Det var en merkelig auksjon. Hele 6 % ned på 15 000 aksjer. Bruker hele dagen på å gå fra 16.68. til 17.70. Så er det en dude som legger ut 15 000 på kr 14 og de går for, gjett. - 16.68.
Shortere, antageligvis? Kan jo bli interessant hva de gjør fremover, nå som shipments ser ut til å løsne.
Enig med eplesaft. Tipper på labert q3 resultat,men kan jo bli en interessant update vi får på webcast. Har dog liten tro på særlig kursoppgang.
Samme her, rent inntektsmessig tror jeg ikke Q3 blir noen høydare. Jeg tror reisen starter neste år.
De store inntektene kommer nok først i 24. Så gjenstår det jo å se om det faktisk skjer. De har stor selvtillit på at de skal innfri, og at det “kun” er spørsmål om tid.
Har for egen del økt mye den siste tiden, og får heller tåle at den evt. får en dipp på Q3.
Hvor lenge skal den kunne handles på disse nivåene som et vekstselskap – det undrer jeg meg over …sett i lys av inngåtte avtaler. Men jeg er ingen analytiker, og investerer mer på magefølelse, enn å gå i dybden regnskapsmessig.
Nei, det er veldig vanskelig å time. Har en følelse av meget lave inntekter i Q3, og vurderer å selge ut hvis stigning inn mot Q3 for å kjøpe tilbake etter presentasjon.
Uansett risiko med slikt, så får se. Laila guider jo uansett haussete om fremtiden hver Q.
Tror nok at det er mer oppside enn nedside hvis man tenker å sitte i 24. Så å stå over q3 er vel ikke det verste.
Nå må du ikke bli fristet til å gjøre noen dumme greier, Prebuz
Venter vi ikke bare på DI fra de fire andre store PC-levreandørene???
Kommer ikke disse fra nå av og innen våren mest sannsynlig???
De kan komme rett rundt hjørnet. For alt vi vet kan de sitte å signe nå Jeg tror de kommer.
DI vil jeg jo alt si vi har, mener vi kan konkludere med at vi designes inn i noe når det signeres kontrakt for at vi skal benyttes? Føler mer vi venter på DW/Bekreftelse på hvilke modeller vi lanseres i. I tillegg tenker jeg det kommer kontrakter med utvidelser av antall modeller hos alle som allerede har signert + noen som kanskje skal ha VP sensoren og den nye Connection sensoren. Så mtp kontrakt allerede ER signert med 4 av top 6 laptop OEM’s hvor minst 2 av disse er topp 3 så kommer inntektene neste år uansett. Spørsmålet blir vel da egentlig hvor mange modeller man kommer i og hvor mye penger det faktisk genererer.
Elabs hadde investorpresentasjon i dag som bør leses.
Ikke for at det var mange nyheter, men den viser potensialet.
Legg også merke til alle AI produktene de nå kan tilby kunder.
Nå er jo disse presentasjonene laget for at man skal blir gira, noe den også klarer med meg
Aksjen er opp +8% på et år. Fra nov. 22 til start jan. 23 gikk den opp med 30-40%.
Elabs og Automotive har blitt nevnt i flere anledninger de siste årene uten at vi har sett så mye håndfast rundt dette. I siste investorpresentasjon blir markedsmuligheten til Elabs i bilindustrien anslått til 1-2 milliarder USD.
Kan dette være inntoget til “Automotive” for Elabs?
" According to CarNewsChina, the SU7 will have its in-car system powered by Xiaomi’s HyperOS. HyperOS is “a Human-centric Operating System” that will help integrate devices, cars, and smart home products."
Ja, mener Laila sa i forrige Qrapp-webcast noe som at de nå ikke fokuserer på å jakte helt nye kunder utenfor kjerneområdene (laptop/smartphone), men heller jobber tettere med nåværende kunder og partnere …for å utvide den veien.
Nvidia satser også stort på Automotive. Kan være gode muligheter i det samarbeidet.
Er markedet på bedringens vei?
Fra Lenovos siste kvartalsrapport:
Chairman and CEO quote – Yuanqing Yang: “Last quarter, despite macro challenges, we saw clear signs of recovery across the technology sector.
Videre fra Lenovo’s rapport:
“One such example is our commitment to developing a new generation of PCs - AI PC. The solution will enable the delivery of personalized experiences, improved latency, and enhanced privacy protections around inferencing applications at edge devices”
Elabs?
https://doc.irasia.com/listco/hk/lenovo/interim/2024/int.pdf
kan man investere i et firma, som tilbyder disse produkter til PC OEMS?
Kanskje like greit det ikke er et forventningsrally Stusselig med pump i forkant, for så en gedigen skuffelse.
Kan vel ende med alt fra 5-40 MNOK i Q3. Tror i lavere ende, siden det er lite nye kunder dette kvartalet som betaler noe up-front. Føler det er helt bingo.
Edit: Ser det er en "stor utvidelse» hos PC-OEM 3.7. Kan jo potensielt være noen kroner.