Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Tydelig mer på gang også

Outlook
Successful expansion into the PC/laptop market supports Elliptic Labs’ longterm growth ambitions. While customers in both the smartphone and PC/
laptop markets currently face uncertain near-term demand, there is a
growing trend among PC customers to incorporate Elliptic Labs’ products into
more of their models. This ongoing expansion will contribute to additional
revenue.
The company has signed multiple significant contracts throughout the year,
although some of the main contracts the company is currently negotiating
with large new customers have taken longer than expected. Based on this,
Elliptic Labs expects solid revenue growth in 2024 and to be on track to meet
the NOK 500 million revenue goal in 2025.

3 Likes
1 Like

De sier på presentasjonen at de fortsatt kan nå det i 2024, da de forventer significant growt. Men de føler seg mer komfortable med å si 2025 for da er de ganske sikre på at målet nås.

5 Likes

Synes dette var en ganske solid fremføring og presentasjon. Solgte 30% på 17,4 igår, fikk tilbake på 17 idag. Kunne like godt gitt faen. :wink:

1 Like

Summa summarum bra presentasjon, men ikke noe å rope høyt hurra for, kronemessig.

For min del er det viktigste at jeg sitter igjen med enda større tro på Elabs. For en ting er at Seamless knytter sterkere bånd mellom OEMs og sluttbruker – men OEMene blir jo nærmest i lomma på Elabs!?

Sliter med å se at det vil bli installert særlig HARDWARE SINGLE purpose sensorer fremover. Blir litt som å kjøpe en film på DVD vs. abonnere på en strømmetjeneste …med mulighet for addons og multidevice-view.

AI, AI, AI – spennende tur vi har i vente!

3 Likes

De nærmest dobler fremtidige inntekter fra pc-markedet med seamless. Samtidig blir de del av hele verdikjeden av IOT pluss telefon og pc. Det var herlig å se Lailas engasjement ang seamless.

3 Likes

I tillegg vil kanskje værmannsen få øynene opp for Elabs når de finner software løsningene fra de. Kanskje det også vil booste aksjen :slight_smile:

1 Like

Med fare for å lage evig runddans; er nok ingen tvil om at Laila kunne gjort et bedre innsalg enn Holmøy på investorevents. Men han kommer seg :sweat_smile:

Tja, de nesten lovte en veldig økning i inntekter i 2024 og 500 mill pluss i 2025. Blir dette tilfelle trenger vi ikke hvermansen. Da kan vi leve på utbytte i mange år.

3 Likes

Jeg vibber att 500M 2025 er vel optimistisk, uten ser 350-400 som mer sannsynlig.
Noen synes kanskje det er negativt, men dette er enda et veldig bra resultat jfr dagens omsetning og en kurs på 25 (i slutten av 2025) er helt OK.
På lengre sikt ser jeg før meg omsetning på godt over 500M, men det tar nok litt mer tid og man må få flere bein å stå på. Men det er jo på gang.
Er egentlig tidslinja jeg tror er litt før optimistisk.
De har bra kompetanse i huset før at kunne manøvrere mot mer generelle maskinvare-nære AI løsninger = noe vi kommer at få se mer av. Mye mer.

Har ikke skjedd mer med kursen idag enn en vanlig dag, så jeg antar at vi har ristet av oss en stor del av kortsiktige spekulanter.

1 Like

Mye jeg ikke vet, men har de 350-400 mill i omsetning i 2025 vedder jeg bokstavelig talt på at kursen står godt over 25

1 Like

Elliptic Labs Exercise of options under share option program, share capital increase and mandatory notification of trade

1 Like

Jeg klarer ikke å forstå Laila hele tiden. Det er noe som skurrer,og for å være konkret ved denne anledning så gjelder det kommentaren på at de ikke er helt sikre på at de vil lansere med nye kunder i 2024,mens hun for kun kort siden under dnb podcast sier at vi nå går bredt med flere kunder samt fler produkt.
Det er rett og slett ikke helt konsistent. Det faller litt tilbake på det å holde på 500 mill guiding i år(2023) helt til februar i år. Fasit i år blir nok såpass langt unna 500 mill at det måtte være tydelig å se lenge før markedet fikk nyheten.
Det er all grunn til å tro at det er solid fremdrift for Elabs,vi trenger bare litt mer nøkternhet og økt troverdighet.

