Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Fikk samme svar, med ett lite tillegg:

Jeg kan ikke kommentere på enkeltkontrakter som sådan.

Jeg kjenner ikke til dette nettstedet. Vi har ikke mottatt noen klager på vår proximity sensor fra Xiami.

Det er ingen endringer i vår guiding fra tidligere.

Lars

2 Likes

Når de selv sier de ikke har mottatt klager på sensoren fra Xiaomi, så virker det jo som at problemet absolutt ligger hos Xiaomi, og ikke Elabs. Skulle tro de hadde fått noen hint her og der hvis dette var helt katastrofe i telefoner tilbake til 2016.

Takk for deling av svar fra Lars @Aksjonaeren og @hellefisk :+1:t2:

Når det gjelder diverse forum for tek så er det alltid en hel haug med negative ting som dukker opp. Det blir veldig spesielt å lytte til ett italiensk forum om Xiaomi. Du kan google hvilken som helst telefon og finne negative ting.

1 Like

Snakket med tidligere CFO i slutten av mai. Også han sa at de ikke hadde fått noen negative tilbakemeldinger fra Xiaomi og at dette var helt ukjent for dem.

Hadde dette vært et universelt problem ville jo sensorene aldri blitt benyttet. Tipper dette er et problem som oppstår for enkelte, og at Xiaomi prøver å identifisere dette før de evt tar d videre. Skulle feilen ligge hos Elabs skulle man tro de fikk alle muligheter til å rette den.

Som skrevet ovenfor her er d alltid problemer med enkelte tekniske enheter. Klagerne høres alltid høyest uavhengig av omfang

Ja, som Fartin nevner; google «proximity sensor problem iphone» eller «… samsung».

Virker jo å være vel så mye problemer der…

Ja, ikke sant… Hvem melder seg til å kjøpe en Xiaomi og teste selv? :wink:

Vurderer faktisk Xiaomi når jeg går lei av den knuste skjermen på samsungen…

1 Like

Kjip dag på en ellers grønn børs :weary:

Ja uff…får vurdere å øke i stedet…

Ser vi det samme i morgen så øker jeg ; har kjøpt på hele veien ned så ingen grunn til å avstå nå. Tok profit i Kahoot i dag og kan smelle inn litt derifra :ok_hand:

1 Like

Tror denne spretter opp igjen når markedet skjønner At det er fake news vedr. Xiaomi.

Det er kommunisert fra elliptic at guiding opprettholdes så kommer vel tilbake igjen.

4 Likes

lol. Postet fra Shareville:

update from the Italian blog, translated

UPDATE

Following various feedback from you users, we want to make some notes to complete the information. First of all, we have not stated that Xiaomi will move away from Elliptic Labs, a company that now, as we have said, provides the technology and hardware for the proximity sensor. If the brand deems it necessary, the collaboration will continue to last. Secondly, as we said at the end of the article, what we have proposed is only one of the many possibilities and not the only one.

2 Likes

Brukt Xiaomi Mi 11 en stund nå og har aldri opplevd problemer rundt dette.
Har hatt et par modeller fra Xiaomi og alltid vært fornøyd :+1:t3:

2 Likes

Jeg skal også prøve å frigjøre litt midler til handel i morgen dersom jeg får til disse nivåene.

Ser ut som folk ikke er helt overbevist om at det er fake news. Men hvis det ender med Xiaomi-brudd så behøver ikke det å hindre guidingoppnåelse! Smartphone med sine små marginer kommer nok til å utgjøre en liten del av totalen i årene fremover :wink:

Aksjen er altfor lett å påvirke enda… 44 aksjer på 4 handler for å dra den ned 2 kroner

Vi har sett at noen ville ut før. Da falt den til 90 før Vinterstua dro den langt opp. Det var før PC-dealen og mange andre deals kom.

Mulig vi får mye action fremover når Microsoft 11 lanseres for der er presence detection en viktig del.

Skal vel litt til før vi er på 90 :see_no_evil: Men uansett er denne Xiaomi-farsen litt shaky! På kort sikt kan det være skummelt, men i det lange løp kan det fort komme laptop-avtaler også.

Den går ikke ned til 90. Alt for mye er skjedd siden, og det fallet var kun pga firmaet gikk under radaren, samt at enkeltinvestorer skulle selge seg ut.

Utover høsten tror jeg vi får se flere spennende DW, men triggeren her er nok Q3-pres. Her vil vi kanskje se effekten av innpass i laptop og økt omsetning?
Dessuten er mye av inntektene sesongbaserte, og i fjor var det mye større inntjening i H2. ELABS har også selv sagt at H2 vil de tjene mer.

1 Like