Ikke glem at Finansavisen skrev om mulig 20 gangen på Elabs fredag. Men jeg skjønner hva du mener…
Tviler på dette hadde noe med fredagen å gjøre. Var nok mer artikkelen i finansavisen denne gangen.
14% på artikkel i FA? Det forklarer jo deler av oppgangen, men jeg hadde en sterk mistanke om børsmelding idag når dagen var omme. Man får selvfølgelig ha sine egne teorier, men det var mange som timet godt på fredag iallefall.
Ja,men da er det jo bare å handle da på en positiv dag da vel? Når dere er så skråsikre på at det lekker og vi får børsmelding neste dag.
Amatører
Noen må nødvendigvis kjøpe de aksjene som blir omsatt like før en melding.
Det er ulovlig å handle på innsideinformasjon.
Se på alle Elabs børsmeldinger og kursreaksjoner før og etter,hør og les presentasjoner. Er det kommet positive ting helt ut av det blå?
Still dere følgende spørsmål: hva skulle Elabs ledelsen tjene på å lekke info? Og ville det være verdt det for en investor å handle på denne info? Dernest bør dere ettergå aksjonærlister for å se hvilken/hvilke aktører som nyter godt av dette.
Helt enig med @riskypick. Elabs annonserer jo aldri størrelsen på inngåtte kontrakter (eller hvem som er kunden). Det gjør det umulig å regne på aksjen (uten å synse). Det er ikke rart aksjen får en stor opptur de få ganger som en analytiker fra et av de større meglerhusene, gjør et forsøk. Husk på at styreleder gjorde et stort kjøp i desember på 20,86 kr - så det er ikke alle på innsiden som gjør store kortsiktige penger.
Endnu en stor ansættelse: https://storage.mfn.se/ed6d9be9-b6f0-43f1-945b-20acc3b56eda/elliptic-labs-hires-new-vp-of-product-management.pdf
Er grunnen til at Elabs ikke går mer at mange frykter q2?
Hvorfor tenker du at den burde gå så mye mer på nåværende tidspunkt?
Q2 rent tallmessig blir nok ikke noe pent. Men alle som har satt seg inn i aksjen burde forvente det. Men likevel er det jo vanlig at den faller basert på det.
Det som er mer spennende er om det kommer noe mer konkret guding, og om de kan si noe mer om hvordan de ser for seg H2 + 2024. De har jo nå signert med 4 av de 6 største laptop oems og signert nettopp en avtale med “a large amount” så de bør ha en ganske god peiling på hva som venter
Nå kommer jo selskapet fra en kundemasse i mobilverden. Det er vanskelig å ha en konkret formening om hvor det neste kundesegmentet vil ta selskapet videre. Jeg synes jo at med de meldingene vi har fått dette året, så er det høy sannsynlighet for at prisingen i dag vil virke lav om vi ser tilbake om et års tid. Det handler jo om tillit til selskap, ledelse og marked. Så snart vi ser antydninger til at disse meldingene konverteres til cash slår det ut i aksjekursen. Laila uttrykte siste Q at hun skjønte at det er frustrerende at det tar litt tid før avtaler og samarbeid fører til noe fundamentalt i tallene. Det er ikke tilfeldig at de største pc-produsentene i verden inngår avtaler med Elliptic Labs etter at alle har vært gjennom en lengre POC-periode. Verdsettelsen kommer opp når de leverer. Det som virkelig er spennende er det som kommer fram i uttalelsen fra ledelsen om at det nødvendigvis ikke er produktet(HPS) som er mest interessant for kundene, men heller den underliggende plattformen og mulighetene som ligger i den.
Har tatt et lite lodd her. Selskapet har jo en grei kontantbeholdning (selv om det virker som det også går - dessverre - jevnt og trutt ut), men usikker på hva alle disse ordrene (de børsmelder jo kontrakter nærmest en gang i uken) genererer av faktiske inntekter. På den annen side, vet ikke om noen andre selskaper notert på Børsen i Norge som kan skilte med AI/KI relevans. Så derfor et lite lodd. Den som lever osv …
Vet ikke hvor lenge du planlegger å sitte med loddet ditt. Men om det er 2024 eller mer, så tror jeg du får en peeen gevinst
Vel, jeg er ikke sikker selv om hvor min horisont ligger. Jeg er gammel (og antagelig ikke god), men trader aksjer. I dag passert 1500 handler for året (sikkert dummere enn smart), så ingen grunn for å feire. Men jeg følger enkelte ledetråder. Og Alden (Austbø) og Engebretsen er ganske store (og stabile) investorer der. Trur eg (som Jakob Sande skrev i ett av sine fantastiske dikt)!
Noen som vet hva som skjedde med samarbeidet med Bosch? Er det avsluttet?
Det er avsluttet, ja.
Edit: Produkten med elabs teknikk er avsluttet. Mulig Bosch og elabs har noe annet i pipen, men det har jeg ikke hørt noe om.
Hva er grunnen til at det ble avsluttet? Dette var jo også et samarbeid CEO var ganske stolt av.
Produkten solgte dårlig. Folk vill ha apple og andra amerikanske producenter som de gjenkjenner navnet på. Bosch er før mange vaskemaskiner eller industriprodukter. Eller bildeler.
Det tenker jeg også. Det er bra å ha kontakter inn mot Bosch, men dette produktet hadde jo i utgangspunktet en ganske snever posisjonering inn mot et begrenset marked. Det ble vel markedsført mest som en alarmenhet, noe som ikke er det mest sexy. Når de i tillegg posisjonerer det inn mot camingsegmentet og garasjer etc, fikk Spexor i mine øyne en litt tysk campingbilfeeling. Det er kanskje ikke ideelt dersom man skal ta verden med storm