Både interconnectivity og security er høyt på listen hos Intel. Det vet vi Elabs kan levere på
Jeg kan identifisere meg med hva du skriver. Veldig mange av oss sitter jo å venter på å få bekreftelse på avtalene som har blitt inngått. Tiden flyr raskt, men samtidig går det vel litt tid å få inn teknologien i markedet. Det planlegges og låses vel modeller langt fram i tid og nå når vi har vært gjennom en reduksjon i markedet det siste året, så blir vel alt litt forsinket. Det virker nå i alle fall som de jobber veldig strukturert og langsiktig. De har det grunnleggende på plass og implementert hos de fleste HW-aktører som er selve fundamentet for at de skal lykkes. Fokuset i presentasjonene har endret seg endel over tid. Det begynte med veldig fokus på human presence detection. Nå synes jeg fokuset er mer rettet mot den teknologiske plattformen og mulighetene som ligger i den. Jeg synes det har blitt nevnt at det også kan komme inntekter på sikt fra partnere som implementerer Elabs sin plattform på chipene sine. Ved å sitter relativt tungt lastet i selskapet, så kan jeg ikke annet enn å stole på Laila om at de velger å bygge langsiktig verdi fremfor å ta kortsiktige gevinster.
Støtter opp om denne. De fleste ønsket seg nyheter fra CES2024, men vi må huske på at meldingen Elliptic Labs Launches NEW Product – the AI Virtual Seamless Sensor for Seamless Device-to-Device User Experiences kom 13.november i fjor, så vi må nok være litt tålmodige.
Det man legger merke til både i tiden før CES og under er bruken av begrepet “Seamless” både for telefoner, laptop-er, Automotive og IoT, så får vi bare håpe Elabs har noe med endel av dette å gjøre…
Gartner sine siste tall som kom for et par dager siden viser at 2023 var det verste året siden 2006 ift antall units shipped, og det verste året noensinne i forhold til prosentvis vekst/fall.
Med et sånt marked er det naturlig at ting tar lengre tid dessverre. Men q4 2023 var første kvartalet siden q2 2022 at veksten ikke var negativ
Lenovo kommer nå med Yoga maskiner. Der spesifiserer de at maskinene vil ha Seamless connectivity… Hva nå det betyr… Men det ligner veldig på Elabs???
Lenovo Yoga laptops unveiled at CES to the Yoga TWS earbuds and the Yoga Pro Mouse. Revel in SEAMLESS connectivity and protection, allowing you to innovate and create with confidence. There is power in synergy, where the whole is greater than the sum of its parts.”
Kansje ikke de mest juicy nyhetene
Jeg vil ha mange nyheter rundt PC og Seamless… La meg få
Helt riktig. Det alle venter på er de neste avtalene og lanseringene som burde være rett rundt hjørnet nå
Jeg ser at denne modellen har det nye HyperOS operativsystemet. Synes det er svært positivt at Elabs er med på disse modellene! Tror det blir et stort “nettverk” av devicer på sikt.
Kan denne være neste på listen hos Lenovo?
ThinkBook Laptops That Deliver Beyond Expectations
Lenovo ThinkBook 14 i Gen 6 + is a sleek, smart and powerful laptop that delivers more performance, more productivity, and more intelligence. This laptop is powered by Intel Core Ultra processors, which enable AI PC features that optimize user experiences in workflows such as office tools, photo, video and audio editing, meeting collaboration, and more. Easily work, create, and play with up to 32GB dual channel LPDDR5X memory, built-in Intel Arc graphics, and a huge 85Wh battery. Human Presence Detection available with the infrared (IR) camera enhances security with a lock on leave feature. The IR camera also simplifies login with face recognition available through Windows Hello.
Verkar inte vare Ellabs, uten noe annet.
Nei det infrarøde kameraet brukes som pålogging via Windows Hello, dette er også på de andre modellene med Elabs inside.
Ny “markets”-side på hjemmesiden. Eller ny for meg i allefall.
Viser vel at dersom det ikke er ELABS inside, så er langt fra å komme inn i alle Lenovo-ene…kun 18 stk 2 år etter signering…det interessante spm som Laila ikke vel fortsatt ikke vil svare på, er HVORFOR IKKE. Her er det kanskje Face Recognition som overstyrer, men samtidig forstår jeg ikke hvorfor dette skulle utelukke løsninger fra ELABS? Uten å ha sjekket spec’en på denne: for den/de som har gjort det, finnes det ingen ELABS_liknende funksjonalitet i denne maskinen?
Face Rec overstyrer ikke. Utelukker heller ikke Elabs - tvert i mot. Men så langt har ikke Elabs lansert i ThinkBook. Får håpe de er på vei inn.
Jeg sendte mail til Lars Holmøy i forrige uke med noen spørsmål rundt Seamless, og hvorfor de ikke nevner noe om dette på sine nettsider.
Evnt om han hadde noe mere info rundt produktet.
Han gidder ikke svare…
Får nesten håpe det skyldes at nye nettsider er på vei Synes de er ganske umoderne mtp. hva de sysler med. Kult at de har litt animasjoner/videoer, men ganske kjedelig design utover det?