Jeg regnet på dette selv for noe tid tilbake, og kom frem til ca 10 USD-cent (90 øre dengang), trakk da fra ganske store beløp som var støtte fra div offentlige instanser, samt noe prosjektrelaterte inntekter knyttet til laptop etc. Så det er nok under kronen ja.
Teknisk må 18,60 nå brytes opp nå før videre oppgang. Nasdaq går så det griner nå så bør være håp!
Fundamentalt ser det veldig så positivt ut fremover!
Blir spennende å se om det tekniske stemmer, siden den avsluttet på 18.74 på fredag.
I dag sluttet aksjen på 18,96.
I løpet av de siste dagene er den fallende trenden siden desember 2021 endelig brutt.
Aksjen har også hatt brudd på SMA 50 fra undersiden som er positivt teknisk sett.
Får tro at aksjen har passert bunnen og vil stige i tiden som kommer selv om makro vil spille inn i en viss grad.
Hva tenker du om volumet i dag?
80k omsatt, ca 1,5mill kr
Er det et nok til å kunne utelukke et falskt brudd?
For å være eksakt så kom bruddet på den lange fallende trenden for 1 uke siden. Men aksjen har holdt seg over den fallende trendlinjen, dog ikke med større volum enn det som er normalt for Elabs.
Jeg er ingen TA-guru, men at den stenger på 18,88 i dag var overraskende bra!? I alle fall når man ser mot en del Tek som dro nedover etter jobbtallene fra USA på slutten av dagen.
Noen som er på kjøperen i dag. Håper det er noen store som skal ha tak i mye. Gode resultater fremover og nye avtaler, så vil de nok ikke angre.
Noen litt større poster i dag ja
Elabs er likhet med Nasdaq i en fin oppadgående trend nå.
Dvs. i de 2 siste dagene har aksjen steget godt til tross for en litt tråere Nasdaq.
Volumet er også stigende noe som tegner bra for fortsettelsen.
ENDELIG et innsidekjøp, som dro opp volumet i dag. Ca 19.40 snittkurs er positivt. Dog blir det vel å anta at det kommer begrenset med “hot news” en stund nå gitt dette kjøpet. Forøvrig hadde det vært bra om noen kunne korrekturlese CFO’s meldinger før de sendes til børsen…småflaut!!! Og svært uproft å melde “private placement”.
Bull med innsidekjøp. At det innebærer at ikke kommer news i det svært korte bildet er ubetydelig. Jeg er interessert i det lange løpet i dette selskapet. At de må korrigere sin egen melding er selvfølgelig ikke optimalt, men også av forsvinnende liten betydning.
Oslo (Infront TDN Direkt): Passesta AS, nærstående selskap til styremedlem i Elliptic Labs, Tore Engebretsen, har kjøpt 170.000 aksjer for om lag 3,3 millioner i selskapet.
Det fremgår av en melding tirsdag.
Etter transaksjonen holder Engebretsen 12.450.480 aksjer i selskapet, eller 11,96 prosent.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Hvad er de specifikke regler som du henviser til her?
MAR art. 19 nr. 11. Handelsforbud i 30 dager før pliktig finansiell rapportering. (Men det er unntak.)
Når han har over 12 mill aksjer synes jeg det er dårlig gjort å kjøpe 170 tusen. Er det ingen som tenker på oss småaksjonærer?
Hva?