Ja, eller så er det moment i tech som også har AI. Logitech gikk vel nå ut og oppgraderte estimatene som 24? Det bidrar til positivitet, samt at Elabs har landet mange kontrakter.
Har de avtale med Logitech?
Det er usikkert.
Poenget mitt var at det ser lysere ut for produsentene av PC og utstyr. Som igjen er veldig positivt for bunnlinjen til Elabs
Jeg kom over denne artikkelen i går kveld: Qualcomm Unveils 'Snapdragon Seamless' Device-to-Device Connectivity
Qualcomm says Snapdragon Seamless comes with its just-announced Snapdragon 8 Gen 3 mobile platform and Snapdragon X Elite PC platform, plus “our wearable and hearable platforms.” Its announcement touts support from Google and Microsoft as well as four hardware vendors: Honor, Lenovo, Oppo, and Xiaomi.
Qualcomm’s release says these firms will start enabling Seamless in their products “as early as this year,” with this technology expanding to the automotive and Internet-of-Things sectors later.
Knytter man denne opp mot børsmeldingen til Elabs fra 9.oktober, begynner dette å bli veldig spennende.
is announcing a historical milestone in the PC industry. The company’s latest breakthrough is set to reshape device-to-device interoperability and redefine seamless user experience across systems and devices.
Elabs oppleves litt som en tikkende bombe nå!?
Jeg er enig! Mener det ikke er urealistisk med 4-500% stigning i aksjekurs innen utgangen av 2025 hvis de uttalte målene nås og de guider til videre vekst. Noen som er enige/uenige?
Ja, jeg er uenig. Axiekurs 2025 ser jeg som max. 36 NOK.
Lite mer på lengre sikt.
Ja vi får nå se. Føler meg ganske trygg på at kursen passerer 36 innen 2025 er slutt.
Der traff du bra:)
Takk
Jeg følgte magefølelsen og la til noen ekstra lodd i løpet av dagen.
Merker meg at Snapdragon 8 gen 3 for mobiler ikke er nevnt i børsmeldingen. Men håper og tror det kommer.
…ellers er det som er nevnt i artikkelen rundt IoT og Automotive utrolig spennende.
Jeg skal ikke kaste meg i spådommer rundt kursmål, men 36kr i 2025 høres noe lavt ut (understatement)
Deilig bet!
Men hvorfor er ikke denne nyheten børsmeldt i kveld?
Veldig rart. Det bør jo komme en børsmelding på den. Tipper den kommer kl 07:00 i morgen
EDIT: Har allerede fått mail utformet som børsmelding, som alltid kommer samtidig som børsmelding. Kan hende det ble noe feil ved utsending eller evt at de uansett tenkte det var bedre å melde på morgenen enn på kvelden. Melding kommer garantert før åpning.
I 2025 er vi på det dobble av 36😉
Det kom ingen børsmelding 07 i dag.
Denne kom som en PR melding og ikke børsmelding
Særdeles uvanlig til Elliptic å være. De børsmelder jo nærmest hver eneste mobil launch. Og så skal de ikke børsmelde dette. Merkelig.
Ref. kursutviklingen dag er det få som tror Qualcomm kan ta rotta på Intel og AMD på Laptop. For meg var dette en stor nyhet som jeg tror markedet ikke helt skjønner omfanget av (ref. OEMs som har vært involvert).
Hva tror dere?
“Snapdragon Seamless is incorporated into our mobile platforms, including our newest premium mobile platform, Snapdragon 8 Gen 3; our newest premium PC platform, Snapdragon X Elite, as well as our wearable and hearable platforms. Snapdragon Seamless will extend to XR, Auto and IoT platforms in the future. Microsoft, Android, Xiaomi, ASUS, Honor, Lenovo, and OPPO, among others, are all collaborating with Qualcomm Technologies to enable multi-device experiences using Snapdragon Seamless for global device platforms – starting as early as this year.”
Kan jo nesten få inntrykk av at Qualcomm har til hensikt å sluke Elliptic Labs… Mye likheter her, markert med “fet skrift” i sitatet over.
Jeg tror ikke noen forventer at de skal ta “rotta” på AMD eller Intel, likevel er jeg enig at dette er en stor nyhet og åpner for at Elabs kan levere flere av sine produkter på denne platformen.
Tror hovedproblemet til Elabs er utsettelsen av omsetningsmålet, samtidig som Laila klarte kunststykke å selge på topp. Elabs må vise til utvikling på bunnlinjen…