Nei jeg er i tvil jeg også, så mulig du har rett.
Laila har sagt at de har PoC med alle i top 5
det er så sykt å tenke på . Dvs at Apple kanskje snart lanserer i deres modeller. Det er kanskje ikke den største men ringvirkningene av å ha appple på kundelisten er enorm.
Sorry ~80m devices (268unitsx0,6x0,5)
Nå er det vel OK å snakke høyt om at man er investert i Elliptic Labs. Det vi bare har tenkt i våre stille sinn kan man nå i allefall hinte til uten å føle seg som en overoptimistisk mentalpasient uten evne til å forstå risiko. Nå er risikoen i stor grad skrelt bort. Jeg fikk ikke betalt en eneste krone i risikopremie og jeg er vel sånn ca i 0, etter 3 store laptopavtaler har blitt signert. Jeg dveler ikke ved det. Min oppfatning da, og nå, er at MCAP på 2,2 eller 2,5 mrd spiller liten rolle i tidens løp. Jeg vet ikke om dette er et selskap som overlever 20 år, men det får vi svar på i løpet av de neste 3 årene som blir veldig spennende og berikende for selskap og aksjonærer.
Når det gjelder selskapet på veldig lang sikt er det vanskelig å forutse i en teknologisk verden som hele tiden er i utvikling. Men jeg tror Elliptic Labs har forutsetningene, kunnskapen og teknologien for å være med å kjempe i fremtiden. De har en plattform som kan videreutvikles og treffe andre markeder med nye innovative produkter. De har allerede utforsket mye og landet på kanskje den lavest hengende frukten som også er inntektsbringende. Jeg ser for meg mulighetene de allerede har ramset opp for fremtiden, men ser heller ikke bort i fra at de kan levere teknologi til utstyrsutviklere til feks helseindustrien. Når jeg skriver dette blir jeg egentlig bare mer optimistisk til fremtiden og vi er kun helt i starten av en reise som jeg ser frem til å være med på.
Markedet er 1,1-1,8 milliarder dollar leste jeg ett sted. Men med 10 kr stk blir vel dette markedet betraktelig mindre? Ca 250 mill solgte laptop årlig. Ca 5-10 kr pr stk? Eller hvordan kan man regne på dette?
It is based on the hardware prices. The price point is lower for elabs but time will tell if prices can get higher once it’s a standard. This is only presence detection we are discussing so the market size can vary when considering other features.
9 months since the expansion agreement from Lenovo for these 18 models. Are we expecting these during CES in a week? Last time it was 7 months from enterprise agreement to release.
Lenovo will or have just released more premium PCs som maby the will showe them on CES. Hope so.
There has been a lot of discussion about which OEM the third could be. Some think Apple or Acer but in my view Dell would more natural for volume and competition-wise. Saying that it’s a top5 doesn’t mean excluding top3. If I recall correctly, Laila said that they will not communicate distinctively e.g. 3/3.
No doubt. It could easily be the third top3 HP/Dell. Time will show. What’s more important in my opinion is the fact that marked penetration is increasing rapidly. Based on this development I think it likely that more OEMs will be on the customer-list before long. The chances of becoming the de facto standard solution for HPD has increased significantly.
Agree. I think ELABS will be already 2023 de facto due large scale implementation in Lenovo and now two other big players will also join to use the technology. The ToF sensors are mainly found in products towards the higher end. Can’t really think anything else than ELABS becoming de facto after these two latest contracts.
They also sayd in one of the Q oresebtations that the first model(s) would take some time, but that they would lost likely gain much data from those and that they would eventually launch laptops without PoC as they now do in phones. Therefore i think we could expect the phase of laptops with elabs inside to increase rapidly this year since they now has started releasing in laptop(s)
Maybe some answers on ces2023…
Well said! I also expect that we will get spammed with Stock notifications of new released laptops with hpd- elabs in them
Maybe CES… Or maybe we have to wait until MWC - like last year
Well, it’s exciting times ahead of us. The market obviously still has doubts. When numbers starts materializing through 2023 and model lauches we’ll see movement on the pricing.
Begynner å se solid ut dette her. Vurderer en inngang snart