmartTV-OEM Smart TV Presence / Gestures Hisense?
21-Q2 10.06.2021 Leading Taiwanese Laptop ODM PC Presence
21-Q2 18.05.2021 Top 3 PC-OEM (+ SMB laptops) PC Presence / Gestures on SMB Lenovo?
21-Q1 08.03.2021 Top 5 PC-OEM PC Presence ASUS / Acer?
20-Q4 25.11.2020 Top 3 PC-OEM PC Presence / Gestures Lenovo?
20-Q4 10.11.2020 Top 3 PC-OEM PC Presence HP?
20-Q3 16.09.2020 Large Asian PC-OEM PC Presence / Gestures Huawei?
20-Q3 08.09.2020 Top 3 PC-OEM PC Presence Lenovo?

Edit: endret smart TV

4 Likes

Smart-TV 2 aktører ble i dag meldt at begge var kinesiske…derfor står de “på vent”. Har jeg misforstått om det ikke er slik at Elabs har (hatt) PoC med alle top-3 på PC?

Ja, tenkte det stemte med TCL ang kinesere…men de sa altså at begge PoC er med kinesere?

De har selv sagt at de jobber med alle de største… og dette er jo bare gjetninger på det jeg finner som er meldt. Det kan også være PoC som ikke er meldt pga NDA. De har jo understreket hvor strenge noen er på hva de melder…

1 Like

Njaa, de uttaler seg på en måte hvor det virker som at de minst har en POC hver med alle i top 3. Det er per nå 5 POC hvor det er beskrevet at det er med TOP 3. Den nyeste er mest sansynlig med Lenovo mtp virtual position sensor. Så er minst 2 av gjenværende top 3 POCs med lenovo, men opptil 3 om noen her husker hvor det eventuelt ble nevnt? :slight_smile: Om vi går ut i fra at Lenovo hadde 3(4 med den nyeste) POCs, så gjenstår det bare 1 top 3 POC igjen. Derfor jeg begynte å tenke litt på dette her.

Ser ikke så dumm ut den her :wink:

Ja, og på PoC fra 18.05.'21 står det “signed a third contract for a proof-of-concept (PoC) project with one of the top three laptop/PC”

På PoC fra 01.11.'21 står det “signed an additional proof-of-concept (PoC) contract with one of the top three laptop/PC”

2 Likes

Men en ting å tenke på her at , om vi går ut i fra at Lenovo skrev POC med Elliptic 08.09.2020, altså den første innenfor segmentet, da burde eventuelt POC fra 16.09.2020, 10.11.2020 og 25.11.2020 være rett rundt hjørne? Så sånn teoretisk sett burde det jo komme noen nye kunder snart. Men virker som at ting tar litt lenger tid, kanskje pga mangel på dyktige ingeniører? pga makro-miljøet og framtidsutsikten? eventuelt at de fokuserer veldig mye på Lenovo? Hvem vet, vi får se hva som skjer :slight_smile:

Tusen takk, den her hadde jeg ikke fått med meg :slight_smile:

Det kan jo også være verdt å merke seg at det er bilde av HP X360 Chromebook på den siste PoCen. Det var noen som spurte hvilken laptop det var.

2 Likes

åhh, så spennende! Ser at det er en relativ ny pc som ble lansert 12.10.2021, kanskje det ikke er tilfeldig? :star_struck:

2 Likes

Her snakker vi PoC for Position Sensor?

Tenker også at positioning passer inn i HP presence for hybrid work, men satte en knapp på Lenovo pga tidligere uttalelse om hvor lite detaljer de fikk lov å gi om PoC etter inngått enterprise avtale… men det er kanskje opphevet etter name reveal?

Jeg sier bare hvilken modell som var på bildet. Resten får folk tolke selv.

De får ikke komme med detaljer, nei.

2 Likes

Ja, Laila sa konkret at begge var kinesere.

2 Likes

Litt forsnakkelse da … Har endret til Hisense. Ikke at jeg personlig ser helt nytteverdien på smart TV… Kanskje gestures, men presence kan jo bli plagsom om det slår seg av og på bare man henter noe i kjøleskapet f eks.

Plumpet jo ut at de jobbet direkte med Samsung i et intervju, før det ble hentet inn igjen med “eller selskaper som de”

2 Likes

Apropos NDA etc - Laila forklarte litt mer omkring dette i gårsdagens seanse m SB1M ift LENOVO - om at de hadde tigget og bedt om en tjeneste for å kunne gå ut med meldingen om lansering av første “pakke” med18 maskinvarianter - videre at dette var helt eksepsjonelt at dette ble tillatt og kun en engangstjeneste fra LENOVOs side.

5 Likes

Du må tenke større. Det handler ikke om å skru av TVen etter 10 sek. Mens presence detection for laptop handler mye om sikkerhet, handler det nok mer om strømbesparing for TV. Jeg ville nok heller sett for meg at man får ulike parametere man kan endre. F.eks:

Presence detection: ON/OFF

If ON:
Turn off screen after X minutes: Velg antall minutter

Keep sound on for X extra minutes: Velg antall minutter

Dette er et enkelt eksempel. Da kan man f.eks. gjøre det slik at både skjerm og lyd skrur seg av hvis du er ute av rommet i f.eks. 15 min. Man kan også gjøre det slik at skjermen skrur seg av hvis du er ute i 15 min, men at lyden fortsatt står på - f.eks. hvis du vil høre på fotballkampen mens du sitter i rommet ved siden av og lager middag. Dersom det blir mål og du løper inn i stuen for å se, vil TVen merke det, og skjermen slår seg på.

Man kan også gjøre slik at TVen spør om bekreftelse før den skrur av skjerm eller lyd. Du kan få spørsmål om dette på skjermen eller TVen kan spørre deg via høyttalerene. Du kan svare ved å trykke på kontrollen, ved å vifte i luften eller ved å si “ikke skru av TVen.” Voice control blir mer og mer vanlig. Man ser det allerede i flere biler. Du kan si “åpne vinduene 50%” og så åpner bilen vinduene. Etter hvert kan TVene få samme muliget. “Skru opp lyden fire hakk” “Sett på NRK”, “Ikke skru av skjermen” etc. etc.

I tillegg finnes det sikkert mange andre måter man kan gjøre det på.

Husk at mange heiser også har høyttaler og mikrofon. Det er blant annet mikrofon der hvor man kan ringe til heissentralen. Etter hvert vil man nok kunne styre panelene med håndbevegelser, men man vil også kunne styre med stemme. Du kan gå inn i heisen og si “sjette etasje” i stedet for å trykke på knappen. Flere heisselskaper og deres leverandører jobber allerede med dette.

1 Like

Joda, greit nok det. Enig i at det kan være en forbedring ift dagens løsning som bare baseres på timer eller manglende signal, og at brukertilpasninger må finnes sammen med kundene. I det store bildet kan det godt være dette kan gi utslag, men for den enkelte forbruker spørst det om de i hele tatt ser effekt på strømregningen…uten at jeg har satt meg inn i hvor mye en TV trekker osv. Så bare ser ikke at det er det helt store salgsargumentet…

Det er på oppvarming det burde kommet flere smarte løsninger om man virkelig vil spare strøm…

Laila dro vel også frem at denne funksjonen med hvor ekstern skjem står var veldig etterspurt i USA hvor de har mye delte kontorer og kontroplasser osv…?

Selv om selvsagt Dell og Lenovo også er store i USA, så er jo HP i USA, så det kan jo i en ellers spekulerende hverdag kanskje peke littegranne mot de :stuck_out_tongue:

1 Like