Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg følger også selskapet, men har virkelig ikke behov for å vite hver eneste modell som kommer fra allerede eksisterende kunder. Spesielt ikke nå hvor selskapet har kommet så langt på laptop-siden at det er det som skal virkelig ta dem videre.

Det viktige selskapet kan børsmelde fra mobilmarkedet er oppdaterte tall som da viser en økning fra alle disse lanseringene. Men så lenge mobilinntektene ikke øker, er det da fullstendig likegyldig hvilke mobilmodeller inntekten kommer fra.

Så lenge meldingene kommer på Newsweb, så anses de som børsmeldinger, meldepliktig eller ei. Jeg kjenner selvsagt til forskjellen, men mener de kunne spart seg for disse.

Når det er sagt, så vil det alltid være ulike syn på sånt, men for min del så blir det for mye.

Jeg tenker også at de kunne nøye seg med en oversikt over lanserte modeller i rapportene.

1 Like

Ja det ville være en god mellomvei å summere opp alle modellene “per mnd” eller på kvartals rapportene feks.

1 Like

Det var da voldsomt til engasjement for om de skal melde eller ikke.

…er nok hungeren etter børsmeldinger vedr. laptops som tar litt overhånd :eyes:
Når laptop nyheten kommer (…og det vil den) tror jeg de fleste gir beng om telefoner børsmeldes eller ikke.

1 Like

Samtidig kan man glede seg over hvor mange telefoner Honor etter hvert har med Elabs!

3 Likes

Yes, it’s an honor for Elabs.

1 Like

Jeg syns det er veldig bra at de børsmelder smarttlf lanseringer. Klart det er penger å hente her. Jeg tror det er kursdrivende om vi nå skulle legge oss over fem telefoner hver måned med påfølgende sterke tall. En lansering er ikke kursdrivende isolert sett,men si Elabs vet at det kommer oppo,vivo,tecno samt fler honor og Xiaomi tlf etter de første fem vi har fått så langt i år vil det definitivt ha betydning.
Har du mer eller mindre lyst til å selge aksjen med 20 lanseringer i ett q vs 5?
Dette vil merkes i talla. Og kurs.

Babbai, du har hatt god kontroll på Elabs lenge. Hvilke tanker har du gjort deg om Q4? Ser vi en stor økning i inntekter tro, med tanke på det de har levert av laptops til Lenovo?

Tipper det hadde vært flere grinete folk her om de unnlot å melde også.

Elliptic Labs Launching on Transsion s Tecno Spark 20 Pro Plus Smartphone

4 Likes

Nok en smarttlf med Elabs. Momentum er på et annet nivå sammenlignet med q1 ifjor hvor det ble lansert 1 smarttlf. Noe som ga veldig svakt q1. Dette vil ikke gjenta seg i år med såpass mange smarttlf lanseringer bare i januar.
I hver melding henviser Elabs til tidligere kontraktssignering. Etter hva jeg har registrert så langt på årets lanseringer er det en rekke kontrakter som det enda ikke er lansert ifra:
10. juli-ny smarttlf kunde
20. okt-utvidelses kontrakt med eksisterende kunde
4. des-utvidelse med eksisterende kunde
3. Jan - utvidelse med eksisterende top fem

1 Like

Til dere som etterpør mere informasjon om seamless sensor og sender mail til CFO vedr dette, vil jeg anbefale dere å se gjennom q3 presentasjonen på nytt. Her deler de det de kan per nå. Jeg limer inn relevante utsagn fra CEO:

“The AI virtual seamless sensor offers significant potential, boasting a range of capabilities such as distance tracking, positioning, initiating communication between two devices and determining angles”

“When they launch (new customer) this will be visible (…) it will be clear that it’s our technology”

“A lot of companies are coming out now with seamless device-device connection. But they are missing this capability to truly create this interoperability, a product like Elliptic”

“Obviously I am super excited for when we launch this product because it’s very visible and I would love to share more because I’m very excited about it, but we have extremely strict confidentialities. Even within the partner there is only one group that are allowed to even understand exactly what we are doing. So I’m not comfortable sharing more details to why we are leveraging this application together with a customer”

“Obviously we can’t give the specific example of the use case we’re doing (…) Let’s say if I come with a smartphone and I’m walking towards the laptop, I use a combination of ultrasound sensor fusion and AI to initiate that ‘hey, you are right next to your laptop, make that connection, fire up Bluetooth or wireless, and start transmitting data’ for example. (…) But we see very interesting use cases from the customer base that they want to sort of launch and we don’t want to give away… But the basic principle is that you can think about that you don’t need Bluetooth, you don’t need wireless just to initiate the contact. You do this with other sensor and ultrasound. And the system will then power up after. We’re not going to replace Bluetooth and wireless, but it’s that initiation”

2 Likes

Tusen takk @eplesaft
Til slutt er Elabs så hemmelig at vi ikke vet hva de driver med. Hey, invester i oss. Alt er groundbreaking, men vi kan ikke si noe mere om det :joy:

1 Like

Noen som skjønnte det avsnittet her, som kunne forklart dette:

“A lot of companies are coming out now with seamless device-device connection. But they are missing this capability to truly create this interoperability, a product like Elliptic”

Litt usikker på hva de mener :slight_smile:

Jeg tolker det som at det siktes til at OEMs har sine egne device-to-device økosystemer, som f.eks. Xiaomi HyperConnect. Fordrer i dette tilfelle at devicene er i Xiaomi-familien. Apple har vel det samme.

Er vel også flere varianter hvor man må ha egne apper osv.

1 Like

Laila snakket om at Seamless snakker med alle PC og mobiler uavhengig av operativsystem eller produsent. Dersom de får til dette kan det bli stort.

1 Like

Takk for denne, @eplesaft!

Husket ikke at hun var SÅPASS klar på at de ikke ville si så mye mer. Gir for min del mer mening at de ikke pusher så mye utad. Håper dog det har skjedd mye i kulissene med alle Top-OEMene :crossed_fingers: Ser for meg at Laila ikke går stille i dørene.

1 Like

Virker som markedet har lunkne forventninger til q4-rapporten, noe jeg er enig i. Tviler på at Xiaomi går tilbake til forskuddsbetaling, og ser ikke helt hvor det skal komme milestone betalinger fra PC hen (ble dog overrasket av dette i q3). Så da står man igjen med løpende mobil- og PC-inntekter.

Mest spent på hva de sier rundt forhandlingene om nye avtaler og launch med nye OEMs, samt hvor mange modeller de kommer i fra Lenovo i tiden fremover

Dersom vi kun får løpende inntekter og ikke milestone kan det kansje være mulig å regne seg frem til hva de får i betaling.

Føler PC nyheter er rett rundt hjørnet. Det er ingenting som tilsier at avtalene ikke blir noe av. Det har tatt tid, men det gjorde det med Lenovo også. Minnes jeg ikke feil brukte de 3år…

1 Like