2 Likes

Har hun i dagens Q&A at de er usikre på nye kunder i 24?

Eller sa hun at de ikke kunne garantere nye kunder i 24, for det kan jo ingen.

Jeg forstod henne som at hun ikke kunne «love» at en kunde faktisk launchet deres produkt, fordi det var kunden selv sin avgjørelse (fullt forståelig).

Men at de hadde blitt fortalt av kunder at det var flere modeller som skulle launches i 2024.

Basically, ikke noe problem eller selvmotsigelse i mine øyne. De «vet» at de kommer i flere modeller neste år, men de kan ikke «love» det, fordi det til syvende og sist er OEM som sitter med makta. Om de plutselig ombestemmer seg mtp helt andre ting knyttet til den aktuelle modellen, så endrer kanskje ting seg, selv om det ikke har noe med Elabs å gjøre.

Dette er vel bare «name of the game» i denne bransjen.

Skjønner hva du mener, siden jeg stusset litt på akkurat den seansen selv. Forsto det handlet om de resterende tre, og at hun ikke kunne garantere noe 100%. Behøver jo ikke være en hindring for at to av de går bredt, men at siste kun kjører i en modell late 25.

Samtidig var hun klar på at det kommer flere PC-OEMs.

1 Like

Hørte nettopp webcast en gang til og tolker det slik:(nye) pc kunden(er) har signert for konkrete modeller,men de er nå litt usikre på om disse modellene vil bli utgitt. Dette har muligens med det kommende paradigmeskiftet i 2025 som også ble diskutert på webcast.

Så dette er forsåvidt ok for min del nå. Forståelig at Elabs har hatt store forhåpninger om tidsforløp og lanseringer,men at kunden har måttet revurdere strategi.

Likevel er makro sentiment såpass usikkert at man bør være mer forsiktig enn vanlig når det kommer til guiding/fremtidsprediksjoner.

Veldig positive kommentarer rundt seamless sensoren. Tenker at denne kan bringe litt mer unik verdi for pc OEM’s. Så vil tro den er mer relevant enn HPD på litt sikt.
Fint spørsmål om ikke dette var noe smarttlf produsenter også vurderte. Laila var tydelig på at fokuset var rundt pc for øyeblikket,men tenker dette burde være potente saker innen smarttlf også,og tenker man litt videre da,så kan fort vekk smarttlf bli det nye store pga volum,gitt at de får pris i nærheten av pc.

1 Like

Jeg tolket også dette som en disclaimer ala @anon50125742. De blir spurt om de skal lansere med nye OEMs neste år, og CEO svarer “we expect this to happen” og at de har “received confirmation”. Men at de samtidig ikke kontrollerer når modellene lanseres, og at ting kan endre seg.

Lenovo virker jo generelt mye mer på ballen, og kanskje nettopp derfor de er størst? De brukte kortere tid enn de andre på presence detector POC i sin tid, og brukte også kortere tid fra kontraktinngåelse til lansering av første modell. Ledelsen blir spurt på presentasjonen hvor lang tid man kan forvente fra kontrakt til lansering, og gjentar 9-12mnd som de har sagt før, men at det nå også kan trekke ut til 18mnd. Som igjen viser at de andre aktørene enn Lenovo bruker lengre tid.

3 Likes

Da er Kongslie og Sparebank 1 Markets ute med oppdatert analyse. De opprettholder kjøp og kursmål på 25 NOK

Limited estimate changes and unchanged recommendation and target
We reiterate our Buy recommendation and NOK25 target price

3 Likes

Takk for info! Var det noen estimatendringer i det hele tatt?