Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Enig, lunken sak om dagen. For egen del ser jeg dermed ingen vits å redusere stor beholdning før rapporten.

Vanskelig for å se at det skal komme veldig dårlig nytt fra Elabs, selv om det nok fra FA m.fl. vil komme “underskudd 10-20 (?) mNOK i 2023”.

2024 skal visst være året.

Virker som “fixed minimum license fee” for PCer bokføres kvartalet etter at laptopene lanseres. Modellene lansert i q1 23 ble bokført i q2 23, og modellene som ble lansert i q2 23 ble bokført i q3 23. I så måte kan man ikke forvente noen milestone dette kvartalet fra PC

Er det ingen milestonebetalinge ri Q4 kan vi jo begynne å regne på hva de faktisk får i betaling.
Minnes @Barcelona1986 nevnte at det hadde vært en fordel.

Myragubben har i hvertfall messa om at det er umulig å regne på enhetsprisene.
Vil jo tro at det vil komme en del inntekt på mobilsegmentet, da overgangen fra forskudd til etterskudd vil slå ut nå. Før q4 2022 var det jo en vesentlig «seasonality» knyttet til inntekt fra mobilmarkedet.

Sremmer det var @myragubben som nevnte på dette. Da får vi håper vi klarer å finne noen tall etter Q4.

Ingen tvil om at det er lave forventninger til Q4. Det er dog alltid mulighet for dårlige nyheter og her er det guidingen som blir mest interessant. Meldes det om ytterligere forsinkelser på målsetningen til Elabs, går nok veien «far south» er jeg redd.

1 Like

Ja, dersom de nok en gang utsetter er det kroken på døra for min del :joy:

Da har jeg fått svar fra Lars ang Seamless.
Slik jeg leser det vil Elabs levere et produkt som er ganske likt Apple sitt produkt. PC brukere kan sende til alle Apple produkter og vise versa.

Vi snakker her om noe som ikke finnes på markedet i dag. Dette er veldig spennende!

Svar fra Lars Holmøy CFO Elabs:
Produktet selv er multifasettert og kan dra «informasjon»/benytte flere av de eksisterende “single-purpose” sensorene som allerede finnes på en PC, inkludert Wi-Fi, mikrofoner (ultralyd/hørbar lyd), høytalere (ultralyd/hørbar lyd), Bluetooth, accelermeter, hinge sensor og andre typer sensorer. Det er vår AI Virtual Smart Sensor Platform som muligjør dette produktet og det er 100% software.

Produktet, “AI Virtual Seamless Sensor», skaper interoperabilitet mellom PC-er, smarttelefoner, skjermer og annet tilbehør og kan brukes og konfigureres på forskjellige måter, men en av bruksmåtene er å enkelt koble sammen PC og mobil eller annet tilbehør, noe som dermed kan være et alternativ til Apples AirDrop og AirPlay-funksjonalitet. PC leverandører som ikke har sine egne mobil telefoner eller like sterkt eco-system som Apple trenger løsninger som også kan «seamless» jobbe med for eksempel Apple iphone. Ideen er å kunne tilby en plattform agnostisk opplevelse til brukere som f.eks sitter på Windows PC og har en iPhone, for enkel overføring av f.eks bilder.

13 Likes

Enig, nytter ikke med ytterligere nedjustering. Da er løpet kjørt her også. Kan ikke skylde på uventet dårlig tek-salg eller Covid nå.

Ser forøvrig bare mer og mer verdien og potensialet i selve plattformen, enn kun hhvs. Proximity for Smartphone og HPD for PC.

Kan bli de facto løsning på begge ovennevnte. Også på Seamless?

Snakk om å ha greit salgsargument!

Elliptic Labs Signs Software License Contract with New Smartphone Customer

5 Likes

Fint med ny phone costumer. Mulig de kan putte to produkter i telefonene? Proximity og seamless.

Kan det være “Infinix” som er ny kunde tro? Ville vært logisk ettersom de allerede har samarbeid med Transsion hvertfall. Infinix har laptoper også, så det ville vært en bra kunde!

Ser ut som de er eid av Transsion.

Hmm

2 Likes

Stusset selv på den der i kveldingen!
Hun poster primært Elabs-nyheter.
De få andre har vært innen:

• partnerrelatert
  • dyktige kvinner
  • globalt klima

Er hun megafan av Squid Game? Digger hun at de bruker noe motion-sensorer/teknologi som IKKE er fra Elabs? Eller er det noe kryptisk rundt Samsung?

Skal ikke legge for mye i dette. Men det var en litt rar post fra en som ikke strør om seg med LI-innlegg.

Skal ikke spekulere, men det er vel en link til Samsung her???

1 Like

…dette er nok ikke noe å henge seg opp i. Laila skal ha vært veldig på druen om hun skulle poste børssensitiv info på denne måten.

For de som alikevel sitter med ett håp «in a hanging snore», ble vel dette postet etter børsslutt, så hvis det kommer en melding på dette mandag kl. 07:00, så er det vel kanskje innafor.

Fortsatt hvilepuls :raised_back_of_hand:

Absolutt hvilepuls her.

Men litt nysgjerrig på hvorfor hun postet den. For alt jeg vet var det “kun” at det var en kul brukeropplevelse som var i samme gata som Elabs-tech, uavhengig av leverandør.

Så nei, ser ingen grunn til å ta av!

Men det hadde vært gøy med innpass hos Samsung, selv om jeg foretrekker Apple til hverdags.

Har hun ikke gjort noe tilsvarende med Lenovo før de landet kontrakten der?