Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

De har ikke fått betalt tidligere ved kontraktsinngåelser, men heller ved lansering

Ja, derfor jeg ikke var for bombastisk :sweat_smile:
I Q2 var det nok en stor sum fra Lenovo ved lanseringene av ThinkPad P-series i mai.

I Q3 har det kun vært mobillanseringer:

Transsion’s Tecno Phantom V Flip
September 25, 2023

Xiaomi’s Redmi Note 13 and Note 13 Pro
September 22, 2023

HONOR V Purse
September 20, 2023

OPPO Find N3 Flip
August 30, 2023

HONOR X50
July 6, 2023

2 Likes

Virker som markedet også har lave forventninger til Q3 imorgen.

Tror dette er noe av grunnen til at kursen ikke står høyere etter q2. Mer spent på hva de sier om tiden fremover, den nye sensoren osv. Kan virke som at lansering med de 3 gjenstående OEMs de har signert tar noe lengre tid enn forventet. De sier jo i presentasjonene at launch er forsiktet pga svakt marked

1 Like

Ja jeg spår labert Q3 men store forventninger til 2024. Alt over dette vil være svært positivt og jeg tror det vil slå ut ganske kraftig på kursen dersom de har positiv bunnlinje i Q3. Men, det tror jeg ikke de har.

Kan være enig her. Jeg vurderer å ikke sitte over Q-pres, men er absolutt en risiko mtp positiv guiding for fremtiden.

Tenker at det denne gangen er bra risk/return ift å sitte, da det er lite interesse og lite forventninger i forkant, andre ganger har vi fått et løft inn mot rapportering. Tror derfor nedsiden er liten og oppsiden litt bedre denne gangen. En ting er tallene, en annen sak er om det kan bli gitt NOE som indikerer litt positiv “action” i H1-24. Plukker kanskje litt til i dag.

2 Likes

Hva gjør at du tenker det er lite nedside hvis du ser på kurshistorikk og potensielt veldig lav inntjening dette kvartalet? Interessert i flere synspunkter her.

Tenker at det har kommet veldig mange meldinger siste 12-15 mndr som ikke har gitt inntekter ennå, samtidig som tid til sterk cashflow stadig blir kortere. Tech-markedet er på vei opp siden rentene flater ut, og laptop-markedet er langt på vei i ferd med å bli friskmeldt. Samtidig er forventningene til både Q3 og Q4 faktiske tall lave. Har problemer med å se meldinger som kan gjøre betydelig skade på aksjen i morgen. Sjansen for positive inputs som styrker sannsynligheten for god inntjening fra – si Q2-24 - får man sådd slikt med troverdighet som kan gi økt interesse fra investorer og analytikere mht å posisjonere seg nå, kan det bli et par mndr med opptur. Desember er 2024-planlegging for fondene hvor man ofte vurderer reallokeringer som kan starte i desember og med større styrke i januar. Om man vekter seg opp før eller etter Q3-rapporten er kanskje ikke SÅ viktig, men dersom man ønsker å vekte seg opp før årsskiftet, ville jeg iallefall tatt noe nå. Dvs har gjort det alt.

7 Likes

Takk for utførlig og godt svar.

1 Like

Selv solgte jeg ned 20% i aksjen i dag. Har tilgode å se oppgang etter Q pres, men nå går den sikkert i taket :joy:

Jeg har ikke store forhåpninger, samt at røde tall fort blir fokuset. Syntes jeg ser for meg overskriftene på fa og e24 i morgen, dersom tallene ikke er grønne. Da pleier aksjen å synke.

Men jeg skal kjøpe meg opp igjen. Ser for meg at dette blir en gullgruve på sikt.

Ikke nødvendigvis dumt, men selv orker jeg ikke slike stunt. Skal sitte lenge i Elabs, så sant ikke caset får en stor brist på veien.

Krysser fingrene for at inntektene viser over 27MNOK, og dermed mer YOY …så FA og E24 slipper å vinkle veldig negativt. Føler dog det er vel ambisiøst.

Fasiten kommer i morgen. Jeg skal varme opp med webcasten fra Q2 nå.

1 Like

27MNOK blir jeg svært fornøyd med :slight_smile:

1 Like

Elliptic Labs Announcing HONOR 100 Series Smartphones

Tipper revenue på 7-10 MNOK.

Elliptic Labs Q3 2023: Continuing to Advance in Both the PC/Laptop and Smartphone Markets

Da regner jeg med du er greit fornøyd nå :wink:

500mil, >50% ebidta målsætning ændret til 2025 nu

1 Like

Ser det, det var nok forventet. Men burde kunne forvente ganske grei vekst i 2024. Jeg mener 2-300 mill burde være realistisk gitt de 3 neste PC oems kjører på med lanseringer snart.

2 Likes