Bra, nå er det slutt på kapital for i år. Men blir nok mer neste år om den tenker å bevege seg ned mot nivåene den var på ved starten av forrige uke.
Tja, ikke lett å si om aksjen siger tilbake eller gjør nye byks. Det er jo ikke så stor omsetning så om noen vil inn slik som i forrige uke så kan den fort styrke seg mer, eller ikke. God melding på tirsdag og nytt insiderkjøp kan jo gjøre at flere fisker med litt størrelse tar fatt i saken, eller ikke.
Jeg tror at både Q4 og Q1 potensielt kan bli litt skuffende. Kanskje ikke sammenlignet med historiske tall, men ift målet om 500m. Tror mer på pen utvikling i Q2, Q3 og Q4. Men nye fine børsmeldinger kan jo ventes når som helst.
Barca, ikke enig i at 500m målet har ingen effekt. Hvis vi ikke hadde denne referansen på hvor fort de selv ser for seg å vokse så tror jeg markedet hadde priset inn enda lavere vekst enn det det gjør nå. Og, om markedet hadde priset selskapet som om 500m er sikkert hadde jeg blitt overrasket.
500m ingen effekt på markedsprisingen? Har jeg skrevet det? For min del har nettopp det målet, sammen med hovedaksjonærer jeg kjenner til og som har troverdighet i min verden, også mht å sette offentlige mål, vært de 2 hovedårsakene til at jeg gikk inn ifm forrige emisjon. Og gjentakelsen av 500-målet ifm Q3, med noen forbehold, var den første reelle bekreftelsen for min del, for at dette fortsatt er et mål for 2023. Dvs at man bør iallefall kunne nå 400 mill. Hva det betyr for markedsprisingen er jo at en god del investorer, særlig her på forumet, mener at potensialet for 2023 ligger høyt over hva Carnegie og SB1M mener, som er omsetning under halvparten - og som kanskje er omtrent det som “markedet” (definert som summen av optimister, realister og pessimister mener). Jeg er minst like opptatt av hva man kan oppnå i 2024 og 2025 som 2023. Så får de som vil - og kan - bruke markedssvakhet og liten interesse på ELABS til å øke sine posisjoner de neste måneder (2-7 av dem?) til priser som forhåpentlig vil fremstå som latterlig lave om et års tid. Enig i at det er langt fra sikkert at Q1 vil gi nok info til å løfte interessen og kursen mye, men dersom man i mai 2023 guider f.eks. 415 mill i 2023, med kun 7 måneder igjen av året, vil nok troverdigheten av en slik guiding øke betraktelig. Og de 2 analytikerne kan måtte estimere på en litt annen måte.
Enig i det du skriver her. Du skrev tidligere:
Det har kommet frem på annet fora at JP har solgt enormt med aksjer i Polight og kjøp i Elabs frem til dagen før siste børsmelding. Nesten samme antall. De dumpet ut en del aksjer av Elabs samme dag som meldingen kom.
Klassiskk fra de store?
Er vel bare en teori foreløpig, ikke noen konkrete bevis. Men stor sannsynlighet ja!
Hvem er JP…?
JP Morgan
Det er vel old news. Olemannen og jeg skrev om det i går og 16., men på SV. JPM #1BK dumpet PLT og kjøpte Elabs, men det er utenfor topp 20 i Elabs så man ser det bare når man ser på topp 50.
Dessuten dumpet de ikke i Elabs da meldingen kom. JPM #1BK kjøpte den dagen også (som er listene fra 16. des., ikke sant?)
Ja, det er Old News på SV. Derfor skrev jeg også at det var hentet fra et annet forum. Ikke alle leser Shareville? Men det er riktig det du skriver.
Ja, bra jobbet. Jeg bare reagerte litt på at poLightgjengen fremstiller det som om at det er et nytt funn. Flere av oss har nevnt det på SV. Jeg nevnte det til og med på en poLighttråd morgenen den 16., men det var tydelig at ingen brydde seg da jeg ikke fremstilte det som noe positivt for PLT.
I tillegg skrives det om leadtime, verdi av laptop for Elabs i forhold til smartphone for PLT, at JPM kanskje vil angre på å ha solgt PLT for å kjøpe Elabs osv, noe som bare er gjetting og skrevet av en som sitter i PLT og ikke Elabs. Det skrives også at kontoen som kjøpte Elabs dumpet ut 50000 aksjer dagen meldingen kom, noe som er direkte feil da JPM #1BK står med +45785 den dagen (kjøpsvolum).
Enig @Babbai Nå var det flere institusjonelle som kjøpte Elabs dagene før børsmelding. På SV kan det virke som JP var de eneste. Det er ikke riktig.
Nydelig😍
Oi oi oi, nå begynner det å løsne!
Hva tenker du Barcelona1986 ??? Snakker vi de-risk med denne avtalen? Nå tenker jeg 500 målet er innen rekkevidde.
Laila og hennes team er selvsikre og leverer!!!