Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Vi kjører også free seating i åpent landskap, trodde det også var mer vanlig i Norge/Europa nå?

Åpent landsskap var jo inn en periode. Men føler det er svært få som kjører free seating (og som faktisk praktiserer det som free seating og ikke bare kalle det for free seating men i realiteten sitter man samme sted hver gang uansett :))

Noe jeg synes var veldig positivt i presentasjonen var at de gav inntrykk av at de har fått på plass det aller mest grunnleggende sammen med Intel og AMD i parallell med integrasjon med Lenovo. De har jo tydligvis hatt litt utfordringer siden de måtte jobbe nærmere Intel for å få det “more seamlessly”.

Virker dog som de fortere kan skalere ut ved nye kunder, da mye av grovarbeidet er gjort.

Haha ja de fleste sikret seg faste plasser selv om ledelsen truet med å rydde bort ting som stod igjen på skrivebord eller i vindu etter arbeidstid :rofl:

Skulle tro det faktisk er et reellt problem som løses, og ikke noe de har tatt ut av løse lufta.

1 Like

En ekstra kommentar til dialogen mellom Elabs og SB1M: Det er som regel vesentlig forskjell på GM (= revenue - COGS) og EBITDA (= GM - other opr cost). Hva var det egentlig som ble diskutert her?

Vi er nok bare et sted, hvor intet tilsyneladende kan overbevise hverken det brede marked eller analytikerne om, at 500 MNOK-målsætningen er realistisk. Så vi ser nok bare først en repricing af aktien i 2023, når vi har svaret. Usædvanligt, at en vækstaktie prisfastsættes på grundlag af en så kort tidshorisont, men tror man på ledelsen, så er det vel bare at hænge på. Jeg har selv reduceret ca. 40% i aktien. Hvis markedet ikke engang er villig til at prissætte aktien ud fra ledelsens udtalelser og momentum i kontrakter, så er der andre aktier, hvor nogle af pengene er bedre placeret indtil 2023, hvor vi får en “show us the money”. Det er en lidt skuffende udvikling, men det vil jo vise sig, om ledelsens målsætning har substans. Selvsikre virker de i hvert fald. Det gjorde de selvfølgelig også om positiv EBITDA i 2021. Bare nogle tanker.

2 Likes

Mikromega - selvsagt EBITDA - GM er vel nær 100% - det gikk litt raskt i svingene med rapportskrivingen:)

Krysser fingrene for at Elabs får signert avtale med ny PC-OEM i Q3. Det bør løfte kursen betraktelig.

4 Likes

For meg fremstår Elliptic labs som et rasjonelt regnestykke og vi har fått mye fakta på veien de siste to årene. Men jeg skal ikke legge skjul på at min investering her er også for det meste styrt av en magefølelse. Derfor har jeg beholdt alle aksjene jeg har kjøpt, selv i disse stormfulle tidene. Jeg har faktisk også kjøpt mer.

Jeg har prøvd å gjøre en nøye vurdering av risiko og gevinst. Risikoen er høy, men jeg har klart å bli pga en en nokså stor risikoapetitt.
Av alle selskapene på børsen så er nok Elabs en av de som burde vært verdsatt høyere. Men vi lever i tumulte tider og må nok smøre oss med litt mer tålmodighet.

7 Likes

Kjøper mer hvis drar under 17 igjen. Ligger ei god støtte på 16.3

Fikk utbetalt rente av aksjer lånt ut av nordnet i morges, ligger no short her

Hvad skete der lige for kursen i dah

Elliptic Labs Exercise of options under share option program and share capital increase

Elliptic Labs og Xiaomi lanserer smarttelefonen Xiaomi 12 for det globale markedet

4 Likes

Jøss, den kan vel ikke holde seg i grønt intradag med Xiaomi-melding? :sweat_smile:

1 Like

Jaggu ble det grønn dag! Og nedom støtte på 16,3? Da er det vel bare å dra fram popcornet og nyte oppgangen :wink:

1 Like

Quite a few models in Lenovo’s webpage “Coming Soon” section. I’ve been checking this site for a while and I think I’ve not seen this many models being in the “Coming Soon” -category any point of time during the year. Probably these will be out late this year? Also, I think all of these were listed in that BT LaunchStudio -list that was linked here or in Shareville earlier like one month ago.

ThinkPad T15p Gen 3 (15" Intel)
ThinkPad X13 Gen 3 (13" Intel)
ThinkPad P16 (16" Intel)
ThinkPad X13 Yoga Gen 3 (13" Intel)
ThinkPad L13 Gen 3(13" Intel)
ThinkPad L13 Yoga Gen 3 (13" Intel)
ThinkPad L13 Yoga Gen 3 (13" AMD)
ThinkPad C14 ChromeBook Enterprise (14" Intel)
ThinkPad L13 Gen 3 (13" AMD)
ThinkPad X13 Gen 3 (13" AMD)
ThinkPad L15 Gen 3 (15" AMD)
ThinkBook 14s Yoga Gen 2 (14" Intel)
ThinkPad T14 Gen 3 (14" AMD)
ThinkPad L14 Gen 3 (14" AMD)
ThinkPad X13s (13" Snapdragon)
ThinkPad T14s Gen 3 (14" Intel)
ThinkPad T14s Gen 3 (14" AMD)
ThinkPad T16 Gen 1 (16" AMD)
ThinkBook 13s Gen 4 (13" AMD)
Thinkbood 13s Gen 4 (13" Intel)
IdeaPad 5 Pro Gen 7 (16" AMD)
IdeaPad 1 Gen 7 (15" AMD)
IdeaPad Flex 5i Gen 7 (14" Intel)
IdeaPad Flex 5 Gen 7 (16" AMD)
IdeaPad Flex 5i ChromeBook Gen 7 (14" Intel)
IdeaPad Flex 5i Gen 7 (16" Intel)
IdeaPad Duet 5i Gen 7 (12" Intel)
IdeaPad Duet 3 Chromebooc (11" QCOM)
IdeaPad Flex 5 Gen 7 (14" AMD)
IdeaPad Gaming 3 Gen 7 (16" AMD)
IdeaPad Gaming 3 Gen 7 (15" AMD)
Legion Slim 7 Gen 7 (16" AMD)
Legion 7 Gen 7 (16" AMD)
Legion 7i Gen 7 (16" Intel)
Legion 5i Tower Gen 7 (Intel)
Yoga Slim 7i Pro Gen 7 (16" Intel)
Lenovo V14 Gen 3 (14" AMD)
Lenovo V15 Gen 3 (15" AMD)
Lenovo 10w (10" QLC)
ThinkCentre M70a Gen 3 AIO (21" Intel)
ThinkCentre M90a Pro Gen 3 AIO (23" Intel)
ThinkCentre M90a Gen 3 AIO (23" Intel)
ThinkCentre Neo 30a All-in-One (22" Intel)
IdeaCentre AIO 3i Gen 7 (22" Intel)
Yoga AIO 7 Gen 7 (27" AMD)

9 Likes

Æsj, ser ut som det ikke er mulig å kjøpe mer på 16 fremover :disappointed_relieved:

Får være fornøyd med det en har klart å grabbe til seg. :money_mouth_face:

Dont jinx it :rofl: now it will go down again

2 Likes