Godt mulig jeg bommer på timing her, det får vi se på. Da får jeg heller miste noen prosenter i startgropa. Har troa på sikt, og liker spesielt hvor skalerbart konseptet er og hvor bredt konseptet har blitt. Tror dette blir krutt på sikt, men ikke uendelig med midler, så valgt bort denne akkurat nå.
Vanskelig å time.
Men ser man på nyhetsflommen de to siste ukene av 2022, så signerte de bl.a. to helt nye PC-avtaler i denne perioden. Samt kom med to PL med hhvs. Honor og Xiaomi.
I 2021 kom Intel-nyheten 15. desember.
Ser konturene av at desember er en måned for sluttforhandlinger …?
Kursen har i alle fall gått skyhøyt i perioden fram mot nyttår i 2021 og 2022.
Dette er medvirkende til at jeg ikke tar sjansen på å sitte lavt posisjonert fram til CES #FOMO
De siste årene har denne aksjen hatt sin topp i januar. Voldsom oppgang i desember.
Litt usikker på om den var en nyttårsrakett eller om det virkelig var substans i oppgangen? Hvis jeg ikke husker feil var det en markant oppgang i des 22. bare dager før ny PC avtale ble sluppet. Var mange som mente at ledelsen lakk som en sil.
Askjen fikk en skikkelig knekk i dag, men det var lav omsetning.
12 449 aksjer omsatt fram til kl 15 i dag Må jo nesten være rekord?
Nesten 28.000 aksjer omsatt og den holdt seg i pluss. Det må sies å være bra. Men gårdsdagen var helt krise. Vi må nok bare regne med dette en stund til. Mye tradig i denne aksjen.
Tenker vi sier 722 stk / 11 370 NOK omsatt fram til kl 15:25 tangerer det meste
1.250 aksjer omsatt nå (16:15). Hva skjer
Salgspress er det hvertfall ikke. Ikke kjøpspress for den saken skyld.
Sykt opplegg. To store poster off book i dag. Resten er neglisjerbart.
Hvor store var disse?
125k og 75k.
Godt de bare ble plukket opp. Redd de hadde senket aksjen ytterligere dersom de lå åpent.
Blir dårlig med julegaver i år
ser ut som en som skal ut for en hver pris. Kanskje han trenger penger til julegaver?
De blir plukket opp uten at kursen blir ruinert. Det er kjøpere.
Som alltid mister Elabs momentet etter en tid med oppgang. Har sett det utallige ganger før.
Galimatias-aksje
Slutta på samme kurs som Polight 16.22. Sist dro han opp kursen med 5 % i løpet av dagen og kjørte den ned i - 5% i sluttauksjonen. I dag det samme bare med motsatt fortegn. Tror vi har en ganske så eksentrisk aksjonær i selskapet.
Det gikk mange aksjer i sluttauksjonen. Noen som kan se antallet? Kan vi se en melding snart? Uvanlig at aksjen endrer seg nesten 10% på 1t uten grunn.