Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Lars svarer aldri… Men det er facerec i flere av modellene elabs er i i dag, så det er fort som det er Elabs inside nye modeller snart. Men vi får prøve å spørre litt mer på Q4 å se om vi får noe utav de.

Utrolig uprofft at Lars ikke svarer investorer.

Med tanke på at Elabs ønsker verdensherredømme bør de rampe opp nettsiden. Men de har sikkert andre ting å bruke penger og tid på :joy:

Designen er dårlig, som på mange andre websider. Dette med læsbarhet er noe som ikke blitt lært ut på UX-utdanninger de seineste 15 åren. Det blir ikke bedre av at wordpress (som elabs bruker) har all text centrert som default og mange UX-nisser antingen ikke gidder eller ikke kan ordne opp i dette.

Siden ser ut som og beter seg som word-press siter pleier å gjøre: Ineffektiv, treg og ting hopper litt og sånn, litt slumpartet. Men den er ikke værre, eller bedre, enn mye annet. Gjennerellt er nivån på websider lav, og fallende.

1 Like

Laila ville ikke si noe om seamless på q3. Var visst veldig hemmelig.

Dette står med uthevet skrift på de nyoppdaterte fancy sidene til Elabs: This advanced technology is now available for all embedded devices. (Under Technology)
Kan vi da anta at denne da ligger tilgjengelig for alle som vil ta den i bruk ved det nye brikkesettet til Qualcomm?

Relatert til Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform™

Spørs om ikke den teksten har stått der lenge.

Men ja, ref. nyheten 25. oktober tilgjengeliggjøres platformen på Snapdragon X Elite.

“Elliptic Labs and Qualcomm Technologies have collaborated in the past to bring to market some of the most innovative, industry-defining smartphone designs,” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “It is with this shared history of groundbreaking innovation that Elliptic Labs introduces our AI Virtual Smart Sensor Platform for use with Snapdragon X Elite powered laptops. The exciting, market-redefining Qualcomm® Hexagon™ NPU on the new Snapdragon X Elite processor will enable Elliptic Labs to further extend our AI Virtual Smart Sensors’ capabilities, features, and reach. Our shared OEM customers, and subsequently the end-user, will be the biggest benefactors of this collaboration, where together, we will deliver devices that are greener, smarter, and more human-friendly.”

“This collaboration with Elliptic Labs demonstrates the value and power that separate Snapdragon X Elite from the competition,” said Nitin Kumar, Senior Director of Product Management, Qualcomm Technologies, Inc. "Building on this strong collaboration, our combined efforts will showcase the enhanced AI capabilities, unprecedented connectivity, and broad ecosystem support the Snapdragon X Elite platform offers. With Snapdragon at the core, we will continue to deliver groundbreaking designs and user experiences on upcoming Snapdragon X Elite powered laptops.”

Så er vel spørsmålet; finnes det andre konkurrerende features tilgjengelig for OEMs i Snapdragon X Elite?

Ja, jeg vil tro det er tilgjengelig.

Skjønner ikke hvorfor Seamless skal være hemmelig? Du kan jo ikke komme med børsmelding rundt et produkt man ikke kan/vil snakke om???

Elabs har visst ikke mange konkurrenter utenom hardware. Finnes et tysk selskap som satser på noe av det samme som Elabs, men kun mot Automotive. De ligger angivelig langt etter og krever mye mer av annen hardware for å fungere.

Ikke alltid det er en UX-designer involvert.
Kan like godt være en utvikler som har tenkt det er finest slik – uten å tenke på brukeropplevelsen med dårlig skannbarhet ++

I tillegg bryter de faktisk norsk lov flere steder med for lite kontrast mht. universell utforming.

Ja, har tilgode å se noen direkte SW-konkurrenter på PC på HPD-sensor og Seamless.

Er det noen flere som kan sende en mail til Lars for å prøve å få noe mere info rundt Seamless? Jeg sendte som tidligere skrevet mail, men får ikke svar.

Føler vi burde få mere info.

lars.holmoy@ellipticlabs.com

Kan du lime inn mailen du sendte her? Så kan jeg også sende den til Lars. Jeg har fått svar fra han tidligere hvertfall.

Hei Lars.
Vi er en fanskare av småinvestorer som forsøker å finne litt mere ut av AI Virtual Seamless Sensor, og hvordan den fungerer.

Ser på nettsidene deres at AI Virtual Seamless Sensor ikke er listet som eget produkt, og finner heller ikke noe mere info en pressemeldingen fra november.

Et par spørsmål hvis du har tid;

1. Er produktet ferdigutviklet og klar for bruk?

2. Hvordan har PC leverandørene reagert på det nye produktet?

3. Hvordan fungerer produktet (Wi-Fi, Bluetooth, ultralyd)?

4. Vil produktet fungere på samme måte som Apple sin AirDrop og AirPlay?

Personlig tenker jeg at dersom dette produktet er som Apple sin strømlinjede overføring kan dette bli det nye store for Elabs. Selv sitter jeg på mac og er ikke misunnelig på PC brukere pt.

2 Likes

Perfekt! Jeg har sendt nå. Blir spennende

1 Like

Jeg og.

1 Like

Elliptic Labs Being Released on HONOR X8B Smartphone

3 Likes

Lars slurver som vanlig

on HONOR’s newest high-value entry level smartphone – the HONOR X8B – for
the global market. Elliptic Labs’ partner Qualcomm will run the HONOR X50 GT

Jeg lurer på når de skal slutte å sende ut børsmelding om hver eneste mobilmodell de er inkludert i. Det er jo helt tydelig ikke kursdrivende informasjon, og bør således heller ikke være nødvendig. Dette har de gjort siden starten og i begynnelsen kunne man definitivt si at det var viktig informasjon, men slik som selskapet har utviklet seg, så blir dette regelrett spamming av newsweb fra Elabs, og virker mot sin hensikt i mine øyne.

4 Likes

Mobilmeldingene er ikke merket som meldepliktig børsmelding, men som pressemelding.

Ser man bort fra kortsiktigt svingning på børsen, er det ganske relevant for oss som følger selskapet og kanske dokumenterer litt for å “holde track”. Lettere for tabellene våre å bare kunne lemme inn det som børsmeldes :slight_smile:

1 Like