Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Gratulerer til oss alle. I løpet av 2024 tror jeg vi har gjort en kule her om vi klarer å holde på aksjene :slight_smile:

2 Likes

Prøv at tænk hvis det er Apple :star_struck:så da det er en enterprise aftale så kan det komme i AR, mobiler, iPads mm.

Inntektene kommer til å øke i lang tid fremover. Nr 4 og 5 kommer vel også i løpet av 2023. Godt nytt år.

1 Like

Vi har fått 2 nye PC avtaler på 14 dager… Ganske imponerende.

Spent på dagens utvikling. Litt opp, så siger den tilbake. Men det kan skje at noen store begynner å vise interesse. De kan ikke se bort ifra så store avtaler.

Tror nok kanskje de venter på tall. Men tiden vil vise :slight_smile:

Kan vanskelig forestille meg rødt i dag. Betyr ikke så mye når vi kommer til å gå tigangen innen to tre år uansett hvordan det går i dag.

2 Likes

Skjønner at noen venter på tall. Men med disse avtalene vil jeg tro at tallene kan overraske.

Ja det tror jeg også, så jeg tenker å forbli fullastet og så kommer tallene npr de kommer. Da skal jeg være med på turen :slight_smile:

1 Like

Galskap å fylle på i dag? «Frykter» at Elabs nå kommer med opp på radaren og at den ikke nødvendigvis siger tilbake.

Statistisk sett siger den tilbake, men nest siste PC melding ga ikke så mye tilbakesog som vanlig. Hva denne meld gjør er usikkert, men dette kan gå begge veier. Nå er i mine øyne den største de-risk tatt.

2 Likes

Umulig å si. Galskap tror jeg ikke det er, på lang sikt. Men det er ikke umulig at den faller tilbake under 20 igjen. Det spennende blir når de neste par store fond bestemmer seg for å gå inn i aksjen, da tror jeg kanskje vi kan vinke farvel til ‘under 20’ mer. Spørsmålet blir vel da evt. når det skjer.

1 Like

De-risking fortsetter og gir grunn til å kjøpe mer. Ikke akkurat nå i formiddag, men kanskje i løpet av de nærmeste dagene før folk er våknet av juledvalen. Det må generelt analytiker-push til for å skaffe mange nye og langsiktige investorer. Det er ikke så mange som bryr seg om en ELABS-notis i FA, og spesielt ikke den 30 desember. Så dette kan nok gå litt under radaren for de fleste iallefall på helt kort sikt.
Så er et annet spm om dette er en topp3 eller en topp5 utenfor topp3. Vi kan spekulere men neppe vite med sikkerhet. For min del ville det være bra med en nr4 eller nr5 nå og den siste topp3 om noen uker. Innen utgangen av 2023 har vi kanskje 5-6+ PC-leverandører på kundelisten.
Om det blir 500 i 2023 med bidrag fra denne og foregående avtalen er jeg usikker på, særlig når vi ser hvor sent det går med å få store tall fra Lenovo. Ikke så veldig fokusert på 500/23, mer på at basen blir større og at dette vises tydelig på bunnlinjen forhåpentlig ifm Q1, men mer på at det kan bli veldig mye mer enn 500 i 2024.

5 Likes

Elabs has now three customers that covers 60-70% of the market. If those will be utilizing half of their PCs inner beauty that means ~40million units (2021: 268m units). With ~1usd per unit results ~700-800mNOK revenue. This is likely to happen but can fluctuate both directions of course. However, the EV should be around 5x (20EV/EBITDA * 500mNOK EBITDA). Not to mention more features and customers that ELABS is constantly communicating about. Will this happen during 2023 to the fullest, maybe not but 2024 is starting in a year.

7 Likes

fremstår som ett av de klareste doblingskandidatene i 2023 dette. Vi snakket tidligere om at lenovo kan være premiss levrandør for standard i laptop bransjen og det er vel det vi begynner å se. Om man legger q3 til grunn har de nå 60% av markedet allerede og da blir beslutnignene for de andre som har POC ganske mye enklere om de ikke vil falle akterut på dette feltet.

1 Like

Ja shit mand.

De laptopproducenter som elabs ikke har en aftale med ser at top laptopproducenter flokker sig til Elabs, så kunne man meget nemt forestille sig at de vil føle sig presset til det også

1 Like

ja skal de følge med i utviklingen må de ha en presence detector og når kostadene er 1/3 blir det for enkel beslutning for en produkt ansvarlig. Dette minner så om nordic semiconductor i starten når de fantut at det var en NOD enhet i apple produktet. Det blir vanvittig spennende fremover.

1 Like

sprøtt å tenke på at topp 4-5 er asus eller apple. Jeg sliter litt med å tenke at det kan være apple. men det er altså en sjanse. Men realistisk er det Lenovo HP og asus foreløbig. Å komme inn i apple har jeg skjønt er en vrien affære. Men stor eier i NOD er storeier i Elabs. Det kan ha vært en døråpner. uansett bare å gratulere til alle.

1 Like

https://fb.watch/hKwhGJ378J/ hun nevner altså topp 5 og tar med apple i den listen. Så det er ikke utelukket. Blir spennende å følge nye modeller fremover.

De har vel også POC med alle topp 5 så POC med Apple er vel helt sikkert at de har?

1 Like

jeg trodde de hadde poc med 4/5 men det er så langt tilbake i tid at jeg ikke husker nøyaktig. husker du dette?