Så vi snakker store nyheter i starten av september?
Flott med et relativt stort insidekjøp. Uansett hvordan man snur på det er ikke 170k aksjer et lite kjøp. Jeg legger ikke mer i det enn at insidere synes kursen er attraktiv å kjøpe på, og det er den. Forventer ikke noen store nyheter her ennå, man får heller være fornøyd med muligheten til å kjøpe på lave kurser enn så lenge. Man må ha litt tålmodighet så vil dette bli en meget god investering på sikt.
Altså for å utdype litt om innsidehandel, siden det stadig dukker opp, så er det et generelt forbud å handle på innsideinformasjon. Det er ikke noen egentlige frister for når en kan handle, annet enn disse 30 dagene før pliktig finansiell rapportering. Har du informasjon som ikke er allment kjent, har du ikke lov til å handle før det blir allment kjent. Med andre ord kan styreleder legge inn handelsordre uten å bryte noen regler selv om det plutselig skulle komme et gjennombrudd i en forhandling eller annet viktig rett etterpå - så lenge han kan godtgjøre at han ikke handlet på kunnskap om dette.
Hadde det ikke vært innsidekjøp kunne vi nok kjøpt for 19-19,5 nå. Får vente litt så kanskje jeg får sjansen.
Spørs om ikke vi må vente veldig lenge på god inngang ref. enda et påfyll Jeg skulle gjerne hatt mer!
Er ikke dette en god inngang?
Oppleves ikke slik når den for kort tid siden var nedom 16-tallet
Kanskje ikke… men var vel 29ish like før årsskiftet
Edit: ventet også på nye midler for å kjøpe men that s life
Ikke umulig det går nedover igjen. Men lenge siden et så godt momentum, så jeg klager ikke.
Takk for god oppklaring
Stone, Tore mener tydeligvis at det er en god inngang. Vanskelig å være uenig med ham. Når du har 12 mill aksjer og bare må ha 300 tusen til, får det meg til å tro at Lenovoavtalen er velig god og at vi har gode tider i møte.
Jeg har også en følelse av at den Lenovo avtalen er enorm. Spennende egentlig da å tenke tanken på om Dell/HP også signerer noe i år…!
Aksjen kjemper nå med å bryte med SMA200 som vil være en teknisk viktig milepel for videre oppgang. Men Elabs virker nå ellers å være litt overkjøpt på de fleste tekniske indikatorene og må kanskje ha en konsolidering før kursen makter å stige videre.
Sluttkurs i dag ble akkurat på SMA 200
Elliptic Labs Signs License Agreement with A New Smartphone Customer
Oslo, Norway — Elliptic Labs (OSE: ELABS), a global AI software company and the world leader in AI Virtual Smart Sensors, has signed a license agreement with a new customer — a top-10 global smartphone manufacturer. This contract allows the customer to utilize Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor INNER BEAUTY®.
“We are pleased to keep adding more new smartphone customers, allowing us to gain market share in the smartphone market.” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “Our AI Virtual Smart Sensor Platform — a suite of 100% software-only Virtual Sensors — offers clear value for global smartphone manufacturers who want to make their devices smarter, greener, and more human-friendly.”
Dette er jo bare gull. De får flere og flere avtaler og modeller. Tror dette kommer til å fortsette i mange år. De er vel inne i 4 av de ti største mobilselskapene nå og ett av de fem største pc-selskapene. Målet må vel være 10 av 10 og 5 av 5, og over 50 % av markedet med over 50 % nettomargin.
Aftale på aftale på aftale på aftale. Endda insiderkøb. Kursen… den rokker sig ikke. Nul tillid til ledelsen. Vi må håbe, at gode tal taler for sig selv på et eller andet tidspunkt. Der tjenest kun småpenge på mobilaftalerne.
Alle vekstaksjer er jo bånn i bøtta nå… dette er kanskje den som har holdt seg best av mine den siste måneden
Bare å hamstre tenker jeg, å lene seg tilbake når resten av flokken finner utav hvor bra det er (Dette er ikke et tips, bare hva jeg velger å gjøre)
Sier ganske mye om sentimentet når innsidekjøp og en ny lisenskontrakt sender kursen dit den er nå. Mønsteret med nedgang etter mobil-news fortsetter.
Det monner ganske enkelt ikke lenger med uspesifikke kontrakter, manglende guiding for inneværende år og luftige målsetninger. Selskapet er - kanskje også delvis grunnet makrosituasjonen - i en fase der det kun handler om “show me the money”. De må bevise gjennom de neste kvartalene at veksten fortsetter i et slikt tempo at guidet mål om 500MNOK i 2023 sannsynligjøres i større grad. Det vil ikke komme en reprising før tallene begynner å overbevise. Q3 blir en joker, Q4 blir eksamen. Så får vi se om det kommer ytterligere vekt på skålen i form av lisenskontrakt med laptop OEMs i mellomtiden.