Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

I meldingen fra Elabs skrives det avslutningsvis:

With Snapdragon at the core, we will continue to deliver groundbreaking designs and user experiences on upcoming Snapdragon X Elite powered laptops.

Et raskt søk viser at iallefall følgende aktører har Snapdragon i noen av sine laptops:
Lenovo, HP, Acer og microsoft. Noen IT-kompetente med kommentarer ift dette?

Noen som har noen tanker om hvorfor dette ikke blir børsmeldt? De børsmelder jo alt annet, som man tenker ikke hører hjemme i børsmeldinger.

1 Like

Jeg har også overvejet hvorfor aftalen ikke er blevet børsmeldt.

Kan det være fordi at aftalen med Qualcomm ikke har nogen direkte revenue effekt /omsætningseffekt - selve aftalen giver måske ikke ELABS direkte revenue/omsætning. Qualcomm betaler måske ikke for dette. Det der giver ELABS revenue/omsætning er aftaler med brugere (laptop OEMs) af Qualcomms Snapdragon som Lenovo, Acer, osv. og de aftaler bliver børsmeldt…

Bare et skud.

1 Like

hvis folk er så nysgerrige, så skal I bare spørge Lars Holmøy

lars.holmoy@ellipticlabs.com

Da er mail sendt.

2 Likes

Xiaomi 14 ble vist frem i går. Den bruker nye gen 3 brikken fra snapdragon. Samtidig lanserte de nytt OS, HyperOS, som har til hensikt å gjøre det enklere å bruke produkter på tvers av hverandre. Blir spennende å se om Elabs er med på dette også

Ville overraske meg dersom de ikke var med. Men det er ikke likt dem å droppe børsmeldinger. Hva skjer??? Har sendt mail til Lars. Poster med en gang jeg får svar.

3 Likes

sådan! :slight_smile:

Her er svaret fra Lars;

Hei og takk for at du tar kontakt.

Vi valgte å ikke sende denne på newsweb men som en ren press release siden den ikke har noe direkte lisensinntekter knyttet til seg. Det er dog en viktig nyhet og en viktig brikke i vår reise på å bredde oss ut i PC vertikalen. Qualcom har lenge vært en nær partner av oss i mobilverden og vi gleder oss til å være med på deres reise i PC verden.

9 Likes

Elliptic Labs Releases vivo Y100 5G Smartphone

5 Likes

Veldig lenge siden vi har sett Elabs i sluttaksjonen over kr 17. La oss håpe det er starten på noe godt.

Hmm, det var da voldsomt med kursnedgang de siste dagene! 16,1 i skrivende stund. Ned nesten 9% siste uken.

Noe jeg ikke har fått med meg?

Den har gått opp på lavt volum. Nå virker det som en som skal selge større mengder.

Just my five cents.

Den går vel ned på lavt volum? Ikke høyt volum de siste dagene. Vi trenger noen nyheter, så spretter den opp igjen. Veldig voliatil helt til vi får se penger i kassa. Men det kommer…

Elliptic Labs Launches HONOR X50i Plus Smartphone

3 Likes

Elliptic Labs Launches NEW Product – the AI Virtual Seamless Sensor for Seamless Device-to-Device User Experiences

2023-11-13 07:30:00

Oslo, Norway — Elliptic Labs (OSE: ELABS), a global AI software company and the world leader in AI Virtual Smart Sensors™ currently deployed in over 500 million devices, has launched its latest product, the AI Virtual Seamless Sensor .

Elliptic Labs’ AI Virtual Seamless Sensor enables cross-device user experiences across different operating systems and chipset platforms, using a multi-modal approach to create interoperability between PCs, smartphones, peripheral screens and other accessories. The AI Virtual Seamless Sensor anticipates the user’s intent and ensures that only the devices of choice are communicating and connecting. This prevents annoying unwanted connections, while increasing security and ensuring privacy.

Elliptic Lab’s AI Virtual Smart Sensor Platform has become the industry-standard in delivering software-based AI Virtual Smart Sensors enabling critical user experiences to the PC/laptop, smartphone, IoT, and automotive industries. AI Virtual Smart Sensors are 100% software-based, and Elliptic Labs leverage existing physical sensors such as microphones, speakers and others through its technological leadership in AI/machine learning, ultrasound, and sensor fusion. The AI Virtual Seamless Sensor is the latest product on Elliptic Labs’ platform, and it is poised to fundamentally change how users interact with their devices.

“Imagine being able to have one single seamless experience across all of your devices, whether it’s automatically and securely connecting your peripherals/accessories to your PC/laptop or having pictures, videos or documents seamlessly move to the device you’re using at that moment,” said Elliptic Labs’ CEO Laila Danielsen. “With our AI Virtual Seamless Sensor we are making this futuristic vision a reality today, and we are very proud and excited to bring this groundbreaking technology to our customers and partners today.”

“The AI Virtual Seamless Sensor adds another great product offering to our AI Virtual Smart Sensor Platform, where products like our AI Virtual Proximity Sensor and AI Virtual Human Presence Sensor have already delivered significant value to our smartphone and PC/laptop customers. Our products improve the user experience, enhance security, and ensure user privacy, while reducing power consumption, costs, and the need for unnecessary hardware components. The AI Virtual Seamless Sensor takes our previous work to the next level by introducing groundbreaking capabilities that bring multiple devices together and create a simple and seamless user experience. With the new AI Virtual Seamless Sensor, we can truly say that we are delivering on our mission to make every device greener, smarter, and more human-friendly.”

5 Likes

Stein på stein! Om ikke denne tar av i 2024 forstår jeg ingenting.

3 Likes

Det rør på seg i PC/ mobilmarkedene…endelig…jf Foxconns kvartalsrapport (kommentert i forhold til NOD) - men mer relevant for ELABS:
In other news, Apple supplier Foxconn reported a surprise 11% increase in Q3 profit, boosted by strong demand for smart consumer electronics ahead of the year-end holiday shopping season in Western markets. While this may be a bit surprising given NOD’s Q3a and Q4 guidance, we think this is driven by PC and/or Mobile directly, based on our reads from Texas, STM, Micron and Skyworks, for example, for which inventories are also very close to normalized levels.

8 Likes

Er det noen som har noen kvalifiserte gjetninger på revenue og andre tall på Q3? Det har blitt nevnt at det er bulky på kort sikt. Forrige Q fikk de en stor engangssum, hvor mye blir det i inntekter uten en slik? Evt noen grunn til at de skal ha fått dette igjen i Q3?

Har ingen forventninger til dette kvartalet. De sa/skrev vel ifm q2 at det ikke ville gjentas neste kvartal hvis jeg husker rett. Virker som det fra PC vertikalen da kun kommer royalty fra enhetssalg nå. Og så vidt jeg har skjønt blir dette inntektsført kvartalet etter salget. Det vil isf si at royalty i q3 blir for enhetssalg i q2, og flere av modellene kom vel ikke ut i butikk før godt ut i andre kvartal. Så ikke et helt kvartal en gang, i tillegg til fortsatt en del eldre modeller som skal ut, samt litt soft marked fremdeles.

Men jeg forventet heller ikke et godt q2, så kan ta feil igjen