ny toukers hadde vel vært mer passende straff.
Ikke jeg som lager reglene, men når en bruker får varsel om demping og at gjentagelse vil føre til utestengelse, så mener jeg det er helt innenfor å banne denne brukeren når hen ikke klarer å la være å fortsette på samme måte så snart demping er over.
Om du er uenig kan du ta det opp på annen tråd eller direkte med @pdx
Kunne fått ban fra det aktuelle forumet, før permanent ban.
Uansett litt synd han ikke er her i dag, når deriskingen kommer og omsetningsmålet til ledelsen og historikken siste år kan settes i perspektiv.
Noen som vet om teknisk motstand over 22?
Ikke at jeg bryr meg noe særlig. Tenkte bare å nevne synet mitt. Helt i orden at andre og de som styrer dette har andre syn.
Specifically, it has chosen to use Elliptic Labs’ AI Virtual Human Presence Sensor™ to provide human presence detection on future PC and laptop models.
PC and laptop models
Høres bra ut
Gode greier dette også:
“The agreement allows this laptop manufacturer to use Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform™ on upcoming laptop and PC devices.”
“In addition to human presence detection, the largest PC OEMs are seeking differentiating solutions that deliver frictionless user experiences across their broader product portfolio. Elliptic Labs AI Virtual Smart Sensor Platform offers our OEM customers the flexibility and choice they need to build toward that vision.”
Når det roer seg litt så er det tid for å bygge meg gradvis opp igjen og minst doble dagens posisjon. Nå har vi en solid de-risking. Da Lenovo ble lansert ble det omsatt for ca NOK 10 mill over et par uker, opp fra 17 til 29 (ca) og så ned til 20 i oktober. Den store interessen var jo mot årsslutt 21 da det ble omsatt over NOK 100 mill på et par uker og kursen spratt fra 20 til ca 29 igjen, på Intel, og interessen for aksjen holdt seg i flere måneder med i snitt over 1 mill aksjer pr uke omsatt. Kursen sklir, men det gjør totalmarkedet også. Umulig å vite hvor haren hopper denne gangen, men intuisjonen tilsier at det fortsatt kan bli stille og liten interesse – med mindre nye meglerhus tar opp dekning og kjører på litt. Bra omsetning i dag, det mest interessante blir å se hva som skjer de nærmeste dagene, om det blir gode volumer på solide kurser. Samtidig er timing litt dårlig, da mange fond og investorer har halvveis stengt ned for året, så det vil innvirke. Tror fortsatt at det er “seeing is believing” som må til for å fyre opp måneraketten. Dvs omsetning og bunnlinje. Faller aksjen under 20 igjen? Aner ikke!!! Historien tilsier det, og særlig dersom det blir tynne volumer og negative totalmarkeder for tech spesielt. CMC Markets fjernet ELABS fra aktive elementer (stanset kjøp, bare mulig å selge) pga at volumet ble for tynt. Nå har de åpnet igjen. Positivt for aktiviteten.
SB1M kommenterer - så får vi se om det blir noen oppfølging med oppjustering av targets:
Elliptic Labs (license agreement): Earlier today, ELABS announced that it has signed a enterprise license contract with a new top 3 Laptop Manufacturer (Lenovo, HP and Dell are the three largest). This is very important for the equity story
o The interesting point is that the agreement allows this laptop manufacturer (HP or Dell) to use the Smart Sensor Platform, meaning access to all technologies, but to begin with, it has chosen to use the Virtual Presence Sensor (potential for up-sell on Proximity, Positioning, Gesture etc.,), which comes at 100% gross margin.
o We currently have a Buy recommendation and operate with a NOK22 target price.
Noen som husker hvor lang tid det tok fra Lenovo-avtalen til det begynte å komme PCer i handelen? Det vil jo ta litt tid før vi kan vente spor i omsetningen til ELABs. Q3?
Gikk vel bare noen mnd-er, men veldig lite salg til å begynne med.
Det som er good er at Lenovo bruker Ellabs i de mestselgende modellene. Fort gjort at at HP el. Dell gjør det samme. De er tross alt mye billigere, miljøvennligere, sikrere osv.
Det begynner vel å se lyst ut for målsettingen 2023. Må si det også begynner å bli enda mer spennende å se videre mot 2024 osv, for å se hvilke volumer selskapet kan oppnå!
Fantastisk milepæl i dag. Dog noe uggent at dette har blitt frontrunnet så til de grader i dagene før.
Uansett er dette utrolig gode nyheter som underbygger det CEO har nevnt ved gjentatte anledninger. PC-markedet ønsker produktet. Det skulle ikke forundre meg nå om vi lander den siste av top3-OEMs en gang på nyåret. De-facto standard kan absolutt bli en realitet.
Utrolig spennende tider for Elliptic Labs.
Lenovo ble meldt juli 2021. Første laptop ble vel lansert rundt CES 2022 og kom i salg rundt mai/juni 2022. Det er godt mulig ting går fortere denne gang (fra kontrakt til første laptop/de første laptopene lanseres og selges). CES er i begynnelsen av januar og HP, Dell og Lenovo kommer alle til å lansere nye laptops og produkter.
Også sikker på at tredjemann biter på kroken. Elabs vil utvikle nye features stadig vekk. To av tre største har dem. Da vil ikke tredjemann sitte på siden. Spørsmålet er vel mer hvor bredt hver enkelt av dem kommer til å gå ut. Tipper det blir som med xiaomi, flere og flere modeller år for år. Om tre fire år kan vi risikere å være i halvparten av verdens pc-laptopper.
Babbai, de første pc-ene ble vel solgt ca april 22? Vi kan vel risikere det samme her. Blir presentert på CES jan/feb og salg starter på vårparten?
Opp, 1,69% på å lande verdens 2 elelr 3 største pc produsent. Tenk om dette var ett selskap i usa… Da hadde den vel gått noen hundre prosent på slike meldinger. Null forventninger eller realiteter priset inn på Oslo børs nesten. Hvor lang tid tar det før neste kommer ? Innen april ? Om de lander topp 3? Hvordan reagerer resten av topp 10 på det? Ja da snakker man fort om bransje standard.
Delvis uenig, Elabs er opp 30% siste uken… er forøvrig ikke uenig i at det er stor oppside!
Deriskingen er det viktigste for meg i første omgang. Sålenge det fundamentale bare styrkes og styrkes (og man ikke har hastverk) så kommer kursen til slutt. Kanskje vi ender opp med en utbytteaksje (om det ikke blir oppkjøp før den tid da) så vi kan lønne oss selv med utbytte hvert år
Det er jo helt fantastiske nyheter. Men det er også klart at ikke markedet tror på dette og er avventende. Det er klart at det er vanskelig å ta inn over seg at omsetningen skal 4-5 doble seg i 2023. Selv jeg har en subjektiv skepsis til det. Det jeg argumenterer med for meg selv er at vi behøver ikke å nå slike omsetningstall for å forsvare dagens kurs. Jeg føler vi var og er godt derisket i forhold til dagens aksjekurs. Det som også fremkommer i presentasjonene er at selskapet har et dypt samarbeid med kunder, potensielle kunder og kritiske partnere som Intel og amd. Samt at kundene ikke kjøper kun et produkt, men ønsker å knytte seg til og være med å utvikle en plattform. Det er begynnelsen på en moat og stickyness.