Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Enig. På hjemmesiden til Elliptic Labs har de jo ellers en film av et kjøleskap med glassvindu - og PD som aktiverer lyset i kjøleskapet. Der har vi et ett litt mer sexy produkt som Bosch burde kunne utvikle :slightly_smiling_face:

Elliptic Labs Signs New Smartphone Customer for the AI Virtual Smart Sensor Platform

Sten på sten :sunglasses:

2 Likes

Børsmeldingene kommer tett nå. Må bli penger av dette om litt tid.

1 Like

Er vel ikke de store inntektene på mobil - men et bevis på at vi går mot en ny industristandard.

2 Likes

Notification of major holdings

For de som ikke gidder og åpne vedlegget så øker DNB Asset Managment (mao fondene) fra 4,92 % til 5,03 % :+1:

6 Likes

Ja, rimelig fornøyd med den flaggemeldingen! :grinning: :beer:

Syntes det er synd og rart at de ikke tjener til livets opphold med mobilintegrasjonen.

Dersom jeg jobbet med ting som nesten ikke gir penger i kassa hadde jeg droppet hele greia.

1 Like

Ja, enig. Det er synd at ikke inntektene strømmer inn (på tross av alle avtaler meldt). Men det kan hende at solen skinner en gang neste uke (eller måned mht inntekter, ikke bare børsoppgang)! Det som er virkelig trist (satt litt på spissen) er at butikktyver, pendlersvindlere og andre politikere vil helst skatte i hjel gründere og andre, heller enn å oppmuntre disse!

Jeg har dessverre ingen peiling på ELABS, men så det som en liten inngangsbillett etter å ha sjekket hvor mange børsnoterte selskaper (i Oslo), som driver med KI (eller AI). Jeg fant ETT! Men DNB Asset har muligens litt peiling. Men hva vet nå jeg. Sukk.

Kostnadene for den hardware som Ellliptic labs skal erstatte på mobiltelefoner er mindre. Inntektene er derfor kun 0,10 til 0,25 dollar per enhet på mobiltelefoner. De store inntektene kommer på PC. Og der er man godt i gang. Tror ikke man så raskt hadde klart å ta en posisjon på laptop-markedet uten mobilavtalene. Dette blir bra på sikt! :blush:

1 Like

Og fortsatt 55mnok fra mobil tilbake i 2021. I et normalt marked vil de nok være en del høyere nå, men hvem vet :slight_smile:

1 Like

Interesant melding. De plejer at skrive om det er top 6 eller top 3 osv. men har udeladt dette denne gang, så det er umuligt at spå hvem det kunne være

Derfor er min tanke at det enten må være Apple/Samsung, eller en helt ubetydelig en. Kanskje dagens kursoppgang kan være fordi noen har funnet ut at det er Samsung/Apple? :slight_smile:

2 Likes

Tror det er ganske umulig å finne ut dette før man evt kan åpne en tlf og sjekker. Vi har vel ikke hatt noen lekkasjer mht dette (ennå) fra ELABS, der er de ganske tette (det er mest sannsynlig stygge konsekvenser i kontraktene dersom man glipper på sekretessen). Dagens kursoppgang tilskriver jeg at noen vet, eller at noen tror de vet, om noe “hot” som kommer ifm presentasjonen i morgen. Jeg håper det er “tror de vet” og ikke VET. Vi har hatt nok av litt for merkelige “runs” rett før info offentliggjøres. Om det ikke kommer noe “hot” i morgen skal vel aksjen helst ned igjen. Men med disse volumene — det blir spennende !

3 Likes

Du mener torsdag?

1 Like

Ja selvsagt torsdag - ferie i topplokket!!!

Vi må ikke glemme flaggmeldingen fra DNB. Denne har kansje fått folk til å få opp øyene. Lå oss håpe på det, samtidig som det kommer gode nyheter på torsdag.

Dersom de er inne i Samsung eller Apple nå, vil det få potensielt store positive ringvirkninger for fremtiden.

Kan jo også hende det er DNB som kjøper mer :slight_smile: Spennende å høre om listene for handelen i dag om det er oss småsparere som driver opp eller om det er noe stort på gang :slight_smile:

DNB disruptive opportunities med Audun Wickstand Iversen har tidligere investert i Elliptic Labs. Vet at de har en policy om å ha minimum 2.5%(?) av fondet i posisjonene de har investert i. Elabs har falt en del tidligere, så kan hende de har måttet kjøpe flere aksjer.

Eller så har de mer tro på selskapet nå enn før :sunglasses:

1 Like