Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Nei. Men når han blir spurt på q presentasjon hvilke aktør poc med laptop levrandør er. Så svarer han : it’s a major player. Da vet jo han mer enn oss. Han vet jo om alle avtaler. Sånn sett har han mye mer info enn oss.

2 Likes

Det er helt riktig. Dvs super bull at han kjøper!

1 Like

Han vet alle 4/6 og han vet hvem de har poc med og han vet nok åssen det går med det samarbeidet. Det er det ingen av oss som vet. Jeg syntes det er litt merkelig at de har så mye hemmelighold.

Egentlig blir det ikke skikkelig oppgang i inntektene før neste år. Men om de signerer Apple Microsoft så kan det jo smelle uansett inntekter eller ikke.

1 Like

Det er helt vanlig at man ikke kan gå ut med hvem man har avtale med. Se på NOD. De har vel aldri sagt at de er i Apple produkter? Det må teardown til for å finne ut av det.

NDA kan være utrolig strenge, og bryter man disse er man ute å kjøre. Det er søkt å tro at Elabs ikke vil fortelle om sine nye store kunder. Hvem ville ikke ha gjort det??? Problemet er at de ikke får lov til å gjøre det pga NDA.

3 Likes

Ser ut til at Elabs stort sett har fått kjøre melding på lanseringer. Får håpe dette fortsetter på Laptoper hos f.eks. HP/Dell/Apple ++

2 Likes

Elliptic Labs Launching on Transsion s Tecno Phantom V Flip Smartphone

2 Likes

Usikker på om dette er elabs-tech, men beskrivelsen passer hvertfall perfekt med hva teknologien kan gjøre. Isåfall er Asus en av de 4 kundene. Noen som vet om de har noen kommende release datoer?

3 Likes

2 Likes

Er vel ingen andre enn Elabs som leverer dette?

1 Like

image
Bare Elabs som leverer ‘AI camera’? Leverer Elabs kamera?

Elabs bruker eksisterende mikrofon og høyttaler, så dersom det er snakk om kamera, så er det annen teknologi, levert av andre enn Elabs.

Stemmer, denne funksjon basert på kamera er nok ikke Elabs. Som skrevet før så drar kamera mye mer strøm relativt til Elabs sin ultralyd og kan komme i konflikt med GDPR, så det er ikke en løsning som kan stå på kontinuerlig i timer for å detektere om du er på vei tilbake til PC’en. Den vil heller ikke fungere hvis brukeren har satt på fysisk shutter på kamera, eller bruker en 2-in-1 laptop i telt-modus eller en lukket vanlig laptop koblet til dokking/skjerm. Men den kan bidra med ekstra funksjonalitet mens du sitter der og dimme skjerm om de ser en annen vei osv. Dette tror jeg også er implementert på Lenovo T14 gen 3 som Elabs er inne i, så denne tek betyr ikke at Elabs er utelukket.

1 Like

Sjekk denne nyheten på Newsweb:
https://newsweb.oslobors.no/message/600987

Kan kanskje snu sentimentet i aksjen….

6 Likes

Nydelig melding. Flere produkter og PC kunden kjøper dette også.

De skriver i meldingen at deres levering til mobilmarkedet er som forventet, og at det er i PC segmentet den økonomiske veksten vil ligge.

2 Likes

Fra PoC til license agreement på under 1 måned må jo vitne om at produktet er top notch. De går hardt ut i meldingen og den oser av positivitet. De drar jo frem telefon/pc-sammenkobling som et eksempel som høres veldig spennende ut. Hvilke kunde er dette?

1 Like

Skriver large OEM på twitter

https://twitter.com/EllipticLabs/status/1711246654073123045

2 Likes

Jeg tenker jo det er all grunn til å tro at dette er Lenovo.

2 Likes

Jeg håper i det stille at vi på et eller annet tidspunkt får bekreftet at Apple er på kundelisten. Det vil være det ultimate beviset for de som fortsatt tviler på at teknologien er bunnsolid.

1 Like

Ja, det var rask utvikling. Men det må legges til at Elabs/Laila lenge har snakket om at disse enterprise agreements sikter på å dekke flere funksjoner, så dette har nok vært under planlegging og testing en god stund.

1 Like

Markedet priser i alle fall inn en minimal grad av suksess. Salgs og resultatmålet for 24-25 er i allefall langt fra priset inn. Fra mitt ståsted synes i alle fall nedsiden å være mindre enn oppsiden.

2 Likes