Markedet er så træt af “endnu en ligegyldig mobil-aftale”, at de sender aktien ned over 4% på nyheden. Gad vide, hvornår det går op for ledelsen, at de efterhånden godt bare kan lade være med at børsmelde de her “pølsevognsaftaler”, og spare på blækket, indtil de har en laptop-aftale mere at byde på😂
Helt uenig. Dette er en betydelig avtale med godt potensiale. Dette må meldes. Hvor kursen går bryr jeg meg ikke om.
Hehe, her er jeg veldig enig med deg. Dette er noe helt annet enn de kjedelige smartphone-lanseringene som er innbakt i tidligere avtaler.
At denne skulle dra Elabs i rødt var oppriktig veldig overraskende. Forventet ikke eksplosjon, men dette styrker fundamentet uansett hvordan det vris og vendes på.
Dette er altså en av de 10 største mobiltelefonprodusentene i verden. Det kan bety alt fra noen millioner til flere hundre millioner potensielle telefoner i året. Markedet antar tilsynelatende at det er det første. Men uansett bekrefter dette en eksponentiell vekst i antall merker og modeller.
I 2021 hadde de til sammen 5 OEMs i mobiltelefoner og 42 modeller.
14. juli 2022 (Q2) hadde de 7 OEMs og 64 modeller.
Per dags dato har de 8 OEMs og 65(?) modeller.
Det er 12 mobilprodusenter som har PoC-kontrakter med Elabs. 8 av dem har nå lisensavtale, hvis jeg forstår det riktig. Vi kan fort få flere lisensavtaler de neste månedene og året.
Lenovo virker fornøyd i og med at de ruller det ut i flere modeller (20).
- juli hadde selskapet 10 PoC-kontrakter med PC-produsenter.
Når selskapet holder fast på målet om 500 millioner kroner i 2023 kan det være at de venter/håper på en lignende utvikling som i mobil. Og den bør kunne gå raskere da teknologien har modnet en god del siden de første mobiltelefonene med Elabs kom på markedet. Jeg antar at ledelsen i selskapet har mye bedre kunnskaper om kundenes progresjon enn det vi har på dette forumet.
Når det gjelder kursen gikk selskapet på børs til kurs 15 i oktober 2020. Kursen har altså steget ca. 20 % mens den faktiske utviklingen av selskapet må kunne sies og ha vært langt forbi det.
Til slutt vil jeg si at for min egen del er det faktum at marginene på software er svært høy, sammen med hvor utrolig enkelt dette kan rulles ut i hundrevis av millioner med mobiltelefoner og PCer, og den eksponentielle veksten jeg og ledelsen tror vi står på terskelen av, de aller viktigste grunnene til at jeg har investert noen av pengene mine i dette selskapet.
Du vet det er medisin å få tak i mot sure oppstøt?
Ja det er sjovt, hvordan små investorer altid har travlt med at sige, at de er helt ligeglad med kursen i deres aktier…
“ Hvor kursen går bryr jeg meg ikke om.”… okay… hvorfor har du så aktier…?
Vel sagt!
Hvis man er Long og tror på at elabs indfrier sit potentiale, så bør ens bekymring om aktien vel kun være at den ikke stiger for meget, så man kan købe mere op
Så fint det. Jeg ville hellere foretrække, at aktiekursen rent faktisk gik op. Men jeg har også aktier for at tjene penge, mærkeligt nok🤷
Hvis den var i kurs 25 eller 30 nu ville det så ændre noget for dig? Hvis du var Long så ville du jo nok stadig gøre det samme som du gør nu og ikke sælge. Herved er kurs ligegyldig
Var den i 30 NOK nu, havde jeg solgt🤗
Hold og kjøp mer av Elliptic labs om du fortsatt har tro på at den vil være mer verdt i fremtiden. Selg om du ikke lenger har tro på den.
Om du har tro på selskapet, men er frustrert fordi den ikke holder seg når den går opp eller har for lav kurs, slutt og bruk diskusjonsforumene til å blåse ut frustrasjon som ikke gir noe merverdi for oss som leser disse forumene for å lære mer. Det er flere av dere som gjør dette. Vær så snill; slutt med dette. Kjøp dere fond hvis ikke dere har mage til å eie enkeltaksjer.
Dette gjelder selvsagt ikke konstruktiv kritikk. Det må man bare fortsette med.
Hej Amina. Nej☺️
Noen som vet hvor lenge de har mulighet til å utløse disse opsjonene? Er det 3 år? Gir vel mening å drøye ev. kjøp lengst mulig.
Se børsmelding 21. feb:
The strike price for the options is NOK 22. The strike price is based on the
weighted average price (VWAP) volume VWAP 30 days calculated from 20th of
January 2022 to 18th of February 2022. The options have a 3-year vesting period
and vest in equal parts yearly and have an expiry date 2 years after the last
vesting period. First One-third (1/3) of the shares represented by this option
plan shall become vested 31st of December 2022 and yearly thereafter.
Min konstruktive kritik er, at markedet ikke gider at høre mere på ledelsens små mobil-pølsevognsaftaler, men rent faktisk… du ved… gerne snart vil se en indikation på, at alle de mange løfter om 500 MNOK om under 1,5 år (!) rent faktisk har gang på jord, og ikke bare er varm luft, der bliver fyret af i et kortsigtet forsøg på at holde aktiekursen oppe. Substans fremfor varm luft, tak - det er min konstruktive kritik.
Kom bare med jeres -smileys. Det har aldrig været gratis at sige de ubehagelige sandheder, som folk ikke gider at høre . Desto flere -smileys, desto mere ret har jeg.
You do you😘
Det fortjener gentagelse, hver gang der kommer en ny små-aftale, som distraherer fra det store billede.
Du kaller det en småavtale, men hva vet du om størrelsen på avtalen? Dette er ikke en melding om at Xiaomi lanserer en ny telefon med Elabs. Det er en mobilavtale med et selskap som er på Topp 10 over de største smartphoneprodusentene i verden. Tenk litt langsiktig. Dersom de kommer inn i mange telefoner hos kunden, kan det bli veldig bra.
Det kan være nr. 10 på listen, men det kan også være Apple. Det er ingen hint i børsmeldingen. Ingen bilder. Kun svart-hvitt med enkel tekst. Er det en kunde som ikke lar de gå ut med navn og antall modeller? Eller har markedsavdelignen til Elabs ferie? Det skal bli spennende å se hvilken kunde det er snakk om.